"יובל תמיד הלך קדימה והסתער": כך תיאר אביו של יובל דורון קסטלמן ז"ל, משה, את בנו הבכור שנורה למוות בשוגג על ידי שני חיילים - לאחר שחיסל את המחבלים בפיגוע בירושלים. בתחילה צה"ל מסר כי מי שיחקור את התקרית אלו רק השב"כ והמשטרה, אבל אחר כך חזר בו והודיע כי גם מצ"ח תשתתף בחקירה.
המשטרה אישרה לשחרר את גופתו של קסטלמן מבלי לבצע נתיחה לאחר המוות ולקבוע מאיזה נשק נורה - וייתכן שהדבר יקשה על קביעת ממצאים. החקירה עצמה בנושא לא עברה תחילה למצ"ח ונותרה במחוז ירושלים של המשטרה, בגלל הזירה האזרחית שבה התרחש הפיגוע.
בצה"ל אמרו תחילה כי האירוע נחקר על ידי שב"כ והמשטרה, אבל אחר כך חזרו בהם כאמור ואמרו: "עם קבלת פרטי החקירה הראשוניים ולנוכח נסיבות האירוע הוחלט כי החקירה תתבצע בשיתוף המשטרה הצבאית החוקרת".
1 צפייה בגלריה
יובל וזירת הפיגוע הקטלני
יובל וזירת הפיגוע הקטלני
יובל וזירת הפיגוע הקטלני
(באדיבות המשפחה)
יובל הוא שניטרל את המחבלים בזירה, לאחר שגבו את חייהם של שלושה בני אדם. "רק בשעה 16:30 הבנו שהוא היה מעורב בפיגוע", סיפר האב, "נסענו אל בית החולים, שם יובל נאבק על חייו עד שנפטר".
בעניין תקרית הירי הטרגית, אמר משה: "אף אחד עדיין לא דיבר איתנו רשמית. אנחנו נרצה לדעת בדיוק מה קרה. בתיעוד רואים שהוא מסתער על המחבלים ומנטרל אותם, ופתאום יורים עליו. הם לא קראו את הזירה. כרגע אני לא יכול להיות שיפוטי, מה אני הייתי עושה במצב הזה? אבל אני רוצה שיבדקו את זה עד תום ויסיקו את המסקנות מהמקרה".
על יובל, סיפר: "הוא היה לוחם במג"ב ובמשטרה, והתקדם. הוא סיים לימודי משפטים והפך לעורך דין בשירות המדינה. תמיד הוא היה מסתער קדימה. לפני הפיגוע הוא היה במילואים, שחררו אותו קצת מהצבא כדי שיוכל לעבוד. הוא היה אמור לחזור למילואים, אבל המג"ד כנראה הודיע לו שכרגע לא צריכים אותו והוא חזר לעבודה בנציבות". יובל היה אמור לחגוג היום (שישי) את יום הולדתו ה-38.
בפיגוע הירי שהתרחש בתחנת אוטובוס בטרמפיאדה בצומת גבעת שאול בכניסה לירושלים נרצחו אתמול הרב אלימלך וסרמן (73), חנה איפרגן (67) וליביה דיקמן (24). שני המחבלים - מוראד נמר (38) ואחיו איברהים נמר (30) משכונת צור באהר במזרח העיר - הגיעו לזירה ברכב וירו ברובה M-16 ובאקדח. שני החיילים שנצפו בתיעוד מסרו בעדותם בחקירה הראשונית במשטרה כי סברו שמדובר במחבל ולכן ירו גם לעברו. הנסיבות נחקרות.
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפיגוע, ומסר את תנחומיו למשפחות הנרצחים. "כולנו מתפללים לשלום הפצועים. תגובתם המהירה של שני לוחמים ואזרח שחיסלו את המחבלים מנעה פיגוע קשה אף יותר. אני מצדיע להם. כל מחבלי חמאס הם בני מוות - בירושלים, בעזה, ביהודה ושומרון - בכל מקום". נתניהו הוסיף: "הממשלה בראשותי תמשיך בהרחבת חלוקת נשק לאזרחים. זהו אמצעי שמוכיח את עצמו פעם אחר פעם במלחמה בטרור הרצחני".
פורסם לראשונה: 10:13, 01.12.23