יובל דורון קסטלמן הוא האזרח שהיה מעורב בנטרול שני המחבלים שרצחו שלושה ישראלים בפיגוע ירי בירושלים - ונורה למוות בשוגג. תחילה מצבו הוגדר אנוש, אך אמש לקראת חצות נקבע מותו בבית החולים שערי צדק בבירה. לפי תיעוד מזירת הפיגוע, יובל, שאמור היה לחגוג היום, 1 בדצמבר, את יום הולדת ה-38 (לועזי ועברי), הרים את ידיו - אבל נורה בשוגג על-ידי שני חיילי צה"ל שסייעו גם הם בחיסול המחבלים.
בבית החולים מסרו כי יובל נאבק על חייו במשך כל שעות היום, אך הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותו. משפחתו של יובל סיפרה כי הוא התגורר במבשרת ציון והיה עורך דין בנציבות שירות המדינה. "יובל הבחין בפיגוע מצידו השני של הכביש בשעה שנסע לעבודה בקריית הממשלה, ועצר את רכבו כדי לנטרל את המחבלים. הוא שירת בעברו בכוחות הביטחון ותמיד היה גיבור והראשון לזנק ולהציל חיים, וכך עשה גם הפעם", מסרו. הוא הותיר אחריו משפחה וחברים.
1 צפייה בגלריה
יובל וזירת הפיגוע הקטלני
יובל וזירת הפיגוע הקטלני
יובל וזירת הפיגוע הקטלני
(באדיבות המשפחה)
שני החיילים שנצפו בתיעוד מסרו בעדותם בחקירה הראשונית במשטרה כי סברו שמדובר במחבל ולכן ירו גם לעברו. הנסיבות נחקרות.
בפיגוע הירי בתחנת אוטובוס בטרמפיאדה בצומת גבעת שאול בכניסה לירושלים נרצחו אתמול הרב אלימלך וסרמן (73), חנה איפרגן (67) וליביה דיקמן (24). שני המחבלים - מוראד נמר (38) ואחיו איברהים נמר (30) משכונת צור באהר במזרח העיר - הגיעו לזירה ברכב וירו ברובה M-16 ובאקדח. שני הלוחמים, יחד עם יובל דורון קסטלמן, חתרו למגע וחיסלו את המחבלים.
בתיעוד אחר מזירת הפיגוע נראים המחבלים יוצאים מהרכב ופותחים באש לעבר תחנת האוטובוס. בסך הכול פונו מהזירה עוד 13 פצועים, מצבם של שלושה מהם מוגדר קשה. אחד הלוחמים שהיה מעורב בנטרול המחבלים נפצע בידו ומצבו מוגדר קל עד בינוני.
ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפיגוע, ומסר את תנחומיו למשפחות הנרצחים. "כולנו מתפללים לשלום הפצועים. תגובתם המהירה של שני לוחמים ואזרח שחיסלו את המחבלים מנעה פיגוע קשה אף יותר. אני מצדיע להם. כל מחבלי חמאס הם בני מוות - בירושלים, בעזה, ביהודה ושומרון - בכל מקום". נתניהו הוסיף: "הממשלה בראשותי תמשיך בהרחבת חלוקת נשק לאזרחים. זהו אמצעי שמוכיח את עצמו פעם אחר פעם במלחמה בטרור הרצחני".
מוראד נמר, אחד מהאחים המחבלים, נעצר ב-2010 בגין בגידה וריגול אחרי שגויס לחמאס בסעודיה, ונשפט ל-10 שנות מאסר. הוא היה יעד של שב"כ והוחזק בהפרדה בהתאם לחוות דעת של שב"כ ושב"ס.