מחלקת המדינה האמריקנית יוצאת להגנת יד ושם והעומד בראשו דני דיין, לנוכח כוונת הממשלה להדיחו. אלן ג'רמיין, השליחה האמריקנית לענייני השואה, צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "ארה"ב מעריכה את העבודה המכרעת של יד ושם והמנהלים שלו בזמן שאנו עובדים יחד על חינוך, זיכרון ומחקר לשואה. שמירה על עצמאות מוסדות כאלה ברחבי העולם היא המפתח נגד הניסיונות להכחשת שואה".
4 צפייה בגלריה
דני דיין
דני דיין
ארה"ב יצאה להגנתו. דני דיין
(צילום: קובי קואנקס)
4 צפייה בגלריה
קרן פלס , אפרת גוש בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
קרן פלס , אפרת גוש בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
התייצבה לצד קרן פלס. אפרת גוש בהפגנה בקפלן
(צילום: מוטי קמחי)
גורמים במערכת הפוליטית אמרו כי הסיבה לרצון להדחתו של דיין "מגיעה מבלפור", וקשורה בהחלטתו של דיין לעבור למפלגת תקווה חדשה של גדעון סער. בנוסף דווח כי גם לזמרת קרן פלס - ששרה בהפגנות נגד המהפכה המשפטית בקפלן והוזמנה לשיר בטקס יום הזיכרון לשואה ביד ושם - יש קשר להדחה.
לפי הפרסום, בלשכת ראש הממשלה כעסו על הזמנתה של פלס אחרי שהופיעה בין השאר בתלבושת המזוהה עם מחאת השפחות, וכבר אז החליטו להזיז את דיין מתפקידו. בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הדיווח.
הערב, בהפגנה בקפלן, התייחסה לכך הזמרת אפרת גוש: "בישראל של היום יש מחיר כבד שצריך לשלם עבור שמירה על ערכי השיוויון, הדמוקרטיה וחופש הביטוי. אני רוצה לעודד מכאן ולקרוא לחברותיי וחבריי האמניות והיוצרים - שלא השתיקה תגן עליהם. אני קוראת לאמנים להתגבר על הפחד. יש לנו אחריות, אנחנו צריכים לעמוד על משמר ישראל הליברלית והדמוקרטית. אל תסתמו את הפה, אל תתנו לאף אחד לסתום לכם אותו. אנחנו לא מפחדות".
4 צפייה בגלריה
קרן פלס בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
קרן פלס בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
בלשכת רה"מ כועסים עליה? פלס בהפגנה בקפלן
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה 27.8
ישיבת ממשלה 27.8
"לא מחפש להדיח אף אחד; קרן פלס זמרת מצוינת". השר קיש
(צילום: שריה דיאמנט)
מלבד חברת הכנסת לשעבר קרן ברק, שם נוסף שנשמע כמי שיוכל שיוכל להחליף את דיין כיו"ר יד ושם הוא יהורם גאון, שנחשב מקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של גאון נמסר כי "לא קיבלנו שום הצעה רשמית ואף אחד לא דיבר איתנו על תפקיד כלשהו ביד ושם".
אתמול, שר החינוך יואב קיש הכחיש כי הוא מתכנן להדיח את דיין ולהחליפו בחברת הכנסת לשעבר מהליכוד קרן ברק. בשיחה עם ynet הוא הודה כי אכן מתבצעת בדיקה נגד דיין בשל "טענות להתנהלות בניגוד לנהלים ולדין ביד ושם", אך לדבריו "הנושא נבחן עניינית - וככל שלא יהיו ממצאים אין שום כוונה לפטר את דיין".
בריאיון לכאן רשת ב' הוא אמר כי "אני לא מחפש להדיח אף אחד, אני קיבלתי תלונות על התנהלות - ואנחנו בוחנים את הדבר הזה. אני אומר שאם ההתנהלות שלו תקינה אף אחד לא יודח, אם יש פה בעיות בהתנהלות הן יטופלו". קיש נשאל אם יש לכך קשר להופעה של קרן פלס והשיב: "לגלות לך סוד? אני מאוד אוהב את קרן פלס, היא זמרת מצוינת ומדהימה".