שעות לאחר התקיפה החריגה שיוחסה לישראל בעיר החוף הסורית בניאס הבוקר (שישי) התקשורת הממלכתית באיראן מאשרת את הדיווחים שלפיהם איש משמרות המהפכה ששירת כקצין בצי של המשמרות ושירת כ"יועץ צבאי" בסוריה - חוסל. לפי דיווח נוספים בתקשורת האיראנית לצד הבכיר, ששמו רזא זארעי, נהרגו בתקיפה בצפון-מערב סוריה גם שני פעילי חיזבאללה שאינם סורים.
בעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד הקטארי דווח כי סך הכול חוסלו בתקיפה ארבעה בני אדם - שלושה מהם מפקדים בחיזבאללה והרביעי "גורם במשמרות המהפכה". גורם באופוזיציה הסוריה מסר לעיתון כי התקיפה הישראלית בוצעה באמצעות מספר טילים שהוטלו על הווילה שהושכרה לפני ימים בודדים לאותם "מפקדים בחיזבאללה", שברחו מאזור שבו תקפה ישראל לפי פרסומים זרים שלשום.
2 צפייה בגלריה
בכיר איראני בשם רדא זארעי שלפי הדיווחים חוסל על ידי ישראל ב תקיפה ב בניאס סוריה
בכיר איראני בשם רדא זארעי שלפי הדיווחים חוסל על ידי ישראל ב תקיפה ב בניאס סוריה
חוסל לצד שני פעילי חיזבאללה. רזא זארעי
(פרסום של מכון המחקר הסורי נורס)
עוד קודם לכן סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" הצטרפה לדיווחים על חיסולו של ה"יועץ" בסוריה. "איראן אינטרנשיונל", כלי תקשורת שפועל מבריטניה ומקורב לאופוזיציה למשטר האייתוללות, דיווח כי לפי אמצעי תקשורת המקורבים למשמרות המהפכה, הבכיר שחוסל היה "אחד ממפקדי משמרות המהפכה בסוריה".
הדיווחים האלה מאיראן הגיעו לאחר שבבוקר המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד שמושבו בלונדון, דיווח כי שלושה בני אדם נהרגו ב"תקיפה ישראלית" בעיר החוף. במרכז המעקב טוענים כי בתקיפה הושמדה וילה שבה הסתתרה "קבוצה שמקושרת לאיראן".
לפי דיווח של גורמי אופוזיציה אחרים, את הווילה הזו שכרו קצינים איראנים לפני כמה ימים - אחרי שברחו מאזור דמשק בגלל תקיפה ישראלית קודמת. במרכז המעקב מציינים כי בתקיפה בבניאס - אזור שבו נדיר למדי שמיוחסות לישראל תקיפות - נשמעו שלושה פיצוצים שהרעידו את מרכז העיר. התקשורת הממלכתית בסוריה, יודגש, לא דיווחה על תקיפות כלשהן בעיר.
2 צפייה בגלריה
תקיפה בבניאס שבסוריה
תקיפה בבניאס שבסוריה
זירת התקיפה שיוחסה לישראל בסוריה
התקיפה הזו היא כאמור האחרונה בסדרת תקיפות שיוחסו לישראל בסוריה מתחילת המלחמה בכלל, ובשבוע האחרון בפרט. ברביעי האחרון הטלוויזיה הממלכתית בסוריה דיווחה על פיצוצים באזור א-סידה זיינב, שנמצא מדרום לבירה דמשק. לפי הדיווחים, פיצוצים נשמעו באזור ומערכות ההגנה האווירית יירטו "מטרות עוינות".
בהודעה רשמית של משרד ההגנה הסורי נטען כי ההגנה האווירית יירטה את מרבית הטילים "בתקיפה הישראלית באזור הכפרי של דמשק", וכי בעקבות התקיפה נגרם נזק לרכוש. גם המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם ייחס את התקיפה לישראל, והוסיף כי פעילי חיזבאללה נהרגו.
מאז פרוץ המלחמה נחשפה שוב ושוב פעילותו של חיזבאללה בשטח ששייך למשטרו של בשאר אסד, אולם באזור פועלים גם גורמים איראניים ומיליציות פרו-איראניות שנאמנות ל"ציר ההתנגדות" וזוכות לתמיכת משטר האייתוללות בטהרן.