בתגובה למטח הקטלני הבוקר (רביעי) לקריית שמונה, שבו נהרג זאהר סאלח בשארה (32) מפגיעת רקטה במפעל, צה"ל תקף שורת מטרות של חיזבאללה באזור הגבול ושתי "מטרות משמעותיות"בעומק לבנון. בסך הכול נהרגו מתקיפות צה"ל 12 מחבלים בלבנון ביומיים האחרונים, שבעה מהם מארגון ג'מעה איסלאמיה הסוני והיתר מחיזבאללה.
4 צפייה בגלריה
זירת התקיפה באל-הבאריה שבדרום לבנון
זירת התקיפה באל-הבאריה שבדרום לבנון
זירת התקיפה באל-הבאריה, שם חוסלו מחבלי ג'מעה איסלאמיה. ייתכן שהם תכננו לחדור לישראל
בצבא מעריכים כי ייתכן שהחוליה שחוסלה הלילה תכננה לבצע פיגוע בישראל במתווה של חדירה קרקעית לשטח המדינה, כנראה לאזור הר דב, כפרוקסי של חיזבאללה. ייתכן גם כי המחבלים תכננו לבצע פיגוע ירי על הגבול ליד הגדר.
בצה"ל אומרים כי ברור שכדי להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם יהיה צורך בפעולה ביטחונית משמעותית נגד חיזבאללה, והדילמות לגבי הזירה הצפונית, כמו גם לגבי סוגיית רפיח, קרובות להכרעה. בוושינגטון פוסט אף דווח כי ישראל הבהירה שהיא עשויה לפתוח בפעולה ברפיח מיד כשהרמדאן יסתיים באמצע אפריל - אם המאמצים להגיע לעסקת חטופים לא ייצלחו. בגזרה הצפונית, בצבא מסבירים שמלחמה תסתיים כנראה בהסכם כלשהו ולא בפירוק חיזבאללה כמו שחמאס מפורק - אך כן באכיפה חזקה ומשמעותית יותר של הרחקת כוחות רדואן מהגבול. בנוסף מביעים בצה"ל פסימיות לגבי סיכוי להסדר קרוב בתיווך האמריקני-צרפתי.

4 צפייה בגלריה
פגיעה ישירה מהמטח לקרית שמונה
פגיעה ישירה מהמטח לקרית שמונה
תיעודים מהפגיעות בקריית שמונה
בתוך כך, חיל האוויר חזר לאימונים אחרי שאושרה תוכנית האימונים לשנת המלחמה הנוכחית, שכוללת הגברת מוכנות למלחמה בזירה הצפונית. עם פרוץ המלחמה, חיל האוויר הקפיא את תוכנית האימונים השנתית וכלל המשאבים והקשב הופנו למאמץ המלחמתי, אך בשבועות האחרונים הוא חזר בצורה מדורגת לאימונים וכעת אושרה כאמור התוכנית לשנת המלחמה הנוכחית.
תוכנית האימונים תתמקד בהגברת מוכנות חיל האוויר למלחמה בזירה הצפונית ובזירות נוספות, תוך כדי לחימה ממושכת באמצעות תכנון ומימוש מודלים מבצעיים, תרחישים רלוונטיים למאפייני הגזרות והאיומים השונים. במסגרת האימונים יתורגלו תקיפות מאסיביות, ארוכות טווח, טיסה בעומק שטח האויב, קבלת החלטות בתנאי מלחמה ויתקיימו תרגילי פתע ליחידות השונות.
תוכנית האימונים כוללת את כלל מערכי החיל ואת המטה המבצעי של חיל האוויר, שבמקביל לניהול המלחמה מבצע תהליכי מוכנות, אימונים שוטפים ופיתוח תורות לחימה. תוכנית האימונים תואמה כך שלא תפגע בהמשך הפעילות המבצעית במלחמה ברצועת עזה, ובתוכה הפעילות המשותפת עם הכוחות הקרקעיים.

4 צפייה בגלריה
זאהר בשארה מעין קניא הרוג מפגיעה ישירה בקרית שמונה
זאהר בשארה מעין קניא הרוג מפגיעה ישירה בקרית שמונה
זאהר סאלח בשארה שנהרג בקריית שמונה הבוקר
באשר לפעולה בבית החולים שיפא בעיר עזה שבצפון הרצועה, עדיין מתבצרים מחבלים ומפקדים של חמאס בתוך בית החולים ובמקום נמשכת הלחימה. עד כה נעצרו כבר 500 פעילי טרור מהג'יהאד האיסלאמי ומחמאס. כמו כן, בפשיטה החוזרת על שכונת אל עמל בחאן יונס שבדרום הרצועה אותרו מנהרות חדשות שחלקן מגיעות לקרבת בית החולים נאצר באזור. במסגרת הפעולה תוחקרו 50 מחבלים.
המבנה שהותקף הלילה בעיירה אל-הבאריה בדרום לבנון, שם נהרגו כאמור לפחות שבעה מחבלים בתקיפת צה"ל, שייך לארגון ג'מעה איסלאמיה (הקבוצה האיסלאמית). דובר צה"ל אישר כי התקיפה כוונה למבנה צבאי, שבו שהו מחבלים המשתייכים לארגון - שעות לפני המטח הכבד ששיגר חיזבאללה לקריית שמונה.
במהלך הלילה התבצעו חיפושים תחת הריסות המבנה שהותקף. כתב "אל-מנאר" בלבנון, עלי שועייב, דיווח הבוקר כי החיפושים הסתיימו וחולצו שבע גופות מהמקום. חיזבאללה פרסם הודעה המגנה את תקיפת המרכז הרפואי ואישר כי "התוקפנות לא תעבור ללא תגובה ועונש". בנוסף, מקור בחיזבאללה מסר לאל-ערבי אל-ג'דיד הקטארי: "האויב הלך רחוק. הטבח באל-הבאריה לא יעבור ללא תגובה חריפה ואלימה באותה הרמה".
4 צפייה בגלריה
זירת התקיפה באל-הבאריה שבדרום לבנון
זירת התקיפה באל-הבאריה שבדרום לבנון
מחפשים נעדרים מתחת להריסות בתקיפה בדרום לבנון הלילה
משרד הבריאות הלבנוני פרסם כי התקיפות הישראליות נגד "מרכזי הבריאות" מפרות את החוקים הבינלאומיים וגורמים נוספים בלבנון קראו להגיש תלונה נגד ישראל במועצת הביטחון של האו"ם. נציין כי ארגונים שונים בלבנון, המנהלים זרוע צבאית לצד זרוע מדינית, מחזיקים במסגרת פעילותם גם במוסדות רפואיים ואמבולנסים השייכים להם. גם לחיזבאללה יש גוף כזה – "רשות הבריאות האיסלאמית", שפעיליו אף נהרגו במהלך המלחמה וזכו להלוויות זהות לשל פעילי חיזבאללה הנמצאים בשטח.
הבוקר, כמה שעות לאחר התקיפה, חיזבאללה שיגר כ-40 רקטות לעבר יישובים בגליל העליון. זאהר סאלח בשארה נהרג כאמור מפגיעה ישירה של רקטה במפעל בקריית שמונה, ואדם נוסף חולץ במצב קל ממבנה מסחרי שספג פגיעה ישירה באזור התעשייה של העיר. רקטות נוספות גרמו לנזקים למבנים ולכלי רכב בעיר. אזעקות נשמעו גם ביישובים נוספים באצבע הגליל ובכללם תל חי, מעיין ברוך, כפר יובל וכפר גלעדי.