1 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן עונה לשאלות התקשורת בבית הלבן אחרי הפיגוע בקאבול
ג'ו ביידן עונה לשאלות התקשורת בבית הלבן אחרי הפיגוע בקאבול
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
(צילום: gettyimages)
ראש ממשלת ישראל, נפתלי בנט, נחת בארה"ב כמעט במקביל לפיגוע התופת בקאבול. אם למישהו לא היה ברור מהו האסלאם הרדיקלי – אז אולי, רק אולי, התמונה תתבהר. הג'יהאד לא נאבק במישהו בגלל מה שהוא עושה, הוא נאבק בגלל מה שהוא.
האויבים הם חופש, דמוקרטיה, זכויות נשים. אנחנו באותה סירה, היה אמור בנט לומר לנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, וייתכן שאמר. ארה"ב יוצאת מאפגניסטן. ישראל יצאה מלבנון, ובהמשך גם מרצועת עזה. זה לא מעניין את הג'יהאד. הוא ממשיך בהפצת מוות וחורבן. ולכן, מי שמפגין נגד ישראל, מפגין בעד הג'יהאד, שרוצח גם אמריקנים.
קרוב ל-200 איש נרצחו בקאבול. הם מצטרפים לעוד 1,124 קורבנות של פיגועי ג'יהאד רק מ-30 הימים שקדמו לפיגוע. רוב הנרצחים, רוב מוחלט, הם מוסלמים. יומיים לפני הפיגוע בקאבול נרצחו 36 בני אדם בילווא זנגמן בניגריה. שבוע לפני כן אלה היו 80 בני אדם, רובם אזרחים חפים מפשע, שנרצחו בגורגדג'י בבורקינה פאסו. הם לא פשעו. הם לא כבשו. איסלאמיסטים רוצחים אנשים קשי יום, עניים, בעיקר מוסלמים.
ב-2014 פרסם האמריקני סם האריס מאמר שכותרתו: "מדוע אינני מבקר את ישראל". הוא סיים במשפט מוחץ: "האמת היא, שכולנו חיים בישראל. זה רק שחלק מאיתנו עדיין לא מבינים את זה"
20 שנה לאחר שארה"ב פלשה לאפגניסטן, היא מסתלקת משם כאשר אפגניסטן נשלטת על ידי הטליבאן. הכישלון הוא בתפיסה. כישלון בגישה שגורסת שאפשר להיענות לדרישה לאחד מארגוני הג'יהאד, ואו-אז הוא ישנה את דרכיו.
זה הג'יהאד, היה ראש הממשלה נפתלי בנט צריך לומר לאמריקנים. זה טבעו, זו מהותו. ולא, אתם לא יכולים לספר לנו שאם רק נהיה נחמדים יותר לחמאס, אם נסיר את הסגר, אם נספק לו יותר דלק ועוד מזוודות של דולרים – הוא ישנה את דרכיו. זה לא יקרה. משום שחמאס הוא חלק מתנועת האחים המוסלמים. ומייסד התנועה, חסן אל-באנה, הכריז ב-1938 שהמוטו של התנועה הוא "תעשיית המוות". גם האידיאולוגים של חמאס הצהירו שהמטרה היא חליפות איסלאמית שתכלול את "שתי האמריקות".
בן-דרור ימיניבן-דרור ימיני
איראן נכנסת לתמונה משום שהיא זו שהופכת למעצמת הטרור האזורית. ההתקדמות המואצת למעמד של "מדינת סף גרעינית" היא לא כדי להטיל פצצה. זו לא תהיה בעיה של ישראל, זו תהיה בעיה של כל המערב. ויותר מכל – זו בעיה של המוסלמים. הם קורבנות הג'יהאד, השיעי כמו הסוני.
ב-2014 פרסם האמריקני סם האריס מאמר שכותרתו: "מדוע אינני מבקר את ישראל". דווקא הייתה לו ביקורת. אבל הוא סיים במשפט מוחץ: "האמת היא, שכולנו חיים בישראל. זה רק שחלק מאיתנו עדיין לא מבינים את זה". מעניין כמה חפים מפשע יירצחו כדי שהמערב יבין, כדי שהקמפוסים יבינו, כדי שהתקשורת תבין, וכדי שהבית הלבן יבין. נקווה שזה לא יהיה מאוחר מדיי.
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com