בשבוע שעבר חגגתי יום הולדת ובן הזוג שלי לקח אותי בהפתעה ללילה במלון ירושלמי נהדר. אף שאני לא מתה על מסאז'ים, הוא הזמין לי טיפול, ומאחר שראיתי שהוא כל כך השתדל והשקיע – זרמתי, והגעתי לספא הקטן במעין וילה מחוץ למבנה הראשי. הבחורה שקיבלה את פניי הייתה נטולת מסכה ולא הפסיקה להשתעל, מה שהכניס אותי ללחץ עמוק. ביקשתי בעדינות שתשים מסכה. היא עשתה לי טובה.
אז הגיעה המסאז'יסטית וביקשה שאלך אחריה לחדר. גם היא הייתה בלי מסכה, וכשהערתי לה היא ענתה שתפתח את החלון בטיפול. לא היה לי נעים אז שתקתי. נשכבתי על מיטת המסאז' וכדי להרגיע את החששות שלי ולגלגל שיחה שאלתי אותה מתי התחסנה. "לא התחסנתי", היא ענתה בנונשלנטיות. את רצינית?! אמרתי לפני שקמתי ונמלטתי כל עוד נפשי בי. עדכנתי את מנהלת הקבלה שנראתה מופתעת (אני מקווה שזו לא הייתה הצגה). בתגובה מנהל המלון שלח לנו שמפניה לחדר (אני לא שותה אלכוהול). אני מקווה שהעיפו את הזכיין של הספא.
עם כל הכבוד להיותנו מדינה דמוקרטית, המצב שבו נמצא העולם מאז פרוץ מגפת הקורונה הוא קשה, ומקבלי ההחלטות נדרשים להביע אפס סובלנות למתנגדי חיסונים. הם המדגרה של הנגיף והסיבה העיקרית להתפשטותה ולסכנת הקריסה של בתי החולים. אי אפשר להכריח אנשים להתחסן, אבל אפשר להרחיק אותם מהמחוסנים באמצעות כמה צעדים לא מסובכים במיוחד.
במקומות עבודה שבהם נוכחות פיזית נחוצה - אי קבלת חיסון תהווה עילה לפיטורין. אי אפשר לגלגל את המצוקה הזאת על המעסיקים שגם כך קורסים
1. לא מחוסנים לא יוכלו להיכנס למקומות ואירועים ציבוריים כגון הצגות, הופעות, אירועי ספורט, חתונות, בתי ספר, קניונים, חנויות, שדות תעופה וכדומה, גם אם עשו בדיקת קורונה שכולנו יודעים מה היא שווה אם רק לאחרונה הם נדבקו.
2. במקומות עבודה שבהם נוכחות פיזית נחוצה - אי קבלת חיסון תהווה עילה לפיטורין. אי אפשר לגלגל את המצוקה הזאת על המעסיקים שגם כך קורסים. עובדים בלתי מחוסנים שאמורים לבוא במגע עם קהל, כולל עובדי הוראה, יוצאו לחופשה ללא תשלום.
3. המדינה תהיה פטורה ממימון בדיקות ללא מחוסנים, וחברות הביטוח וקופות החולים יהיו רשאיות לגבות מהם פרמיה מוגדלת.
4. ילדים ומבוגרים שלא יכולים להתחסן מסיבה רפואית יוחרגו, אבל יהיה עליהם להיבדק לפחות פעמיים בשבוע ובכניסה למקומות הומי אדם.
ג'ודי ניר מוזס שלוםג'ודי ניר מוזס שלום
5. מהמחוסנים יוסרו כל ההגבלות למעט מסכות ובדיקות. לא יהיו סגרים, לא תהיה הגבלת התקהלות באירועים מכל סוג ולא יהיו דרישות בידוד בחזרה מחו"ל או בכלל, מעבר ל-24 שעות עד קבלת תוצאות הבדיקות.
גם אם אלה נשמעים כמו צעדים חריפים, שידרשו מהיועצים המשפטיים הצדקה סבוכה ומקורית, צריך לזכור מה האלטרנטיבה: סגר מלא נוסף, על כל ההשלכות הכלכליות, הנפשיות והחברתיות שלו על מיליוני ישראלים מותשים משנה וחצי של מגפה. רק יד קשה ואפס סבלנות תוכל להקל עליהם את החיים.
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com
פורסם לראשונה: 10:04, 24.08.21