פרקליטות מחוז תל אביב הגישה הבוקר (יום ו') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד יעקב שמואל (28) מאור יהודה, בגין רצח בנסיבות מחמירות וקשירת קשר לרצח שימי דדון לפני כשנתיים ליד קניון הזהב בראשון לציון. שמואל נעצר אתמול בלילה בנתב"ג, לאחר שגורש מדובאי. נגד ארבעה מעורבים נוספים כבר הוגשו כתבי אישום.

מכתב האישום החדש, שהגישה עו"ד שרית שמש, עולה כי שמואל השתייך לקבוצת עבריינים שבראשה עומדים האחים דין ושון קסנטיני. בחבורה היו גם רונן ירמיהו, רן יחזקאל, דור יוסף ודניאל ארובנייב, שכבר נאשמו בפרשה ברצח בנסיבות מחמירות.
לחבורה סכסוך רב שנים עם קבוצת עבריינים אחרת בראשות האחים נועם ואבי כחלון. לחבורה הזו השתייכו גם משה דמתי, נאור אסרף ודדון המנוח.
לפי האישום, שמואל ושלושה מחבריו קשרו קשר לרצוח את יריביהם האחים כחלון. בשלב מסוים, החליט יוסף לצרף אדם נוסף בשם גל שושני, שהיו לו חובות כספיים לאחים כחלון, במטרה שיצור קשר עם נועם כחלון או מי מהחבורה שלו ויתאם מפגש להסדרת חובו. התוכנית הייתה כי גל ידווח על מיקום המפגש ומועדו המדויקים כדי להוציא לפועל את התוכנית.
2 צפייה בגלריה
הארכת מעצרו של יעקב שמואל החשוד במעורבות ברצח, לאחר שגורש מדובאי
הארכת מעצרו של יעקב שמואל החשוד במעורבות ברצח, לאחר שגורש מדובאי
שמואל בבית המשפט, היום
(צילום: מוטי קמחי)
ב-18 באוגוסט 2021 נפגשו שמואל וחבריו בבית קפה בתל אביב כדי לתאם את תוכנית הרצח. בנוכחותם של יוסף ושואל, שלח שושני לנועם כחלון הודעה קולית שבה אמר: "נועם, אח שלי היקר והאהוב, כפרה עליך, הנה הנהג בא לאסוף אותי, סיימתי אחי, לאן לבוא חיים שלי? צריך אותך בארבע עיניים אחי, כאילו מה זה בארבע עיניים, אין לי בעיה שאחיך, כן, צריך להחליף איתך מילה כפרה".
לאחר תיאום המפגש, שיתפו יוסף ושמואל את ירמיהו ויחזקאל בפרטים. השניים הצטיידו באקדח חצי אוטומטי מסוג "גלוק", אותו הסתירו מבעוד מועד.
בשעה 16:01 יצאו האחים כחלון, דמתי, אסרף ודדון מהמשרד של האחים כחלון למקום המפגש. שם, שושני שוחח עם האחים כחלון במטרה לעכבם. בשעה 16:15 הגיעו ירמיהו ויחזקאל, צוות המתנקשים, למקום בקטנוע.
2 צפייה בגלריה
שימי דדון
שימי דדון
הנרצח שימי דדון וזירת הרצח
הנוכחים הבחינו בהם והחלו להתפזר, ירמיהו ויחזקאל עשו פניית פרסה תוך שירמיהו שלף את האקדח. אז החל מאבק, נועם כחלון ודמתי זינקו על קטנוע והחלו בנסיעה. ירמיהו ירה לעברם, בעודו מסכן עוברי אורח. במקביל, דדון נמלט ברגל לרחוב סמוך. אז זינק ירמיהו מהקטנוע והחל לרדוף אחריו, תוך שהוא יורה לעברו, עד שנפל ארצה. גם אז המשיך לירות לעבר דדון כדי לוודא את מותו. בשלב זה הגיע יחזקאל עם הקטנוע ואסף את ירמיהו.
השניים נמלטו מהמקום ובדרך השליכו את האקדח לתעלה בצדי הכביש. כשהגיעו לנווה מונוסון הותירו שם את הקטנוע ואת כלל הציוד שלהם. לאחר הרצח, הגיע שמואל כמה פעמים לנווה מונוסון ברכב, בכדי להשמיד את הציוד ששימש את חבריו ברצח.
עו״ד אייל אוחיון עו"ד אייל אוחיון
כתב האישום מייחס לשמואל עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע (רצח), רצח בנסיבות מחמירות (כוונה מועברת), שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראיה. עורך דינו אייל אוחיון מסר: "עושה רושם שמשטרת ישראל שמה לעצמה מטרה לרדוף אחרי כל אדם שלשיטתה מזוהה עם פלוני שברעתו היא חפצה ולהגיש כתבי אישום על פי שיטת מצליח. חומר הראיות בפרשה זו שמצוי בידי צוות ההגנה זה תקופה ארוכה מלמד כי למרשי אין יד ורגל באירוע האמור ודי בכך בשלב זה".