צחי ברוורמן, ראש הסגל של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, הגיש הבוקר (יום רביעי) תלונה במשטרה בעקבות איום ברצח שפורסם בטוויטר. בתמונה שהפיץ נראה פוסט שעלה ברשתות תחת השם "J&P", שבו הגיב הכותב למאמר דעה של העיתונאי אורי משגב, שכותרתו "נתניהו הוא האדם המסוכן בתולדות המדינה". בפוסט עצמו נכתב: "צריך להרוג את האיש הזה מהר ליפניי שיהייה מאוחר" (הטעויות במקור).
2 צפייה בגלריה
איומים על חייו של נתניהו בטוויטר
איומים על חייו של נתניהו בטוויטר
האיום על חיי נתניהו
(מתוך טוויטר)
בנוסח התלונה שהגיש ברוורמן נכתב: "מצורף בזאת איום ממשי לרצח ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שפורסם בימים האחרונים בטוויטר. איום זה מצטרף לשרשרת ארוכה של איומים ברצח נגד ראש הממשלה לשעבר נתניהו, רעייתו שרה וילדיו יאיר ואבנר".
על אף שבעבר הוגשו כמה כתבי אישום נגד אנשים שאיימו על נתניהו, ולאחרונה הושת מאסר בפועל על אחד מהם, טען ברוורמן: "לצערנו, רוב האיומים הללו לא טופלו והעומדים מאחוריהם לא הועמדו לדין. אבקשכם להתייחס במלא הרצינות ובכובד הראש המתבקש לאיומים היומיומיים נגד ראש הממשלה לשעבר, רעייתו ובניו".
לפני שבועיים, נזכיר, בית המשפט המחוזי בבאר שבע החמיר את עונשו של אשר בן דוד, שהורשע באיומים כלפי נתניהו - והטיל עליו 13 חודשי מאסר בפועל, במקום שמונה חודשי עבודות שירות. "יש להחמיר עם כל מי שמבקש על דרך האיום לשנות סדרי שלטון, ולהשפיע בדרך נפסדת זו על השיטה הדמוקרטית", קבע בית המשפט המחוזי. הרכב השופטים, בראשות השופט יואל עדן, ציין כי "על הענישה לכלול מאסר בפועל, ועליה לבטא גם את הצורך להרתיע את כל מי שסובר כי בדרך האיום ניתן לקדם מטרות כלשהן".
2 צפייה בגלריה
ציוץ בפייסבוק הקורא להסתה נגד נתניהו
ציוץ בפייסבוק הקורא להסתה נגד נתניהו
הפוסט של בן דוד
על פי כתב האישום שבו הודה בן דוד, לפני כשנתיים הוא פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "מישהו יודע על הכנות להתנקשות בראש הממשלה? אשמח לקחת חלק. נראה לי שהגיע הזמן, הגיעו מים עד נפש!!!" נוסף על כך, כתב בן דוד בחשבונו גם על יאיר נתניהו: "יאיר כפרה, כל כלב ביג' יומו. מה קרה, הבית רועד? הקירות דקים, שומעים את הלב שלך דופק". כמו כן, לאחר שנעצר במשרדי החקירות בלהב 433, אמר לקצין במקום: "אני נעצר רק כי המתלונן הוא ראש הממשלה. אם אני נעצר בגללו - אז שימות עכשיו, זה מעצר פוליטי".
לפני שבועיים הוגש כתב אישום נגד אילנה ספורטה (64) מאשקלון, בגין איומים נגד ראש הממשלה נפתלי בנט ובני משפחתו. לפי כתב האישום, ספורטה שלחה לבנו של בנט, יוני, ולרעייתו גילת, מכתבי איום שאליהם צורף קליע. היא מואשמת בסחיטה באיומים של בנט, וכן בהחזקת ובנשיאת נשק תחמושת. סנגורה טען: "מכתב האישום נעדרו אישומים לפי חוק הטרור וקשירת קשר לפגוע בראש הממשלה. הוא כולל בתוכו עבירת איומים אחת. נלמד את חומרי הקריאה ולאט-לאט נפעל לשחרורה ולהחזרת התיק הזה לגודל הטבעי שלו. מרשתי עדיין מחזיקה בטענה שהיא לא קשורה לאירוע הזה"