1 צפייה בגלריה
מנחם אלקלעי וחמש מהמתלוננות
מנחם אלקלעי וחמש מהמתלוננות
מנחם אלקלעי וחמש מהמתלוננות
(צילום: יריב כץ, אלכס קולומויסקי, יובל חן, מתוך אתר שיבא)
משרד הבריאות האריך עד ל-20 בינואר את השעייתו של הגינקולוג פרופ' מנחם אלקלעי, שב-ynet וב"ידיעות אחרונות" נחשפו עשרות עדויות של מטופלות שטענו שפגע בהן מינית במהלך בדיקה. אלקלעי הושעה כבר לפני שבועיים, והיום אמור היה תוקף ההשעיה לפוג - אך משרד הבריאות בחר להאריכו.

אלקלעי, נזכיר, ממשיך לעבוד כרגיל ולטפל בנשים באופן פרטי בקליניקות שלו ברמת גן ובמודיעין - והשעייתו תקפה לבתי החולים הציבוריים.
בשבוע שעבר המשטרה ערכה עימותים בין אלקלעי לארבע מהמתלוננות נגדו בתחנת המשטרה בבני ברק. ראשונה להיכנס לעימות הייתה רות, המתלוננת הראשונה נגד אלקלעי, שהתיק שנסגר אחרי תלונתה נפתח מחדש בעקבות ערר שהגישה. "היה עימות ארוך מתיש", ספרה אחרי שיצאה.
"ביקשו שאספר מה היה", הוסיפה רות. "כמובן שההתחלה דומה, אבל הדבר העיקרי שבשבילו אני כאן זה שלכולן יש אותו סיפור. באיזשהו שלב במהלך טיפול הוא נגע בצורה של גירוי מיני. הוא הכחיש את זה ואמר שזה בטעות ושלא הייתה כוונה שכזאת. אמרתי בעימות - אני לא ילדה קטנה. עברתי בדיקות גינקולוגיות בחיים שלי. בחיים לא קרה לי כזה דבר. אני הייתי בהלם ממה שהוא עשה, הוא במפורש עשה את זה ואפילו אמר שהוא עושה את זה".
רות סיפרה כי במהלך העימות היה הרופא נינוח ובטוח בעצמו. "הוא העיד על עצמו שוב ושוב שהוא רופא מוערך. הוא אמר שהיו נגדו עוד שתי תלונות שנחקרו, אבל לא הגישו נגדו כתב אישום. החוקרת שאלה אותו למה הוא נגע לי בדגדגן והוא אמר שזה לא נכון. היא שאלה אותו אם היו עוד נשים שהיה צריך להרגיע אותן. הוא חזר והסביר כמה הוא מקצועי. הוא זכר שאני התקשרתי אליו אחרי הבדיקה ושאלתי אותו 'מה עשית לי?'. הוא אמר שהוא ניסה להסביר לי ואני הייתי נסערת ולא הסכמתי להקשיב לו, ושאחרי זה ביטלתי את הטיפולים".
עד כה נמסרו ל-ynet ול"ידיעות אחרונות" 32 עדויות נגד פרופ' אלקלעי, מצד נשים שאינן מכירות זו את זו, שטוענות כטחו כי הגינקולוג תקף אותן מינית לכאורה במהלך בדיקה. 13 מהנשים אף התלוננו למשטרה נגד אלקלעי.