3 צפייה בגלריה
אחת המתלוננות נגד פרופ' אלקלעי הגיעה לעימות
אחת המתלוננות נגד פרופ' אלקלעי הגיעה לעימות
המתלוננת רות מגיעה לתחנת המשטרה
(צילום: מוטי קמחי)
המשטרה ערכה הערב (ראשון) עימותים בין הגינקולוג החשוד בתקיפה מינית פרופ' מנחם אלקלעי לבין ארבע מהמתלוננות נגדו. אחת אחרי השנייה הן הגיעו לתחנת המשטרה בבני ברק, שם הוקם צוות חקירות מיוחד שמטפל בפרשה שנחשפה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות". עד כה נמסרו למערכת 32 עדויות נגד פרופ' אלקלעי.
ראשונה להיכנס לעימות הייתה רות, המתלוננת הראשונה נגד אלקלעי, שהתיק שנסגר אחרי תלונתה נפתח מחדש בעקבות ערר שהגישה. "היה עימות ארוך מתיש", ספרה אחרי שיצאה. "ביקשו שאספר מה היה. כמובן שההתחלה דומה, אבל הדבר העיקרי שבשבילו אני כאן זה שלכולן יש אותו סיפור. באיזשהו שלב במהלך טיפול הוא נגע בצורה של גירוי מיני. הוא הכחיש את זה ואמר שזה בטעות ושלא הייתה כוונה שכזאת. אמרתי בעימות - אני לא ילדה קטנה. עברתי בדיקות גינקולוגיות בחיים שלי. בחיים לא קרה לי כזה דבר. אני הייתי בהלם ממה שהוא עשה, הוא במפורש עשה את זה ואפילו אמר שהוא עושה את זה".

3 צפייה בגלריה
מנחם מני אלקלעי
מנחם מני אלקלעי
פרופ' מנחם אלקלעי
(מתוך אתר שיבא)
עדויות נגד פרופ' אלקלעי:
היא סיפרה כי במהלך העימות היה הרופא נינוח ובטוח בעצמו. "הוא העיד על עצמו שוב ושוב שהוא רופא מוערך. הוא אמר שהיו נגדו עוד שתי תלונות שנחקרו, אבל לא הגישו נגדו כתב אישום. החוקרת שאלה אותו למה הוא נגע לי בדגדגן והוא אמר שזה לא נכון. היא שאלה אותו אם היו עוד נשים שהיה צריך להרגיע אותן. הוא חזר והסביר כמה הוא מקצועי. הוא זכר שאני התקשרתי אליו אחרי הבדיקה ושאלתי אותו 'מה עשית לי?'. הוא אמר שהוא ניסה להסביר לי ואני הייתי נסערת ולא הסכמתי להקשיב לו, ושאחרי זה ביטלתי את הטיפולים".
לדבריה פרופ' אלקלעי נשאל בעימות אם עדכן מישהו על התקרית, והוא השיב כי עדכן את חברת מדנס."זו חברה שמבטחת רופאים. הוא צלצל אליהם להתריע בפניהם שאני אתלונן. הוא כן דאג ממה שיהיה. זה מבסס את זה שהוא ידע שהוא לא בסדר".
3 צפייה בגלריה
אחת המתלוננות נגד פרופ' אלקלעי הגיעה לעימות
אחת המתלוננות נגד פרופ' אלקלעי הגיעה לעימות
רות נכנס לתחנת המשטרה בבני ברק
(צילום: מוטי קמחי)
"אני מותשת, אבל מרגישה שהייתי גם רהוטה ועניינית והדגשתי את הדברים החשובים. מקווה מאוד שימצו איתו את הדין", סיכמה.
רות סיפרה החודש ל-ynet על המעשים שביצע בה פרופ' אלקלעי: "במהלך בדיקה לפני שנתיים הוא נגע לי ממש בנקודות גירוי מיני. שאלתי אותו מה הוא עושה, והוא ענה שזה כדי להרגיע אותי. הייתי בהלם. רק כשהגעתי לאוטו נפל לי האסימון".
בסך הכול נחשפו ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" עדויותיהן של 31 נשים שנפגעו בידי פרופ' אלקלעי. שבע מהן הגישו תלונות במשטרה. למרות העדויות, פרופ' אלקלעי ממשיך לעבוד כרגיל ולטפל בנשים באופן פרטי בקליניקות שלו ברמת גן ובמודיעין. זאת לאחר שהושעה מעבודתו בבתי החולים הציבוריים.