בזמן הפיגוע אתמול (יום ג'), היה ראש מועצת שומרון בפגישות בפרלמנט האירופי בשטרסבורג שבצרפת. ראש המועצה יוסי דגן עצר במהלך נאומו ועדכן את חברי הפרלמנט על הפיגוע: "ברגעים אלה ממש נורו ארבעה אנשים בכביש, ממש עכשיו, מישהו בבניין הזה מודע לכך?".
דגן יצא לסדרת פגישות כחלק מפעילות יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית, יחד עם ח"כ אריאל קלנר מהליכוד. תוך כדי פגישת עבודה עם חבר הפרלמנט האירופי מטעם הולנד, ברט יאן רויסן, התרחש הפיגוע בשומרון שבו נפצעו מנחם אורדמן, תושב מבוא דותן, וארבעה חיילים. הפיגוע היה סמוך למקום בו נרצח תושב השומרון מאיר תמרי ז"ל שבועיים קודם לכן.
2 צפייה בגלריה
ראש מועצת שומרון יוסי דגן פנה לחברי הפרלמנט האירופי
ראש מועצת שומרון יוסי דגן פנה לחברי הפרלמנט האירופי
דגן, אתמול. "באים בטענות לממשלה שלנו וטוענים שאנו פועלים לא כשורה, ומונעים שלום. זו טענה מגוחכת"
(צילום: מועצת שומרון)
דגן קשר את היעדר המחסומים ללחץ הבינלאומי על ישראל, ואמר לחבר הפרלמנט רויסן בפגישה: "מתקפת הטרור הזו היא גם הסיפור של הלחץ הבינלאומי, משום שהממשל בישראל חושש ממנו ועקב כך פתחו את המחסומים הביטחוניים וכעת טרוריסטים מהרשות הפלסטינית יכולים להגיע באמצעות רכב ולירות באזרחים שלנו - ומיד לחזור חזרה לתחומי הרשות הפלסטינית".
חרף דבריו, נזכיר כי בשבוע שעבר אמר ל-ynet בכיר בצה"ל כי הצבא מתנגד להחזרת המחסומים. לדבריו, "לא נכון להפוך לוחמים למטרות. זה נותן תחושת ביטחון, לא ביטחון. מחסום הוא פחות כוח התקפי לפעילות מעצרים או למארבים נגד חוליות הירי".
חבר הפרלמנט האירופי יאן רויסן אמר מצדו כי "אתם חייבים את המחסומים הביטחוניים בשביל הביטחון של התושבים שלכם. יש לכבד את הזכות של ישראל להגן על תושביה שלה מפני התקפות טרור. בעולם נורמלי חופש התנועה של אנשים הוא דבר חשוב. אבל במצב שהוא לא נורמלי כמו המצב שבו אתם נמצאים, לביטחון צריכה להיות עדיפות".
דגן השיב כי "זו המציאות ממש ברגע זה, ואתה רואה שיש כאן חברים בבניין הזה שמאשימים אותנו בתקיפה של פלסטינים".
ח"כ קלנר אמר כי "איכות החיים יכולה להיות טובה יותר. כולם רוצים לחיות בשלווה, ושלא יהיו מחסומים עם חופש תנועה מלא. אבל אם המציאות היא שאנשים נרצחים, אנחנו צריכים לחשוב פעמיים".
2 צפייה בגלריה
ראש מועצת שומרון יוסי דגן פנה לחברי הפרלמנט האירופי
ראש מועצת שומרון יוסי דגן פנה לחברי הפרלמנט האירופי
דגן וקלנר (במרכז) עם חברי פרלמנט אירופי
(צילום: מועצת שומרון)
מיד לאחר מכן הוזמנו שני הנציגים מישראל לדבר בדיון עם חברי הפרלמנט האירופי. "זהו לא יום פשוט עבורנו, אנחנו היום בסך הכל שבועיים לאחר הפיגוע הקודם", אמר דגן, והדגיש שמי שעומד מאחורי הפיגוע הוא לכאורה מי שאמור להיות אחראי מהצד הפלסטיני על האפשרות לקיום שלום. "מאיר תמרי נרצח על ידי אדם מארגון פת"ח, מפלגתו של מחמוד עבאס. אני בעצמי נמצא בליווי מאבטחים כעת, בגלל שארגוני טרור מאיימים להתנקש בחיי. הארגון הראשון שאיים על חיי היה גם כן פת"ח. אותה מפלגה של מחמוד עבאס שמאיימת עליי מקבלת מכם כסף למשכורות, שמגיע מהמיסים שלכם".
לדבריו, "נציגי האיחוד האירופי עוד באים בטענות לממשלה שלנו וטוענים שאנו פועלים לא כשורה, ומונעים שלום. זו טענה מגוחכת. ברגעים אלה ממש נורו ארבעה אנשים בכביש, ממש עכשיו, מישהו בבניין הזה מודע לכך?".