בעקבות איומים על חייו מצד ארגון טרור, המשטרה החליטה להגדיר שוב את ראש מועצת שומרון יוסי דגן כמאוים בדרגה הגבוהה ביותר - רמה 6. כעת הוצמד לו שוב מאבטח, ביתו מאובטח באופן הדוק וחבלנים סורקים את סביבתו מדי בוקר.
ההחלטה התקבלה לאחר שארגון הטרור "כוחות הגליל - זאבים בודדים", שמקורו במחנות הפליטים הפלסטינים בסוריה ומקושר לחיזבאללה, פרסם איומים ברשתות הפלסטיניות שבהם נשבע לרצוח את דגן - וקראו להתנקש בחייו.
2 צפייה בגלריה
כינוס חירום של ראשי מועצת יש"ע מול ביתו של שר הביטחון בני גנץ בעקבות האירועים הבטחוניים האחרונים באיו"ש
כינוס חירום של ראשי מועצת יש"ע מול ביתו של שר הביטחון בני גנץ בעקבות האירועים הבטחוניים האחרונים באיו"ש
יוסי דגן. שוב הוצמדה לו אבטחה
(צילום: מוטי קמחי)
2 צפייה בגלריה
האיום שפירסם הארגון כוחות הגליל-זאבים בודדים נגד יוסי דגן
האיום שפירסם הארגון כוחות הגליל-זאבים בודדים נגד יוסי דגן
האיום על יוסי דגן
באיום שפרסם ארגון הטרור הוא התייחס להספד שנשא דגן בהלווייתו של מאיר תמרי, שנרצח השבוע בפיגוע הירי בצפון השומרון ליד היישוב חרמש, שבו אמר: "גם אם נצטרך ללעוס את הסלעים - ניאחז בשומרון". בעקבות כך נאמר בסרטון האיומים: "יוסי דגן, אתה נשבע לאכול סלעים. נשבעים שאתה תמות כמו שימותו חזירים. הו חזיר של שבת - מותך קרוב בשומרון". בסרטון מופיעה תמונה של ראשו של דגן על רקע אקדח המכוון לראשו עם המלל: "יוסי דגן, אתה תישרף למוות חזיר שבת, הדייט (תאריך) שלך בקרוב מאוד".
בעקבות האיומים, גורמים בכירים במשטרה יצרו קשר עם דגן והודיעו לו על קריאת ארגון הטרור להתנקש בחייו. בהערכת מצב שקיימה המשטרה הוחלט כי תוצמד לו ולביתו אבטחה אישית במשך כל היממה, וייעשה שימוש במערכות הגנה נוספות סביבו. מדובר בשימוש באמצעי האבטחה הגבוהים ביותר לאישים.
דגן הוכרז כמה פעמים בשנתיים האחרונות כמאוים בדרגה הגבוהה ביותר. לפני כשמונה חודשים גדודי חללי אל-אקצא של הפת"ח פרסמו כרזה עם תמונות שלו מזירת הירי בהפגנה שקיימו תושבים נגד הטרור סמוך לחווארה. בתמונה נראה דגן שולף אקדח כדי להגן על ילדים בשעת ירי של מחבלים, ומעליו ציור של כוונת ירי על ראשו. כרזה זו הצטרפה גם לקריאות של חמאס וגוב האריות לרצוח את דגן.