ירי הרקטות מרצועת עזה לעוטף נמשך לאורך כל הלילה (בין שישי לשבת) והבוקר, אך בשלב זה חמאס - חרף הצהרותיו התוקפניות - לא מתערב בלחימה ולא יורה לעבר ישראל. דובר צה"ל תא"ל רן כוכב התייחס הבוקר במשדר המיוחד של אולפן ynet לאפשרות שהצבא והדרג המדיני מנסים להעביר מסר לחמאס שהוא אינו המטרה "וכדאי שיישב בצד", והשיב: "אנחנו במערכה ממוקדת נגד הג'יהאד האיסלאמי. זה נכון ברצועת עזה, וזה נכון החל מהלילה גם ביהודה ושומרון". כוכב הוסיף כי "היעד של המבצע הזה הוא פגיעה משמעותית בגא"פ שתשלול ממנו את היכולות הצבאיות".

מבצע "עלות השחר" - כתבות נוספות

"אנו נערכים לשבוע של פעולה", אמר כוכב, והדגיש כי "כל עוד לא תהיה הנחיה אחרת מהדרג המדיני, אנחנו לא מתכוונים לסיים את המבצע טרם זמנו, ולפני שהשגנו את היעדים שתכננו להשיג".
3 צפייה בגלריה
ירי רקטות מעזה לישראל מבצע עלות השחר
ירי רקטות מעזה לישראל מבצע עלות השחר
"היעד - שלילת היכולות הצבאיות של גא"פ". ירי רקטות מעזה לישראל, הלילה
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
ירי רקטות מעזה לישראל מבצע עלות השחר
ירי רקטות מעזה לישראל מבצע עלות השחר
(צילום: רויטרס)
מבצע "עלות השחר" החל כאמור אתמול בצהריים בחיסולו של תייסיר ג'עברי, מפקד המרחב הצפוני של הג'יהאד האיסלאמי בעזה, יורשו של בהא אבו אל-עטא שחוסל במבצע "חגורה שחורה" בנובמבר 2019. כוכב נשאל על הצפי שנראה סיכולים נוספים, והשיב: "זה נכון".
כשנשאל על האפשרות לירי נוסף היום לאזור גוש דן, כוכב אמר כי "זה בהחלט יכול לקרות. אנחנו ערוכים גם מבחינת העורף וגם מבחינת פריסת סוללות כיפת ברזל לירי ארוך טווח". עם זאת, כוכב הדגיש כי "אנחנו מתייחסים לירי קצר טווח לשדרות כפי שאנחנו מתייחסים לירי לראשון לציון, לבת ים או למקומות אחרים".
3 צפייה בגלריה
נפילת רקטה ליד רפת
נפילת רקטה ליד רפת
"אנחנו מתייחסים לירי קצר טווח כמו לירי לגוש דן". פגיעת רקטה ליד רפת באשכול, הבוקר
דובר צה"ל התייחס לאפשרות של הרחבת המערכת לחזיתות נוספות, בין היתר גם מול חיזבאללה בצפון, ואמר: "רצוי שהשכנים האחרים שלנו ירחיקו את המחשבות האלו מהראש. אנחנו ערוכים לכל זירה ובכל מקום". הדובר הוסיף כי "אני יודע שגורמים נוספים מסתכלים על המבצע הזה, והוא מקרין עוצמה והרתעה גם עליהם".
כוכב גם דיבר באולפן על הכוננות המוגברת בעוטף עזה שנמשכה ארבעה ימים לפני תחילת המבצע, כללה חסימות כבישים וספגה ביקורת רבה על כך שבפועל תושבי העוטף היו נצורים בתוך יישוביהם. כוכב אמר על הימים האלה כי "ירדנו בשקט לעמדה אחורית, אספנו מודיעין, וחיכינו להזדמנות לפגוע פגיעה משמעותית".