הקבינט המדיני-ביטחוני קיבל הלילה (בין חמישי לשישי) "שורת החלטות" וראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בסופו של הדיון, שארך כשעתיים וחצי, כי "תגובת ישראל, הלילה ובהמשך, תגבה מחיר משמעותי מאויבנו".
בהודעת לשכת ראש הממשלה לא פירטו מה הם הצעדים שהתקבלו בקבינט בהסכמה מלאה, אך מתגובתו ניתן להבין כי ישראל מתכוונת להגיב לירי הן לדרום והן לצפון, באופן שאינו נקודתי. גורם מדיני אמר כי ישראל תגיב גם לירי מלבנון. "נגבה מחיר גם בעזה וגם בלבנון מהאחראים לכך. נגיב למטרות מדויקות. התגובה הישראלית לא צפויה להביא למלחמה", אמר הגורם.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בקבינט הביטחוני מדיני
בנימין נתניהו בקבינט הביטחוני מדיני
ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני
(צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)

3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בהערכת המצב בקבינט הביטחוני מדיני
בנימין נתניהו בהערכת המצב בקבינט הביטחוני מדיני
נתניהו וגלנט בהערכת המצב
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
גם שר הביטחון יואב גלנט התייחס למצב הביטחוני בתום הדיון בקבינט וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "סיימנו כעת את ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני. מערכת הביטחון ערוכה במוכנות גבוהה בכל הגזרות למול האפשרויות השונות - נדע כיצד לפעול כנגד כל איום".
במקביל לדיון בקבינט החל צה"ל בתקיפת מטרות חמאס ברצועת עזה, בהן תוואי של מנהרת טרור בחאן יונס ומנהרה מאזור בית חאנון. מדובר צה"ל נמסר בנוסף כי בתקיפה הנרחבת תקפו כלי טיס של חיל האוויר שני אתרים לייצור אמצעי לחימה "המשמשים את ארגון הטרור חמאס" בצפון ובמרכז רצועת עזה.

צה"ל הבהיר כי "התקיפה בוצעה בתגובה להפרות הביטחוניות של חמאס בימים האחרונים. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה והוא זה שישלם את מחיר ההפרות הביטחוניות נגד מדינת ישראל". במקביל, הלילה המשיכו השיגורים מרצועת עזה, על אף התקיפה ובמהלכה, והתרעות צבע אדום נשמעו בשדרות וביישובים נוספים בעוטף עזה.
לקראת הדיון בקבינט עלה מהערכות המצב שקיימו ראשי מערכת הביטחון עם ראש הממשלה ושר הביטחון, שצפוי לילה עם תקיפות בצפון ובדרום. "אנחנו עושים מאמצים לבדל זירות ולא להיגרר להסלמה כוללת, אבל כמובן להחזיר את ההרתעה. תגובה חריפה בעזה תהיה בלי קשר לצפון", אמרו גורמי ביטחון.
בפתח הדיון, שהחל באיחור בעקבות התארכות הדיונים שקדמו לו, אמר ראש הממשלה נתניהו: "הבהרתי בימים האחרונים שאויבינו לא יטעו בנו. הוויכוח הפנימי בישראל לא ימנע מאיתנו לפעול נגדם בכל מקום ובכל עת שיידרש. כולנו בלי יוצא מן הכלל מאוחדים בזה".
על העימותים במסגד אל-אקצא, שבמסגרתם נעצרו מאות שהתבצרו במקום ויידו אבנים לעבר שוטרים, ובמקביל לעליית יהודים בודדים עם גדיים להר הבית, אמר נתניהו: "אין לנו שום עניין לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית. אנחנו קוראים להרגעת הרוחות ונפעל בתקיפות נגד קיצונים שנוקטים שם אלימות. באשר לתוקפנות עלינו מהזירות השונות - נכה באויבינו שישלמו מחיר על כל מעשה תוקפנות. אויבינו יגלו שוב שברגעי מבחן אזרחי ישראל עומדים מאוחדים ומלוכדים ומגבים את הפעולות של צה"ל ושאר זרועות הביטחון כדי להגן על מדינתנו ואזרחינו".