על רקע הודעתו של סגן ראש עיריית תל אביב לשעבר אסף זמיר על ריצה משותפת בבחירות עם ראש העיר המכהן רון חולדאי, ל-ynet ול"ידיעות אחרונות" נודע כי כמה מסגניו הנוכחיים של חולדאי נמצאים בימים אלו בשיחות עם המועמדת המרכזית מולו - שרת הכלכלה לשעבר האלופה במיל' אורנה ברביבאי.
בהצהרה לעיתונאים שנשאה אחר הצהריים (יום ב') במטה שלה, התייחסה ברביבאי לאיחוד בין חולדאי לזמיר ולשמועות כי ראש העיר הבטיח לסגנו לשעבר לפרוש בשנת הכהונה האחרונה כך שהוא יירש את מקומו, ואמרה כי הם "חברו יחדיו כדי ליצור איזה שלטון מלוכני, כאילו זה עסק פרטי של מישהו - להעביר את העיר מאחד לשני. אני מציעה שהם יציגו את הדיל האפל הזה".
4 צפייה בגלריה
רון חולדאי אסף זמיר אורנה ברביבאי
רון חולדאי אסף זמיר אורנה ברביבאי
זמיר רץ עם חולדאי, וסגני ראש עיר מכהנים בוחנים ריצה עם ברביבאי
(צילום: ריאן פרויס, שאול גולן, מוטי קמחי)
עוד אמרה ברביבאי: "אני תוהה באיזו מתכונת הם מתכוונים להוביל את העיר. באיזה יום יחליט איזה ראש עיר על מה. אני אומרת גם לחולדאי וגם לזמיר - חשבתם שאפשר לעשות קומבינה מתחת לרדאר, אבל רואים לכם. זה רק נותן לי יותר אמביציה ויותר רצון". היא פנתה ישירות לזמיר, ואמרה: "אם אתה רוצה להצטרף, בוא תציג את את עצמך ותתמודד במקום החיבור המסריח הזה. אני חושבת שראוי היה לתושבי תל אביב מנהיגות אחרת".
"נכון לכרגע, הקמפיין של חולדאי הוא מול ברביבאי", אומרים גורמים במטה של חברת הכנסת לשעבר מיש עתיד. עוד טוענים הגורמים כי ברביבאי עשתה עשרות חוגי בית, הקימה מטות בכל הרובעים וגייסה ראשי מטות לכל שכונה. לדברי גורם בכיר במטה, "אנחנו מזהים נקודות תורפה של חולדאי ברחבי העיר, וגם מול גורמי מפתח שנפגשים איתנו".
4 צפייה בגלריה
אורנה ברביבאי
אורנה ברביבאי
"חשבתם שאפשר לעשות קומבינה מתחת לרדאר, אבל רואים לכם". ברביאי במטה, היום
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
אורנה ברביבאי
אורנה ברביבאי
המטה של ברביבאי. גורם בכיר במטה אמר: "אנחנו מזהים נקודות תורפה של חולדאי ברחבי העיר"
(צילום: מוטי קמחי)
בסקר שנערך בסוף חודש יוני ופורסם בערוץ 12, חולדאי הגיע למקום הראשון בקרב תושבי העיר עם 29%, וברביבאי אחריו עם 22%. למקום שלישי הגיעה ציפי ברנד, סגנית ראש העיר תל אביב לשעבר, שזכתה ל-8% תמיכה. סקרים פנימיים שנערכו בימים האחרונים על ידי כמה מועמדים משאירים בראש התחרות את חולדאי, ברביבאי וברנד.
ברנד, שמרבה לתקוף את חולדאי בקמפיין שלה ושיתפה פעולה עם זמיר בבחירות הקודמות, הגיבה בזעם כשהחלו להתפרסם דיווחים על הסכם בין השניים. "מדובר במהלך שנובע מהתרסקותו של חולדאי בסקרים, אחרי רבע מאה על הכיסא. זה מעיד על חולשתם של שני המעורבים – חולדאי ותואם חולדאי", אמרה אז ברנד. "מיצינו את אחוות הגברים שדואגים לסדר את החברים. תל אביב הולכת לבחירות. חולדאי, אנחנו לא מונרכיה!".
4 צפייה בגלריה
ועידת התחבורה של קבוצת "ידיעות אחרונות"
ועידת התחבורה של קבוצת "ידיעות אחרונות"
"המהלך מעיד על חולשתם של שני המעורבים - חולדאי ותואם חולדאי". המועמדת לראשות העיר ציפי ברנד
(צילום: יריב כץ)
גם היום, לאחר הודעתו של זמיר, הגיבה ברנד בחריפות בחשבון הטוויטר שלה: "קומבינה! הון שלטון על הראש שלנו המשפחות התל אביביות. שני פריוויליגים שאיבדו את האמונה בכוחם להיבחר, מפקירים את האינטרס הציבורי לטובת האישי. נשמע מוכר". גם ברביבאי התייחסה לכך בטוויטר: "מי שחושב שתל אביב היא משהו ששני גברים מעבירים בירושה בדילים אנטי-דמוקרטיים, איבד כנראה כל קשר עם המציאות ועם מה שהעיר הזו מייצגת".
לאחר שהחלו להתפרסם הדיווחים על חיבור אפשרי בין חולדאי לזמיר, במטה של ראש העיר אמרו כי "הוא נפגש ומדבר עם כולם. מדובר בבלון ניסוי שעלה לפני תקופה, עדיין לא התגבש משהו סופי", ולא אישרו שום דבר בנוגע למגעים ביניהם. גם זמיר הכחיש, ולפי כשבועיים כתב בחשבון הטוויטר שלו: "לא הובטח דבר. דווקא באוגוסט הזה אין מלפפונים אלא צרות אמיתיות. לא צריך לחפש בכוח".

בחודש יוני, מקורביו של חולדאי העידו בשיחות עם ynet כי "לא נוטפת בו טיפת דאגה מהמתמודדים האחרים. הוא ממשיך בדרכו עם ביטחון מלא שהתושבים יסמכו עליו שוב". בשבועות האחרונים, עמל ראש העיר המכהן על בנייה של המטה ואנשי המקצוע שילוו אותו בקמפיין.
הבוקר כאמור אישר זמיר כי יחבור לחולדאי, שבעבר הוא כיהן כסגנו ובהמשך הפך ליריבו המרכזי בבחירות המקומיות הקודמות ב-2018. בבחירות האחרונות, ניצח חולדאי את זמיר ברוב גדול של כ-47% מול 34%. מאז, הספיק זמיר לכהן כח"כ ושר התיירות מטעם כחול לבן בממשלת האחדות של בנימין נתניהו ובני גנץ, וגם כקונסול ישראל בניו-יורק כמינוי אישי של שר החוץ דאז יאיר לפיד.

זמיר נחשב לבן טיפוחיו של חולדאי, אך בין השניים שררה יריבות קשה מאז שהכריז על התמודדות מולו בעשור שעבר. במהלך מערכת הבחירות הקודמת, אמר זמיר על חולדאי בריאיון ל-ynet: "הוא בלחץ, אף אדם לא אמור לכהן 20 שנה, ובטח לא 25 שנה. זה מייצר סיאוב". לאחר הניצחון ב-2018, ראש העיר אפילו לא הזכיר את סגנו לשעבר בנאום הניצחון שלו במטה.
בפוסט שכתב היום בפייסבוק, טען זמיר כי "זה קרה מעכשיו לעכשיו, מבלי שהיו לי תכניות לחזור לפעילות הציבורית, בזמן שהמדינה האהובה מרגישה על סף התפרקות". בתגובה להודעה של זמיר, צייץ חולדאי בחשבון הטוויטר שלו: "ברוך הבא אסף. אני רואה באסף דור ההמשך בעיר וכמי שמכיר, חי ונושם אותה. החל מהיום הוא שותפי לדרך. ביחד, נשמור על תל אביב-יפו מול מי שמנסים להחריב את הדמוקרטיה והחופש שלנו".
יובל צלנר, המתמודד לראשות העיר, ציין: "רון חולדאי מיצה את עצמו וראוי היה שיפנה את הכיסא לטובת מי שמסוגל לעמוד באתגרים החדשים והעצומים של תל אביב - גם דרום העיר. בתקופת שלטונו הגיע יוקר המחיה בתל אביב לשיא של כל הזמנים, וזה לא שיא להתגאות בו". הוא הוסיף: "רון, אתה מתכסה בעלה תאנה. הגיע הזמן לשינוי ולהנהגה רעננה ומלאת אנרגיה להוביל את תל אביב לאתגרי המחר ולא לדילמות של אתמול. מי כמו אסף יודע כמה ניהול העיר בשלטון הישן הוא ריכוזי ואינו פתוח לגישות חדשות ולפרספקטיבות אחרות".