ח"כ ניר ברקת מהליכוד התייחס לפרסום אתמול ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" על מגעים בין שר המשפטים ויו"ר תקווה חדשה גדעון לסער לבין הליכוד, והפציר: "לאנשים שהביאו אותנו לאופוזיציה לא מגיע פרס. מי שעזב את המחנה הלאומי - צריך לחזור ולקבל מנדט". על אפשרות שבן גביר יהיה שר בכיר בממשלה בראשות הליכוד הודה ברקת כי "אני לא רואה את זה קורה. אנחנו מהווים את הרוב במחנה הלאומי ואנחנו מכתיבים את התהליכים, ולא הקצוות".
2 צפייה בגלריה
ניר ברקת, גדעון סער
ניר ברקת, גדעון סער
"מי שעוזב את המחנה לא יכול לחזור כל כך מהר". ח"כ ניר ברקת ושר המשפטים גדעון סער
(צילום: אבי מועלם, אלכס קולומויסקי)
בריאיון לאולפן ynet הסביר ברקת כי "מי שעזב את המחנה הלאומי - הוא לא שם. כשרוצים להרכיב את המחנה הלאומי ביחד צריך לחזור ולקבל מנדט. הדרך הקצרה היא לא הנכונה". ברקת הבהיר כי "הדרך הנכונה היא להבהיר למי שעוזב את המחנה הלאומי שהוא לא כל כך מהר יכול לחזור". הוא הוסיף שלדעתו "אנחנו לא צריכים לעסוק בהרכבת ממשלה ארעית שנשענת על אנשים ששמו אותנו באופוזיציה. אנחנו צריכים ללכת לבחירות, שזה המעשה הערכי".
יש גורמים בליכוד שחושבים שלא צריך ללכת לבחירות. שוחחת איתם? "יכול להיות שיש גם גורמים כאלה, אבל אני מביע את עמדתי. הרבה מאוד מחבריי לתנועה מבינים ומרגישים זאת, ויש לנו סבלנות. אנחנו מ"וכנים ללכת לפרק את הממשלה או לחכות כמה חודשים. בשביל להחזיר את הליכוד לשלטון זה יהיה בסדר להמתין גם אם זה יקרה עוד שלושה או ארבעה חודשים".
הזכרת את גדעון סער כשאמרת שלא צריך לתת פרס למי שהביא אתכם לאופוזיציה. זה אומר שגם לשקד וגם לסער אין מקום בליכוד? "זו עמדתי. מי שרצה לעזוב את המחנה הלאומי, זה בסדר, אבל אתה לא יכול לקבל פרס ולחזור בדלת הקדמית וגם לא באחורית מבחינתי. אם ירצו, שיתפקדו לליכוד כמו כל אחד אחר. אני לא מאמין בשריונים. מי שמצטרף למחנה הלאומי ולליכוד צריך להבין שאם הוא עוזב הוא לא חוזר. זו הדרך הנכונה".
שר המשפטים לא נותר חייב, שיתף את הריאיון בטוויטר וכתב: "תירגע ושתה כוס מים שר האוצר המיועד לשעבר, מי שיפיל את חוק יהודה ושומרון - לא יקבל פרס".
ח"כ מיכל שיר מתקווה חדשה אמרה שהיא שהיא שמחה שהיא כבר לא בליכוד, וכינתה אתכם "חלאות". "זכותה, אבל שלא תבקש לחזור לליכוד. זכותה ללכת לאן שהיא רוצה, אנחנו במחנה הלאומי לא מתגעגעים אליה".
ברקת התייחס גם לעימות בין ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) לח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) במהלך הדיון על הצעת חוק עונש מוות למחבלים במליאת הכנסת אתמול: "אני משתדל להיות ממלכתי, אבל לאנשים יש סגנונות אחרים. ממליץ לחברי הכנסת, בהם בן גביר, להישאר ממלכתיים, כי ככה הציבור מקשיב יותר".
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
העימות בין ח"כ אחמד טיבי לח"כ איתמר בן גביר במליאת הכנסת, אתמול
(צילום: ערוץ כנסת)
על אפשרות שבן גביר יהיה שר בכיר בממשלת הליכוד המתכוננת השיב ברקת כי "אני לא רואה את זה קורה. אנחנו בליכוד מהווים את החלק הגדול של המחנה הלאומי ומכתיבים את התהליכים". לדבריו, "יש לנו דברים במשותף וגם דברים שעליהם אנחנו לא מסכימים עם בן גביר או סיעות אחרות, ולכן בסופו של דבר מי שמוביל את המחנה הלאומי הוא בנימין נתניהו".