שמונה נרצחים מאותה משפחה - תוך ארבע שנים: שמונה מבני משפחת ג'עו מאום אל פחם נרצחו ביריות תוך ארבע שנים. הלילה (בין רביעי לחמישי), נורה למוות אדהם זיוד (38), בעת שישב ברכבו בעיר. רעייתו של זיוד, אידה ג'עו, איבדה תוך חודשיים את אביה, מוחמד, וכעת את בעלה, כחלק מסכסוך שלא מפסיק לגבות קורבנות.
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח באום אל פחם
זירת הרצח באום אל פחם
אדהם זיוד וזירת הרצח באום אל-פחם
שני אחיה של אידה, הייתם ועלאא ג'עו, נאשמים ברצח מוחמד אשרף ג'בארין, שנורה למוות באום אל פחם בתחילת יוני. אותו רצח, בוצע יומיים אחרי שאביהם של האחים נורה למוות, ולפי החשד גם הירי בזיוד קשור לאותו הסכסוך - על אף שייתכן שלא היה מעורב בו באופן ישיר.
הראשון שנרצח מבני המשפחה הוא מחמוד ג'עו, שנורה בסוף שנת 2019 לאחר שיצא ממסגד. זיאד וחאלד ג'עו נרצחו במהלך 2020. המקרה הבא אירע בינואר 2021, אז נרצח מוחמד ג'עו לאחר שהשתתף בהפגנה נגד אלימות. במאי באותה שנה נרצח טארק ג'או, על ידי אלמוני שירה יותר מ-17 קליעים לעבר הרכב שבו הסיע טארק את אשתו ובנו שרק נולד.
2 צפייה בגלריה
מוחמד אשרף ג'בארין הנרצח מאום אל פאחם
מוחמד אשרף ג'בארין הנרצח מאום אל פאחם
מוחמד אשרף ג'בארין, שנרצח באום אל פחם יומיים אחרי הרצח של מוחמד ג'עו
באוקטובר 2021 אלמונים ירו למוות בחליל ג'עו, בן 25 מאום אל פחם, בעת שהיה בדרכו לעבודה בעיר. לפני כחודשיים, כאמור, נרצח מוחמד עארף ג'עו, אביה של אידה בשנות ה-50 לחייו, והלילה, אדהם זיוד הפך לקורבן השמיני בסכסוך הדמים שכלל לא ברור איך התחיל.
תושבת אום אל פחם סיפרה ל-ynet: "האישה שרצחו את בעלה ואביה במצב קשה מאוד. היא עוד לא התאוששה מהרצח של האב והיום נפל עליה עוד קורבן. קשה לה להתמודד עם המצב". אישה נוספת שיתפה: "אני מכירה את אשתו של הנרצח. היא בהלם, היא לא ציפתה שירצחו את בעלה. כולנו נחזק אותה בתקופה הקשה הזאת ואנחנו מקווים שיפסיקו לרצוח אנשים". תושבים מהיישוב אמרו כי "הגיע הזמן שמכובדים מכל החברה הערבית יתערבו בסכסוך ויסיימו אותו, אחרת יירצחו עוד קורבנות - שינסו במקום לא לעשות כלום".

בתוך כך, בעיר טייבה התרחש אתמול ניסיון חיסול של צעיר בשנות ה-20 לחייו. היעד לחיסול נהג ברכב, ואלמונים פתחו במרדף אחריו, ככל הנראה באמצעות רכב גנוב, וירו לעברו. בהמשך המתנקשים פרקו מהרכב, ירו לעברו שוב, ואף גרמו לו לחבלות בידו באמצעות גרזן. הם ניסו לברוח ברכבם, שנתקע, ונמלטו רגלית.
על רקע האלימות הבלתי פוסקת, תושב טייבה חכים קפיני אמר היום בריאיון ל-ynet Live כי "האלימות והפשע במגזר הערבי כולו נובעים מהשלטון, גם העליון וגם המקומי". הוא פנה לראשי הרשויות בערים הערביות: "אתם רואים שהערבים נוטפים מדם, אז תורידו את הז'קטים, תמסרו אותם לבן גביר. אל תנהלו, שהם ינהלו ואולי הם יעשו את זה יותר טוב מכם. כל יום שני וחמישי שניים שלושה נרצחים? אין לנו אמא, אין לנו אבא, אין לנו ממשלה".
קפיני המשיך: "בואו נעשה שביתה יום אחד, נלך כל הערבים של 1948 ונסגור את איילון, נישן שם יומיים. תוך 24 שעות כל מקרי הרצח יפוענחו. למה לא מפענחים את הרציחות? אם היה נדרס ישראלי באילת בבוקר, בצהריים כבר היו תופסים את מי שדרס בקריית שמונה".
כשנשאל אם הוא חושש לחייו, השיב: "לפעמים אנחנו יושבים על הגג של הבית ולא יוצאים החוצה, אני והנכדים וכל המשפחה. לפעמים אנחנו מפחדים כששומעים יריות, זה מאוד מסוכן. נהרגו הרבה אנשים בטייבה, ונהרגו גם אנשים חפים מפשע. מה הסוף?".