כוחות הביטחון עיכבו הבוקר (ראשון) כ-18 מפגינים ממעבר כרם שלום, לאחר שהקימו שם אוהלים. המשטרה הבהירה כי הפינוי, שבוצע על ידי כוחות הביטחון, התקיים ללא כל שימוש בכוח "למעט נשיאת המוחים בצורה מסודרת". ההיערכות המשטרתית השבוע תהיה גדולה כדי למנוע את חזרתם של המוחים.

3 צפייה בגלריה
כוחות הביטחון מפנים מפגינים נגד סיוע הומניטרי לרצועת עזה במעבר כרם שלום
כוחות הביטחון מפנים מפגינים נגד סיוע הומניטרי לרצועת עזה במעבר כרם שלום
המחאה במעבר
(צילום: דוברות המשטרה)
מהמשטרה נמסר כי "בהתאם לצו השטח הצבאי הסגור במרחב מעבר כרם שלום ולצורך מימוש החלטת הממשלה על הכנסת משאיות סיוע לרצועת עזה, כוחות צה"ל ומשטרת ישראל ערוכים במרחב מעבר כרם שלום כדי לאכוף את הצו ולמנוע כניסת אזרחים אליו, בהתאם לחוק. נזכיר כי כניסת אזרחים למרחב המוגדר כשטח צבאי סגור היא אסורה ומסכנת את חיי האזרחים וכוחות הביטחון".
מעבר כרם שלום נחסם לאחרונה על ידי פעילים מארגון בשם "צו 9" – המוחים על העברת הסיוע לעזתים בשעה שבשבי ברצועה מוחזקים כבר 128 ימים 136 חטופים. המעבר נפתח על ידי ישראל לכניסת משאיות הסיוע בעקבות לחץ אמריקני בדצמבר האחרון, במטרה להגביר את כמות המשאיות שנכנסות לרצועה גם דרך מעבר רפיח.
המפגינים דורשים לסגור את כרם שלום ולהתנות את העברת הסיוע בשחרור החטופים. האמריקנים הביעו מחאה בעקבות החסימות שאירעו לאחרונה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח ש"הרמטכ"ל יטפל" בכך – ובחודש שעבר חתם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, צו שמכריז על אזור המעבר כשטח צבאי סגור.


3 צפייה בגלריה
מאהל המחאה על שם עליזה שהקימו אנשי קיבוץ מירב לאחר ירי נוסף לעבר בית
מאהל המחאה על שם עליזה שהקימו אנשי קיבוץ מירב לאחר ירי נוסף לעבר בית
הקמת האוהלים ליד קיבוץ מירב
3 צפייה בגלריה
הבית שנפגע מהירי בקיבוץ מירב
הבית שנפגע מהירי בקיבוץ מירב
הנזק מהירי בקיבוץ מירב, בשבוע שעבר
בתוך כך, במהלך הלילה הקימו אנשי קיבוץ מירב שבגלבוע "מאחז" כמחאה על ירי פלסטיני לעבר המקום. המאחז נמצא בין מירב לכפר הערבי ג'ילבון, אך לא מעבר לקו הירוק. "השבוע כמעט נהרגה ילדה בקיבוץ מירב, והעולם ממשיך כרגיל", מסרו. "המאחז קיבל את השם עליזה, על שם עליזה מלכה, נערה שנרצחה בדיוק כאן לפני 20 שנה", הסבירו.
צבי רדלר, תושב קיבוץ מירב וממקימי ה"מאחז" מול הכפר ג'ילבון, אמר ל-ynet מהמאהל: "אנחנו לא מוכנים להיות 'קיבוץ רעים 2'. הצבא צריך להיכנס עמוק, לחסום כבישים, לעבור בית-בית. ראש הממשלה, כל ההנהגה, כל הבכירים - תשנו גישה. יש להם רובים. נחכה שיהיה לכם מרגמות? טילים? צריך לטפל בבעיה כשהיא קטנה".
שבוע לפני פרוץ המלחמה, חצו עשרות מתושבי הקיבוץ את גדר ההפרדה ונכנסו לכפר הפלסטיני ג'ילבון, כמחאה על ירי לקיבוץ בסוכות. ביום שלישי שעבר, לראשונה זה ארבעה חודשים, ירו מחבלים מג'ילבון לעבר מירב. איש לא נפגע, אבל נזק נגרם לבית.
אלכסנדרה לוקש וניר (שוקו) כהן השתתפו בהכנת הכתבה