שבוע לפני פרוץ המלחמה, חצו עשרות מתושבי קיבוץ מירב שבגלבוע את גדר ההפרדה ונכנסו לכפר הפלסטיני ג'ילבון, כמחאה על ירי לקיבוץ בסוכות. יומיים לפני 7 באוקטובר נורו יריות לעבר קיבוץ אחר. מאז היה שקט באזור.
היום (שלישי), לראשונה זה ארבעה חודשים, ירו מחבלים מג'ילבון לעבר מירב. איש לא נפגע, אבל נזק נגרם לבית. כוחות שהיו במרחב פתחו באש לעבר מקור הירי, והחלו בסריקות במרחב ובמרדף אחר המחבלים.
2 צפייה בגלריה
הבית שנפגע מהירי בקיבוץ מירב
הבית שנפגע מהירי בקיבוץ מירב
הנזק בקיבוץ מירב
הבית במירב שנפגע הוא ביתו של אורן הניג. "אשתי הייתה בבית והבת שלי, בת 8 בכיתה ג', הייתה מתחת לחלון שנפגע. זה יכול היה להיגמר באסון".
הניג אמר כי הוא בדרכו למילואים בעוטף: "זו הפעם הראשונה שזה פוגע לי בבית, בעבר פגעו בבתי השכנים. זה היה מאוד מבהיל ומלחיץ שכדור עבר מעל הראש של הילדה".

2 צפייה בגלריה
קיבוץ מירב
קיבוץ מירב
קיבוץ מירב ב-1 באוקטובר. מאז היה שקט שם
(צילום: עידו ארז)
ניצן אבירן ממירב הוסיף: "אנחנו לא מופתעים. היו לנו כמה חודשי שקט בזכות מאמץ גדול מאוד של הצבא, אבל לצערי למרות המאמץ יש אנשים מהצד השני שרוצים לפגוע בנו. חובה להיות ערניים ולפעול על מנת לסכל את כל תשתיות הטרור בשומרון, היום האירוע הסתיים בנס".
נוגה גיל בשיא, יו"ר הצח"י של קיבוץ מעלה גלבוע השכן למירב, זעמה: "שוב נפגע בית במירב לאחר תקופה ארוכה. היה כאן נס גדול שלא היו נפגעים בנפש. אני קוראת לצבא להמשיך ולפעול במלוא המרץ בצפון השומרון, כך שנהיה בטוחים בבתינו".
יומיים לפני פרוץ המלחמה נורו יריות לעבר מושב רם און שבמועצה האזורית הגלבוע. זה קרה שלושה ימים לאחר ירי לעבר היישוב גן נר, ואחרי שב-1 באוקטובר תושבים ממירב חצו את גדר ההפרדה ונכנסו לתחומי הכפר ג'ילבון, על רקע שורת אירועי ירי מהכפר הפלסטיני בחודשים האחרונים. מאז כאמור היה שקט בגזרה. עד הבוקר.