פותחים שבוע 11.2 גלעד מורג פגסוס
אחד הימים הדרמטיים מבחינת משפט נתניהו הוא מחר, יום ראשון. עד השעה 14:00 הפרקליטות צריכה להגיש לבית המשפט מענה לדרישות הסנגורים בתיק בנוגע לשימוש בתוכנות ריגול, כולל פגסוס, במסגרת החקירות בתיקי האלפים.
הסנגורים של כלל הנאשמים ביקשו לדעת אם נעשה שימוש בתוכנות ריגול במסגרת החקירות בתיקי האלפים. הפרקליטות תצטרך להשיב גם לבקשת עורכי הדין של אלוביץ', שביקשו להעביר לידיהם את כל החומרים, לא רק אלה שנמצאים בידי הפרקליטות אלא גם אלה שנאספו ונמצאים בידי המשטרה.
6 צפייה בגלריה
עורכת הדין ליאת בן ארי
עורכת הדין ליאת בן ארי
התובעת במשפט נתניהו, ליאת בן ארי
(צילום: יואב דודקביץ')
השאלות עליהן צריכה הפרקליטות לענות רבות. האם נעשה שימוש בתוכנות הרוגלה נגד עדים ומעורבים אחרים בתיק שאינם נאשים? מה אותר באמצעות השימוש בתוכנה? האם נעשה שימוש בתוצרים? והאם אותם תוצרים הוצגו לבית המשפט כדי לקבל צווים שיסייעו בחקירות תיקי האלפים. הפרקליטים ביקשו לדעת גם מי הגורמים שפעלו בנושא, היכן נשמר החומר שנשאב מהטלפונים הניידים ומי הגורם שנתן את האישור המשפטי לפעולות, אם אכן היה אישור כזה.
יום אחרי שתגיש את התגובה בכתב, הצדדים ייפגשו בבית המשפט, שם ידונו השופטים בתשובה ובהשלכות של השימוש בתוכנות הרוגלה על המשך משפט נתניהו.
6 צפייה בגלריה
פילבר. הסנגורים מנסים לדחות את העדות שלו כמה שניתן
פילבר. הסנגורים מנסים לדחות את העדות שלו כמה שניתן
פילבר. הסנגורים מנסים לדחות את העדות שלו כמה שניתן
(צילום: מוטי קמחי)
סביר להניח שהסנגורים יבקשו לדחות את העדויות בתיק ככל הניתן, ויגישו בקשות שונות בנושא – בעיקר כדי לדחות את עדותו של שלמה פילבר, עד המדינה ומנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שאמור לעלות להעיד בשבועות הקרובים.
תגובת המדינה בנוגע לשימוש בתוכנות הרוגלה עלולה לגרום עיכובים במהלך המשפט, אך בניגוד לתקוות הסנגורים והנאשמים, הצפי הוא שהמשפט יימשך למרות הכל.
פותחים שבוע
בלילה שבין ראשון לשני שעון ישראל ייערך משחק הסופרבול, גמר ליגת הפוטבול האמריקנית ואירוע הספורט השנתי הגדול בארה"ב. ההערכות הן כי 117 מיליון אנשים במדינה יצפו במשדר ויהפכו אותו לתוכנית הטלוויזיה הנצפית ביותר בכל הזמנים.
במשחק יתמודדו הלוס אנג'לס ראמס והסינסינטי בנגלס, והוא יתקיים באצטדיון סופיי החדש בלוס אנג'לס לעיני 100 אלף אוהדים. אותו אצטדיון יארח את טקס הפתיחה של אולימפיאדת 2028.
6 צפייה בגלריה
בראיין אלן
בראיין אלן
לוס אנג'לס ראמס. הפייבוריטים במשחק
(צילום: AP)
מופע המחצית המסורתי מעורר הפעם עניין גדול במיוחד בארה"ב, מאחר שעל הבמה יעלו יחד ארבעה ראפרים אגדיים - אמינם, ד"ר דרה, סנופ דוג וקנדריק למאר - ולצידם זמרת האר-אנד-בי מארי ג'יי בלייג'.
הראמס, שזכו בעבר רק באליפות אחת כאשר המועדון היה מבוסס בסנט לואיס, יהנו מהעובדה שהמשחק יתקיים באצטדיונם הביתי, הפעם השנייה בלבד בהיסטוריה שבה קבוצה מעפילה לסופרבול שמתקיים במגרש שלה. הקבוצה מלוס אנג'לס גם נחשבת לפייבוריטית לנצח במשחק. עבור סינסינטי זו תהיה הפעם השלישית במעמד, והיא תנסה לזכות באליפות ראשונה בתולדותיה אחרי שהפסידה בשני הגמרים הקודמים שבהם השתתפה.
פותחים שבוע 11.2 אילנה קוריאל חקלאים
"החלטה אחת אומללה של ממשלת ישראל תעשה את מה שלא הצליחו להשיג פעולות האיבה של חיזבאללה וחמאס", כך פנו ראשי ההנהגה החקלאית לראש הממשלה נפתלי בנט בעקבות הרפורמה הממשלתית בחקלאות.
ביום ראשון השבוע יקיימו החקלאים כנס חירום בשדות הסמוכים לרצועת עזה, יחד עם ראשי מועצות אזוריות נגד הרפורמה שמקדמת הממשלה, שבמסגרתה יורד המכס על יבוא פירות וירקות לישראל.
6 צפייה בגלריה
הפגנת החקלאים מול משרדי הממשלה
הפגנת החקלאים מול משרדי הממשלה
הפגנת החקלאים, ארכיון
(צילום: יואב דודקביץ)
החקלאים הציגו בעצמם לממשלה רפורמה אחרת, שלטענתם נשענת על הכרה אמיתית במציאות בשטח. לצד הוזלה משמעותית, לטענתם, עבור הצרכן, יש ברפורמה גם הכרה בחשיבות של החקלאות לחוסן של מדינת ישראל.
כבר מספר חודשים שמתנהל משא ומתן בין החקלאים למשרד החקלאות, אך בתחילת השבוע שעבר הכריז שר החקלאות עודד פורר, שמקדם את הרפורמה, שהמגעים הסתיימו. הנהלת החקלאים דורשת מהמדינה לשוב לשולחן המשא ומתן עד שיצא עשן לבן.
החשש של החקלאים מובן. 70% מגידולי תפוחי האדמה בישראל נעשים כיום בשדות של עוטף עזה. אם הממשלה תוריד את המכסים ליבוא תפוחי אדמה, למשל, רשתות השיווק יעדיפו לייבא כי זה יהיה זול יותר, ומי שישלם את המחיר יהיה החקלאי, שגם ככה לא מרוויח הון מהעבודה בשדה.
6 צפייה בגלריה
עומס חום כבד בדרום הארץ
עומס חום כבד בדרום הארץ
שדה בעוטף עזה
(צילום: בראל אפרים)
כשמדברים על יבוא פירות וירקות לארץ צריך לשים לב גם לנושא הסביבתי. מומחים מסכימים שפתיחת השוק ליבוא ללא בקרה עלולה להביא לכניסת מזיקים ומינים פולשים לישראל, וצריך לקחת את זה בחשבון.
ויש עוד היבט, שהתחזק במיוחד בתקופת הקורונה – חשיבות יכולת התוצרת העצמית של המדינה. אם השוק ייפתח ללא בקרה ובצורה לא מידתית, מספר החקלאים בישראל עלול לרדת, יכולת הייצור המקומית תיפגע ומי שישלם את המחיר יהיה כולנו, אזרחי ישראל.
פותחים שבוע כותרת ביניים כותרות ראוי לציון

30 שנה לליל הקלשונים

בלילה שבין 14 ל-15 בפברואר 1992 נכנסו שלושה מחבלים מוואדי ערה למאהל טירונים של עולים חדשים בני שלושים סמוך לקיבוץ גלעד שבצפון. בעזרת גרזנים, סכינים וקלשון הם רצחו שלושה חיילים – טוראי יורי פרדה ז"ל, טוראי יעקב דובינסקי ז"ל ומפקדם רב"ט גיא פרידמן ז"ל. חייל רביעי שהיה באחד האוהלים נפצע באורח בינוני.
6 צפייה בגלריה
ארכיון ידיעות אחרונות אסון הקלשונים יורי פרדה יעקב דובינסקי גיא פרידמן
ארכיון ידיעות אחרונות אסון הקלשונים יורי פרדה יעקב דובינסקי גיא פרידמן
ארכיון ידיעות אחרונות אסון הקלשונים יורי פרדה יעקב דובינסקי גיא פרידמן
(מתוך ארכיון ידיעות אחרונות)
שבועיים לאחר שחדרו לבסיס, רצחו שלושה חיילים וגנבו ארבעה רובים, נתפסו שלושת המחבלים על ידי שב"כ והמשטרה. בחקירה התגלה כי השלושה ניסו מספר פעמים קודם לכן לחטוף חיילים אך לא הצליחו בכך.

פעמיים פורים

מי שעוקב אחר לוח השנה העברי ישים לב שהתאריך השבוע יהיה י"ד באדר. בשנה רגילה מדובר בחגיגת פורים ענקית ושמחה, אבל השנה אנחנו בשנה מעוברת שבה יש שני חודשי אדר. בחודש הראשון, אדר א' שבו אנחנו נמצאים, מציינים את "פורים קטן". אין קריאת מגילה, תחפושות או משלוחי מנות, אבל זה כן יום שמרבים בו בשמחה, ובתפילה לא אומרים תחנון.