המפכ"ל יעקב שבתאי תקף את אמירותיו של יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה שיצא נגד שירות ערבים בכוחות הביטחון, ואמר כי המשטרה "תעמוד כחומה בצורה" מול כל מי שיבקש לפגוע ולהכפיש את השוטרים הערבים, אותם כינה "אחינו לנשק".
שבתאי, שהשתתף בטקס יחידות מצטיינות במכללה הלאומית לשוטרים, אמר למשתתפים - בהם השר בר-לב, סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה ויו"ר הוועדה לביטחון הפנים מירב בן ארי - כי "לא רק שהאמירות הללו לא מרתיעות אותנו ואין להם מקום בשיח, הן מחזקות את התהליך אותו אנו מבקשים לקדם - הגדלת מספר המשרתים בדגש על אלו המוסלמים בשורות המשטרה".
1 צפייה בגלריה
יעקב שבתאי
יעקב שבתאי
"עומדים מאחוריכם ולעולם לא תהיו לבד". יעקב שבתאי
(צילום: עמית שאבי)
המפכ"ל ציין כי בארגון תחתיו משרתים נמצאים 745 שוטרים נוצרים, 2,120 שוטרים דרוזים, ו-1,232 שוטרים מוסלמים, ואמר: "בשם כל משטרת ישראל ועם ישראל אני שולח לכם חיבוק של תמיכה, גיבוי, חיזוק והערכה על פועלכם. אנו עומדים מאחוריכם ולעולם לא תהיו לבד".
בהמשך התייחס המפכ"ל לגל הטרור והדגיש כי המשטרה דרוכה ונחושה מתמיד. "לצד התוצאות הטרגיות של אובדן החיים והנזקים בגוף וברכוש, האירועים הללו תופסים את משטרת ישראל דרוכה, נחושה והתקפית מתמיד", אמר שבתאי. "המחבלים שמבקשים לזרוע פחד, טרור, ואימה, ולפגוע בכמה שיותר ישראלים, פוגשים מולם שוטרים אמיצים וחדורי מטרה ומוטיבציה. כך היה בחדרה, כך היה בבני ברק, כך היה סמוך לג'נין, וכך היה בתל אביב עם סריקות שנמשכו כל הלילה ובסיומן הביאו אנשי השב"כ והימ"מ לחיסול המחבל".
שבתאי אמר כי "מרגע שהבנו שיש מחבל שנמלט מהזירה, פעלנו בכוחות גדולים מאוד בחיפוש אחר כל אדם חשוד. הצפנו את רחובות תל אביב בשוטרים ולוחמים, ביצענו חסימות וסריקות במרחב העיר תל אביב אך לא רק. הגבנו למאות קריאות החירום של אזרחים שהפגינו ערנות ודיווחו על כל דבר חשוד, ופעלנו גם במישור הסמוי והמודיעיני. תמונות של שוטרים בנשקים שלופים ברחובות תל אביב אינן תמונות שכיחות, אך הן היו כורח המציאות.

"אירוע טרור מתגלגל, הוא מהמורכבים באירועים שמנהלים במערכת הביטחון", אמר שבתאי. "זהו אירוע שבו הזמן הוא מרכיב חשוב, זה אירוע שבו לכל החלטה יש משמעות, זהו אירוע שבו כל תרחיש נלקח בחשבון, ומולו אנו מייצרים מענה מבצעי מהיר ועוצמתי. העובדה שהמחבל לא ביצע פיגוע נוסף כפי שתכנן היא תוצאה ישירה של פעילות המשטרה. מה שנראה מבעד למסכים - לא באמת משקף את המציאות כפי שהיא בשטח. אני יכול לומר לכם שלא נחסוך בשום פעולה ובשום צעד בכדי לסיים אירוע כזה מהר ככל שניתן ולהשיב את הביטחון והשגרה לרחובות. זה מה שמצופה מאתנו, ואת זה נמשיך לעשות".
שלשום קרא עודה לערבים שמשרתים בכוחות הביטחון "להניח את הנשק ולחזור לבני עמו". בסרטון שפרסם משער שכם בירושלים, בצל המתיחות הביטחונית, אמר עודה כי "תושבים בני עמנו בירושלים הביעו בפניי את חוסר שביעות רצונם מהתעללויות מצד כמה ערבים המעורבים בכוחות הכיבוש", כלשונו. כוונתו של עודה הייתה לצעירים ערבים שמשרתים בין היתר במג"ב ובמשטרה, ומוצבים בשער שכם ובעיר העתיקה.
דבריו המהדהדים של בכיר הרשימה המשותפת זכו לגינוי מכול קצות הקשת הפוליטית, ובעקבותיהם נעשתה פנייה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ולפרקליט המדינה עמית איסמן בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד ח"כ עודה בחשד לעבירות הסתה והמרדה.