אלמה אברהם, שחזרה משבי חמאס ב-26 בנובמבר אשתקד במסגרת העסקה לשחרור החטופים, תשוחרר מחר (רביעי) מאשפוז בבית החולים סורוקה. כך עדכן המרכז הרפואי.
1 צפייה בגלריה
אלמה אברהם
אלמה אברהם
אלמה אברהם
אברהם, שהגיעה לבית החולים הישר מהשבי כשמצבה הוגדר קשה, משתחררת ממנו לאחר 163 ימים - יותר מחמישה חודשים מאז ששוחררה בעסקה. מחר בשעה 9:30 בבוקר יתקיים בבית החולים למפגש לציון שחרורה מאשפוז.
בתה של אלמה, טל, התייחסה במסיבת עיתונאים למצבה של אמה אחרי השחרור מהשבי: "לאמא לא הגיע לחזור כך, היא הוזנחה מבחינה רפואית במשך כל תקופת השהייה בשבי. היא לא קיבלה תרופות מצילות חיים, והגיעה כמה שעות לפני שנפרדה מאיתנו. אני יכולה לומר בשמה שהגיעה עם דופק 40 ועם טמפרטורה של 28 מעלות, מעורפלת הכרה, פצועה כולה. היא הופקרה פעמיים. פעם אחת ב-7 באוקטובר ופעם שנייה על ידי כל הארגונים שהיו צריכים להציל אותה ולמנוע את המצב הזה".
כאמור, ב-26 בנובמבר - אחרי 51 ימים בשבי - שוחררה אלמה אברהם מהשבי במסגרת הפעימה השלישית של העסקה לצד 13 חטופים ישראלים ושלושה תאילנדים. החטופים הנוספים ששוחררו הם: ארבעת בני משפחת גולדשטיין-אלמוג - האמא חן, וילדיה אגם, טל וגל; ארבעת בני משפחת ברודץ' - האמא הגר וילדיה עופרי, יובל ואוריה; האחיות אלה ודפנה אליקים; אביבה סיגל בת ה-62' אביגיל עידן בת ה-4 וכאמור גם אלמה אברהם בת ה-84.