יובל קסטלמן הסתער על המחבלים שרצחו שלושה בני אדם ביום חמישי בפיגוע בירושלים, אך לאחר מכן נורה למוות על-ידי לוחמי מילואים שפתחו באש גם כן - וחשבו לאחר מכן שגם הוא מחבל. הבוקר פרסמנו כי קסטלמן לא רק הוריד את המעיל והרים ידיים, אלא גם זרק את ארנקו לחיילים בתחינה שיסתכלו בתעודת הזהות ויראו שהוא יהודי.
1 צפייה בגלריה
 יובל קסטלמן שוכב על הכביש לאחר שהוציא את הארנק להציג את תעודת הזהות
 יובל קסטלמן שוכב על הכביש לאחר שהוציא את הארנק להציג את תעודת הזהות
התמונה האחרונה של יובל

בתמונה שנחשפת כעת מהזירה שוכב על הכביש ללא מעיל, כשלצידו ארנק פתוח - וכמה מטרים ממנו, על המדרכה, עומד אחד הלוחמים עם נשק ואקדח - אולי זה ששייך ליובל. "תסתכלו בתעודת זהות, אני יהודי", אמר קסטלמן, אך היריות לעברו נמשכו. כעת ייחקר במצ"ח האם שני הלוחמים ירו לעברו, כשאחד מהם טוען שצעק לשני לחדול מהירי. קסטלמן, בכל אופן, המשיך לצעוק עד שאחד הכדורים פגע בפיו, מאחר שלסתו נשברה ולא יכול היה לדבר עוד. הוא נפצע אנושות, פונה לבית החולים ושם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו אחרי שעות ארוכות.
הבוקר פעלה מצ"ח בזירה, לקראת חקירת לוחמי המילואים.
בינתיים, ראש הממשלה בנימין נתניהו - שאתמול אמר כי חרף התוצאות הטראגיות מקרים כאלה "יכולים לקרות", וכי "אלו החיים" - שוחח בצהריים עם אביו של יובל, הביע בפניו תנחומים והבטיח שיבהיר את הדברים שאמר במסיבת העיתונאים. לאחר מכן פרסם הודעה: "יובל דורון קסטלמן הוא גיבור ישראל. במעשה גבורה עילאי הוא הציל חיים רבים. לצערנו קרתה שם טרגדיה איומה. האיש שהציל בעצמו נקטל. הדבר הזה חייב להיבדק עד תום. שוחחתי עם משה אביו של יובל, מלח הארץ, משפחה ציונית ומופלאה. אני והעם כולו דואבים איתם על מותו של גיבור ישראל".
נתניהו ספג ביקורת על דבריו מאתמול גם מהשר בני גנץ ואפילו מתוך הציונות הדתית, כשחברת הכנסת מיכל וולדיגר עצמה אמרה כי "נדרשת כאן חקירה מעמיקה". האב, נזכיר, טען בריאיון ל-ynet שבנו נרצח.

במשדר הבוקר הגיב על האמירה של נתניהו אחיו של יובל, שקד קסטלמן: "עבדתי תחת ראש הממשלה במשרד ראש הממשלה, ואני מקווה שהוא ידבר איתנו. שיסתכל על הסרטונים ויבין שזה לא דו-צדדי. אין שום גורם שאמר לנו 'הנה, אנחנו כאן'".
בכתבה זו שולבה תמונה שהופצה ברשתות החברתיות. אם צילמתם או ידוע לכם מי צילם, אנא צרו קשר במייל האדום