המשטרה עצרה בימים האחרונים חמישה חשודים בגניבת ציוד הגברה בשווי שני מיליון שקל מאיש המוזיקה בפסטיבל "נובה" מתן ליאור, שנרצח במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר.

2 צפייה בגלריה
מעצרם של חשודים בגין גניבת ציוד הגברה ממתן ליאור ז"ל שנרצח ברעים במתקפת הטרור של החמאס
מעצרם של חשודים בגין גניבת ציוד הגברה ממתן ליאור ז"ל שנרצח ברעים במתקפת הטרור של החמאס
הציוד שנגנב ממתן ליאור ז"ל
(צילום: דוברות המשטרה )
את הציוד רכש ליאור בייצור מיוחד. במסגרת החקירה, נעצרו החמישה - רם שהאין, יאסר מתני, דניאל חסון, אדהם אבורוקון וסאן תבל - בקלנסווה, דליית אל-כרמל ועוספייה. בחיפוש שערכה יחידת "יואב" של מחוז הדרום נמצא כל הציוד שנגנב. בתיעוד שפרסמה המשטרה נראית הפשיטה על המקום שבו הוחזק הציוד, ותשאולו של אחד האנשים שהיו שם. "מאיפה הוא (מי שהביא את הציוד - א"ק) הביא את זה? לא יודע", אמר אותו אדם שעמד לצד הציוד. "הוא אמר לי תסתיר את הציוד חודש-חודשיים. זה ציוד שלו. הוא הביא אותו בעגלה".
"זה כל עולמו של מתן. הוא בנה עסק בשתי ידיים. זה היה כל עולמו. יחידת הבילוש של יואב הצילו את כל מה שניתן", אמר עופר, אביו של מתן. "האנשים האלה חסרי כל ערך שהוא. בצורה הכי נבזית. הייתה להם עזות מצח. הם הכירו את מתן, הם ידעו שהוא נעדר ואחר כך שנרצח. הלכו וגנבו את הציוד הזה. מה שהשוטרים זה יותר מעבודת קודש. כל היחידה - אני אוהב אתכם ומחבק אתכם".
"הם (החשודים - א"ק) הגיעו לשבעה, חיבקו אותי ואמרו שהם משתתפים בצערי. לא להאמין איזה רוע. במשך כל הימים חיפשתי את מתן, רצינו למצוא אותו בין החיים. זחלנו בפרדסים, כשמחבלים עדיין היו שם בימים הראשון, ראיתי את הציוד על הבמה ומה שעניין אותי היה מתן. אמרתי לעצמי 'את הציוד אקח אחר כך'. הם החביאו אותו אצלם. מעולם לא חשבתי שהם יכולים לעשות דבר כזה, עצוב לי שהם הכירו אותו ועשו מה שעשו. עם ישראל עטף אותנו. זה מחריד שקיבלנו כל כך הרבה אהבה, אבל גם שפלות".
גם הארנק שלו נגנב, עם תעודת הזהות שלו. אותה יחידה איתרה גם את הגנב הזה והחזירו לנו את הארנק. אבל האהבה והאחדות שקיבלנו מכולם תנצח את הרוע הזה. אסור לתת לרוע לנצח. וצריך לעשות הכל כדי לא לתת לרוע לנצח"
2 צפייה בגלריה
מתן ליאור מרדכי  ז"ל
מתן ליאור מרדכי  ז"ל
מתן ליאור ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה )
בסיום החקירה הוגשה אתמול הצהרת תובע שבמסגרתה הודיעה המשטרה כי כתב אישום יוגש נגד החשודים. לצד זאת, הוגשה בקשה לחילוט רכושם של החשודים בסכום של 185 אלף שקל.
במחוז הדרום של המשטרה אמרו כי ימשיכו לפעול נגד חשודים "שביצעו מעשים בזויים שפוגעים בכבודם של קורבנות המלחמה ומשפחותיהם".
זה לא מקרה הגניבה הראשון מזירת מסיבת הטבע ברעים. תושב באר שבע אמיר טיאס (44) הואשם בחודש שעבר בגניבת קרוואן מזירת הטבח במסיבת הטבע. לפי כתב האישום שהגישה לשכת תביעות נגב של המשטרה לבית משפט השלום בבאר שבע, טיאס הגיע ב-7 באוקטובר ברכבו הפרטי לאזור הטבח וביקש את אישור הצבא להיכנס באמתלה שברצונו לסייע לכוחות הביטחון באיתור גופות נעדרים.
במהלך שהותו בשטח המסיבה, הבחין בקרוואן ונכנס לתוכו. הקרוואן היה שייך לחלק מצוות המסיבה, והם גרו בו לקראתה. לפי האישום, טיאס חיבר את הקרוואן לרכב וגנב אותו מהשטח הצבאי לבאר שבע. הוא החנה את הקרוואן בסמוך לבית עסק ששייך לו ברחוב הפועלים. בהמשך גנב טיאס ארנק ובתוכו 10,000 דולר, רישיון נהיגה וכרטיס אשראי.