שלושה ימים אחרי שביתת מערכת הבריאות במחאה על אלימות: רופאה בבית החולים הפסיכיאטרי בבאר שבע הותקפה היום (ראשון) על-ידי אחת המטופלות שריססה על פניה גז פלפל. התקיפה התרחשה בזמן טיפול ביחידת יום - ובעקבותיה פונתה הרופאה לטיפול בבית החולים סורוקה. המשטרה עצרה את המטופלת, תושבת באר שבע בשנות ה-20 לחייה, שתובא מחר לדיון בהארכת מעצרה בבית משפט השלום בעיר.
יו"ר ועד העובדים בבית החולים, ד"ר אורי לבנטל, אמר כי "אסור שהצוותים הרפואיים ימשיכו לחוות אלימות קשה ופגיעה פיזית ונפשית במקום העבודה. אנו חשים כי חובת המדינה לייצר סביבת עבודה בטוחה לרופאים והרופאות ולכלל הצוותים הנמצאים בסיכון קבוע". לבנטל הוסיף כי "רק עכשיו סיימנו שביתת אזהרה בת יממה וכבר אנחנו קמים הבוקר לתקיפה חמורה של רופאה שכל 'חטאה' הוא לטפל באופן מיטבי במטופלים".
1 צפייה בגלריה
בית חולים הדסה הר הצופים יממה לאחר אירוע האלימות הקשה
בית חולים הדסה הר הצופים יממה לאחר אירוע האלימות הקשה
שלט המחאה שהוצב בבתי החולים והנזק בבית החולים הדסה הר הצופים
(צילום: יואב דודקביץ')

בחמישי עברו הרופאים ואנשי הרפואה האחרים למתכונת שבת, במחאה על איבוד ביטחונם האישי במקום עבודתם. הרקע לשביתה היה המקרה הקשה שאירע בשבוע שעבר בהדסה הר הצופים בירושלים. כזכור, תושבי מזרח ירושלים התפרעו ביחידה לטיפול נמרץ, זמן קצר לאחר שהתבשרו על מותו של קרוב משפחה. בתקרית החריגה נפגעו אנשי צוות רפואי והושחת ציוד. אנשי האבטחה במקום הם שהשיבו את הסדר למקום. ברביעי הותקף גם צוות רפואי בחדר המיון של בית החולים בנהריה.
בעקבות האירוע האלים בבית החולים בבירה הודיע בשבוע שעבר שר הבריאות ניצן הורוביץ על כוונתו לדרוש הצבת שוטרים בבתי חולים. אם לשפוט על פי אירועי האלימות קשים שהתרחשו לאחרונה, מדובר בצעד שהיה צריך להיעשות כבר מזמן. לפני כחצי שנה, למשל, רק במהלך חודש נובמבר, נרשמו מקרים כאלה בשלושה בתי חולים - לניאדו, סורוקה ורמב"ם. באירוע הראשון מלווה של מטופל הטיח לרצפה מסך מחשב; בשני פרצה קטטה המונית בין שתי משפחות מהעיר רהט; ובשלישי צוותים ואנשי אבטחה הותקפו על ידי בני משפחה של חולה שהלך לעולמו.