רבים מתושבי אילת הגיעו היום (ראשון) לבית העלמין הצבאי באילת ללוות בדרכו האחרונה את סמל מאור כהן איזנקוט ז"ל, אחיינו של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט. עשרות מתושבי העיר וחברים התייצבו לצידי הדרך בבית העלמין עם דגלי ישראל וגולני כדי לחלוק כבוד אחרון למאור, שנפל ברצועה שלשום, יום לאחר שבן דודו, בנו של הרמטכ"ל לשעבר, רס"ר במיל' גל מאיר איזנקוט, נהרג ברצועה.
"שולחן עומד על ארבע רגליים, היום נשמטה לנו רגל אחת וכלום לא יהיה יציב ולא יהיה אותו הדבר", ספדה בבכי אימו של מאור, שרון. "מאורי, מרגע שהחלטת להיות לוחם ובחרת גולני, שיתפת אותי שאתה רוצה קריירה צבאית, שב"כ או מוסד, לשם כיוונת. הייתה בך רוח של נתינה, אהבה ושמירה על הארץ שלנו, ואני התמלאתי בגאווה ובירכתי אותך בברכה והצלחה בכל דרך שתבחר.

4 צפייה בגלריה
הלוויתו של מאור כהן איזנקוט
הלוויתו של מאור כהן איזנקוט
הלוויתו של מאור כהן אייזנקוט
(צילום: מאיר אוחיון)
4 צפייה בגלריה
הלוויתו של מאור כהן איזנקוט
הלוויתו של מאור כהן איזנקוט
החברים עם דגל גולני, שבו מוטבעת דמותו של מאור ז"ל
(צילום: מאיר אוחיון)
"לא נתתי לדאגות האינסופיות שלי להפריע לך בבחירות שלך, הרי אני דואגת ויוצאת מדעתי אם איחרת בחמש דקות ואתה לא עונה לי. מאורי, תמיד היית הגאווה שלי, הגאווה של כולנו. מאורי, תפקידך לא הסתיים, מהמקום שתהיה בו תעזור לאימא, תעזור לי לצאת מהבור והשכול שנפער תחתיי. פרוש כנפיך עליי ועל האחים שלך, כואב לי כל כך והנשמה שלי נשרפת לראות את עדן ואלמוג אחיך סובלים".
סא"ל עומר סולימן, מפקד גדוד 12 של חטיבת גולני, ספד לו: "מאור ניחן ברמה מקצועית גבוהה, חבר נאמן ובעל יכולת מנהיגות והובלה. מאור, כשמך כן אתה, מקור של אור, מקור של גאווה על היותך לוחם למען המדינה. כשם שאנחנו מדליקים את נרות החנוכה ומציינים את גבורתם של המכבים, כך גם אורך וגבורתך ימשיכו להאיר דרכנו קדימה לעולמי עד".
עוד אמר סא"ל סולימן: "מאור, גולנצ'יק בנשמה, איש של מעשים ופחות של דיבורים, הראשון לבצע כל משימה בנחישות ובעקשנות המאפיינים אותך. בזמנים קשים אלו נבצר ממפקדיך ומחבריך להיפרד ממך כמו שהיו רוצים, מאחר שהם ממשיכים במשימה על מנת להגן על המולדת ולהשיב את השקט והביטחון לתושבי מדינת ישראל. למשפחה - היו גאים במאור שלחם עם חבריו להשגת המשימה בצורה מקצועית, ערכית ומתוך רוח ושליחות אמיתית. מאור ועוד חברים לנשק דואגים שנהיה עם חופשי בארצנו".
גם ראש העיר אילת אלי לנקרי ספד לאיזנקוט: "מאור, מטובי בניה של אילת ומדינת ישראל, היה לוחם אמיץ, ספורטאי ושחקן מוערך במועדון הכדורגל מכבי אילת. תלמיד רציני ומכבד, אהוד ואהוב על חבריו ובן טוב להוריו. הוא לא ביקש להיות גיבור, אבל שייך לדור של גיבורים, לוחמים אמיצים, המכבים של ימינו. אלה שהתייצבו בקו הראשון בשדה האש, לחמו בעוז ונפלו למען הצלת עמם. מאור שייך גם למשפחה של גיבורים, משפחת איזנקוט, ששורשיה נטועים עמוק בעיר, משפחה שחינכה את בניה לאהבה והקרבה, משפחה שבחג החנוכה הזה האור שלה כבה והיא שילמה את המחיר הכבד ביותר".
רק בחודש יוני בשנה שעברה סיים מאור את לימודיו בתיכון "גולדווטר" בעיר כחלק ממחזור ס"א בכיתה יב' 3. רכזת השכבה שלו, תמי שאול, ספדה לו מיד לאחר שנודע דבר נפילתו בקרב. "מהרגע שבו נפלת חלק מהפאזל יחסר לעולמי עולמים. מאור כהן, תלמיד יב' 3 שלי לא ישוב לעולם. הלב מסרב להאמין לבשורה הקשה מנשוא, אני שבורה לרסיסים, אין שליטה בדמעות, נוח על משכבך בשלום ילד אהוב ויקר. תודה על הזכות", ספדה.

4 צפייה בגלריה
משפחת אייזנקוט אחיו של גל רס"ר גל איזנקוט ז"ל
משפחת אייזנקוט אחיו של גל רס"ר גל איזנקוט ז"ל
גדי איזנקוט ובני המשפחה בהלווייתו של גל, שלשום. "שום דבר לא מכין אותך לטרגדיות הללו"
(צילום: דנה קופל )
4 צפייה בגלריה
רס"ר (במיל') גל מאיר איזנקוט ז"ל
רס"ר (במיל') גל מאיר איזנקוט ז"ל
"ראינו כמה כאב היה לגדי עם לכתו של בנו". גדי איזנקוט ובנו גל ז"ל
רבים הגיעו היום גם לניחומים בבית משפחתו של גדי איזנקוט בהרצליה, ששכל את בנו גל ז"ל ואחיינו מאור ז"ל תוך ימים ספורים. בשעות הצהריים הגיעה לשבעה של המשפחה השיירה המאובטחת של יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ, שנכנס לאוהל המנחמים וישב ממושכות עם חברו הטוב גדי, עת שהיה איתו בשבוע שעבר כשהתבשר בחמ"ל האוגדה על מות בנו גל. גם חבריו של גל הגיעו לחבק ולחזק את המשפחה המורחבת האבלה באסון הכבד שפקד אותה.
לבית המשפחה הגיעו היום גם האלוף במיל' נעם תיבון ותא"ל במיל' יום טוב סמיה, שחיבק ממושכות את חברו גדי. "חיבוק גדול ודמעות לאבד בן ואחיין. שום דבר לא מכין אותך לטרגדיות הללו. חיבקתי את גדי ממושכות והכאב הוא גדול מאוד לכולנו, ובוודאי למשפחה האבלה", אמר סמיה.
עוד הגיעו לנחם : ח"כ קטי שטרית מהליכוד, היועצת משפטית לממשלה גלי ברהב-מיארה, האלוף במיל' טל רוסו, ח"כ אלעזר שטרן וראש המוסד לשעבר יוסי כהן. מפקד חיל האוויר לשעבר אלוף אמיר אשל, שכיהן בזמנו של איזנקוט, הגיע גם הוא לנחם. יחד איתם הגיע גם הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ. השר לשעבר שי פירון, שהגיע לנחם את המשפחה, דיבר על הכאב והאבל הגדול שעמם הם מתמודדים: "ראינו כולנו בהלוויה כמה כאב היה לגדי עם לכתו של בנו. זה פשוט נורא".