ככל שחולף הזמן מאז החשיפה ב-ynet ו"ידיעות אחרונות", כך מגיעות עוד ועוד תלונות מצד אנשים הטוענים כי נפלו קורבן להונאה כספית מצידו של תושב מעלות תרשיחא ארד חיון בן ה-32. למשטרה הוגשו נגדו כמה תלונות ונמסר כי "הנושא נבדק ביסודיות".
שמו של חיון כבר ידוע למשטרה מזה שנים, שכן בעבר הוגשו נגדו שלוש תלונות. בחודשים האחרונים הוגשו שתיים נוספות, אולם ככל הנראה טרם נפתחה נגדו חקירה. בשבוע שעבר איתר כתבנו את חיון בדירת פאר באשדוד ועימת אותו עם טענות של אנשים שסיפרו כי נפלו קורבן להונאות מצידו. חיון הגיב: "דבר עם עורך דיני". לאחר המפגש דיווח כתבנו למשטרה כי איתר את חיון.

העוקץ ממעלות - כתבות נוספות

מחומרי חקירה שהגיעו למערכת עולה כי המשטרה כבר קיבלה חומרים משפטיים חתומים על ידי חיון, שבהם הוא מודה לכאורה כי גנב וביצע הונאות, וכן מאשר שהוא שקוע בחובות והסתבך עם השוק האפור.
בינתיים, כאמור, הגיעו לכתבנו עשרות עדויות נוספות על מעללי חיון, אחת מהן מתושב נהריה אריאל אלימלך שהיה בעבר חברו הטוב. "הכנסתי אותו עמוק ללב והוא הכניס לי סכין בלב, זה הבן אדם. מזה הוא חי", מספר אלימלך.
2 צפייה בגלריה
אריאל אלמליך (בצד שמאל) לצד הנוכל ארד חיון
אריאל אלמליך (בצד שמאל) לצד הנוכל ארד חיון
אריאל אלמליך (בצד שמאל) לצד ארד חיון
(צילום: מהרשתות חברתיות)
"הייתה לנו חברות מופלאה של שנתיים. יום אחד הוא מתקשר מהבנק ואומר – 'אני בבעיה רצינית. הסתבכתי עם עבריינים, אני צריך הלוואה של 5,000 שקלים ואין מי שיחתום לי ערבות'".
אלימלך לא היסס: "רצתי מיד לבנק". לאחר שחתם נדהם לגלות כי מדובר לא ב־5,000 שקלים אלא ב־50 אלף, סכום עתק מבחינתו. את הכסף הוא לא קיבל לדבריו בחזרה. "סמכתי על המילה שלו", הוא אומר בתסכול. "כשהבנתי שיש לו בעיית הימורים היה לי ברור שלא אראה את הכסף". מסיבות שונות העדיף אלימלך לא להגיש תלונה במשטרה.
מוריס, נהג מונית, גם הוא לדבריו נפל קורבן לפני חמש שנים. לדבריו חיון הוציא במרמה, ממנו ומחבריו הנהגים, מאות שקלים בנימוק שמדובר בהלוואה. "אחר כך הוא נעלם".
שני, תושבת אילת, שנפלה לטענתה גם היא קורבן לפני כחמש שנים, קראה את הפרסומים על חיון ואתמול סיפרה כי הזיכרון ממנו הציף תחושות קשות: "היה לי התקף חרדה, כמו התקף לב".
2 צפייה בגלריה
אריאל אלמליך (בצד שמאל) לצד הנוכל ארד חיון
אריאל אלמליך (בצד שמאל) לצד הנוכל ארד חיון
ארד חיון
(צילום: מהרשתות חברתיות)
גם היא, כמו האחרים, נלכדה בקסמיו: "הכרתי אותו כמי שמצוות חשובות לו, מניח תפילין, אומר דברי תורה. הוא שידר מצוקה כביכול וביקש ממני צ'קים כדי לשכור דירה". בסופו של דבר היא הזמינה אותו לגור איתה בדירת אמה.
"היינו בקשרים רומנטיים כמה חודשים. הוא תמיד אמר למרבה האירוניה – "וואי, אני שונא גנבים, איך אנשים מעזים לגנוב" – ובתוך כך התברר שהוא גנב שרשרת זהב עם יהלום שאחי קיבל לבר־מצווה בשווי של אלפי שקלים". 9,000 שקלים שהלוותה לו לדבריה הלכו גם הם, וכך גם 4,000 שקלים שגנב מקופסת החסכונות של אמה. "בנוסף לכך הוא הוציא אלפי שקלים בעזרת כרטיס האשראי שלי". כשקלטה את גודל הצרה גירשה אותו מהבית. לדבריה, היא הגישה תלונה נגדו במשטרה, אך התיק נסגר.
מהמשטרה נמסר: "ככל שעולה חשד המגובה בראיות לביצוע עבירה פלילית, המשטרה בודקת את הנושא ביסודיות. בנוגע לתיקי החקירה – בהתאם לחומרים שהושגו והתשתית הראייתית הוחלט על סגירתם. ככל שיתקבל מידע או פרטים נוספים התיקים ייבחנו מחדש".