ממשיכים בעיצומים: ארגון המורים הודיע כי כיתות י'-י"א יתחילו ללמוד מחר (יום שני) בשעה 12:00 באבן יהודה, אום אל פחם, אופקים, אור יהודה, אור עקיבא, אילת, אכסל, אלון שבות, אעבלין, אפרתה, אשדוד ואשקלון.
1 צפייה בגלריה
ארגון המורים ממשיך בעיצומים. אילוסטרציה
ארגון המורים ממשיך בעיצומים. אילוסטרציה
ארגון המורים ממשיך בעיצומים. אילוסטרציה
(צילום: מאיר אוחיון)
יו"ר ארגון המורים, רן ארז, מסר כי "לא נעצור עד ששכר המורים המתחילים בחינוך העל-יסודי יהיה 12 אלף שקל לפחות, ושכר המורים הוותיקים יעלה בהתאמה".
לטענת ארגון המורים, הסיבה היא "ההתנהלות המזלזלת והמחפירה של משרד האוצר כלפי מורי החינוך העל-יסודי, וההצעות המשפילות והפוגעניות למורים. לא ניתן יד להמשך השפלת מורי החינוך העל יסודי בישראל".
מוקדם יותר היום החלו תלמידי כיתות י' בכל בתי הספר העל-יסודיים בארץ את הלימודים בשעה 12:00, בעקבות החלטת ארגון המורים להחריף את העיצומים במחאה על התנהלות משרד האוצר במסגרת המשא ומתן על שכר מורי החינוך העל-יסודי. ארגון המורים מסר ביום שישי כי השביתה התקיימה "לאור ההתנהלות המזלזלת והמחפירה של משרד האוצר כלפי מורי החינוך העל-יסודי וההצעות המשפילות והפוגעניות של משרד האוצר למורים החליט ארגון המורים להחריף את הצעדים".
ביום חמישי אמרו תלמידים והורים שהם תומכים במאבק המורים על הסכם שכר חדש מול האוצר - אך לא על חשבונם. "ארגון המורים פוגע בתלמידים, וזה משפיע על המצב הנפשי שלנו ועל המורל", אמרו תלמידים. הרקע לשביתה היא גם התנגדות הנהגת ההורים לרפורמת הבגרויות שפרסם בשבוע שעבר שר החינוך יואב קיש.