"נפרק את נתניהו אחרי שזה ייגמר": זה מה שכתב הטייס אל"מ נוף ארז בקבוצות פנימיות עם חבריו, בעוד הוא נמצא בשירות מילואים פעיל. הערב (ב') החליט מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, על הפסקה מיידית של שירות המילואים של ארז, בעקבות התבטאויותיו הפוליטיות, כך נודע ל-ynet. בהודעת צה"ל בעקבות ההדחה נמסר: "צה"ל ימשיך להקפיד על הפרדה מוחלטת בין הצבא לשיח הפוליטי בשגרה, ועל אחת וכמה בזמן לחימה".
1 צפייה בגלריה
אל"מ (במיל') נוף ארז, בינימין נתניהו
אל"מ (במיל') נוף ארז, בינימין נתניהו
אל"מ (במיל') נוף ארז, בינימין נתניהו
(צילום: מהאלבום הפרטי, יואב דודקביץ)
הכותרת
מחבלים, הברחות וחטופים: מאחורי איום המנהרות ברצועת עזה / רון בן ישי
23:41
"אני במילואים ואסרו עליי להתבטא ברשתות", כתב אל"מ ארז בהודעת וואטסאפ, "ביום שבו תוכרז הפסקת אש, אנו מתכננים, כל אנשי המילואים, לעלות לקיסריה ולהטיל מצור על הבית של הנאשם. אולי גם נפרק אותו באותה הזדמנות. כולנו עם מדים. זקוקים לאלפי תומכים כדי למנוע אפשרות מעצרים".
אל"מ ארז היה מהקולות הבולטים של מחאת הטייסים נגד ההפיכה המשפטית. לאחר יותר מ-40 שנות שירות כטייס, הודיע במהלך חודש יולי האחרון כי הוא מפסיק להתנדב לשירות מילואים. בריאיונות שהעניק אז, הבהיר כי "כל פגיעה בביטחון המדינה היא לא באשמת המילואימניקים שמפסיקים לשרת", והדגיש כי הוא "לא מוכן להמשיך לשרת ולהתנדב בדיקטטורה".
לאורך המחאה שלו הקפיד ארז להדגיש כי הוא מבין שהוא משלם מחיר ו"שורף גשרים" בחיל האוויר, אולם הוא מקווה שהפעולות שלו ושל טייסים כמותו יניעו את ההנהגה למנוע את הנטישה ההמונית. "המילואים הם חלק בלתי נפרד מהזהות שלי", אמר בריאיון, "תמיד העדפתי לעשות מילואים על פני כל דבר אחר, כולל על חשבון להיות עם הנכדים שלי. השנה עשיתי כבר 49 ימי מילואים, ואנחנו רק בחודש יולי. מכתב הפסקת ההתנדבות בשל הרפורמה המשפטית הוא אחד המהלכים הכי קשים שעשיתי בחיים שלי".
אמש הנחה צה"ל את מפקדיו לאסור על התבטאויות פוליטיות פומביות בקרב החיילים, בסדיר ובמילואים. זאת לאחר שהופצו ברשת סרטונים ותמונות של חיילי מילואים במדים מבטאים עמדות פוליטיות, משני צדי המתרס.
בין היתר הופץ בטוויטר סרטון שגרף יותר מ-102 אלף צפיות, שבו לוחם מילואים תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, עקב הציוץ שפירסם נגד ראש שב"כ ואמ"ן. לבוש מדים, הוא תקף: "מה עשית אתמול ב-01:00? אני יודע מה אנחנו עשינו - עשינו כוננות, עשינו סיורים, התאמנו על ירי. חלקנו אפילו היו בעזה. ומילא אנחנו, יש מאות משפחות שלא ישנות כבר 3 שבועות. אבל ראש הממשלה שלנו ביבי? הוא אתמול בלילה הסית נגד ראש שב"כ והרמטכ"ל ואמר שהם אשמים במחדל".
השתתפה בהכנת הכתבה: יעל צ'כנובר