מחברת 10, דף 2: "שים אותו בסלון עד מחר בבוקר כשהוא עירום, שירגיש את הקור". בכתב יד עדין ורך, בסגנון כתיבה מרווח ולא צפוף, בעט כחול כהה ועט כחול בהיר, תיארו תושב הצפון (36) וזוגתו (26) את מסכת מעשי הזוועה בשלושת ילדיו של האב. שלושה שבועות אחרי שהאב והאם החורגת הואשמו בהתעללות פיזית ונפשית בילדים - בת 9, בן 8 ובן 6 - חושף הבוקר (שישי) ynet תכנים מ-15 היומנים שבהם תיעדו הנאשמים על גבי 450 עמודים את מעשיהם האלימים.
3 צפייה בגלריה
המחברות בהן ההורים תיעדו את מעשיהם
המחברות בהן ההורים תיעדו את מעשיהם
המחברות שבהן תיעדו ההורים את המעשים
חקירת המשטרה שנחשפה ב-ynet החלה בעקבות דיווח שלפיו הילדים לא פקדו את בתי הספר במשך כמה ימים. בתחילת פברואר הגיעו שוטרים לבית המשפחה בגליל - ולאחר שבני הזוג סירבו לפתוח את הדלת, פרצו השוטרים פנימה. במשטרה ציינו אז כי הילדים נמצאו נעולים בחדר "מפוחדים ופצועים". החוקרים איתרו בבית מצלמות אבטחה שתיעדו במשך עשרות שעות אלימות כלפי הילדים.
אלא שאז הבחינו השוטרים גם במחברות שבמבט ראשון נראו תמימות. חלק מהמחברות שימשו את הילדים בבתי הספר, על כמה מהן נראים קשקושים שילדים נוהגים לשרבט במהלך השיעור. במשך חודש שלם עבד צוות חוקרים מנוסה בצפייה בהקלטות ממצלמות האבטחה ובקריאה במחברות שתיעדו את מעשי האב והאם החורגת. "אני שרפתי אותו בפקודה מאלוהים, שהוא יחונך, אל תרחם עליו, מחר אל תיקח אותו לגן בתירוץ שלא עשה בדיקה", נכתב במחברת 5, דף 32.
מחברת 6, דף 18: "קשור אותו היטב וגם את הפה שלו, תביא מספריים גדולים, תוריד לו את הבגדים, אל תיקח אותו לגן". מחברת 10, דף 17: "תקשור אותו כמו בפעם הקודמת, על כיסא, בלי אוכל ובלי שתייה". מחברת 14, דף 7: "הוא שיחק באיבר מין שלו, בגלל זה צריך לחתוך לו את איבר המין". מחברת 2, דף 58: "זרוק אותו מהמרפסת, הוא לא יחזור לצעוק".
3 צפייה בגלריה
המחברות שההורים כתבו בהם
המחברות שההורים כתבו בהם
15 יומנים, 450 עמודים
(צילום: עידו ארז )
כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בנצרת מייחס לאב ולבת זוגו שבעה סעיפים של התעללות בקטין חסר ישע ועבירות אלימות חמורות. בין היתר הם תקפו את הילדים במכות שוט, ופצעו את איבר מינו של הילד הקטן, הקורבן המרכזי, באמצעות מצית וסכין. באחד המקרים המתוארים הכה האב את הילדה, סטר לה מספר רב של פעמים, הרים אותה מראשה והטיח אותה בחוזקה בספה. הוא חבט בה עשרות פעמים ואף בעט בה.
במספר מקרים כבלו ההורים את הילד הקטן לכיסא כשהוא עירום. הם קשרו אותו בחבלים לכיסא, בידיו, רגליו וגופו, וכן כרכו נייר דבק סביב צווארו ופיו. לעיתים הותירו את הילד כבול לילה שלם בעודם ישנים. עוד צוין בכתב האישום שההורים נהגו לאכול כאשר הילד הקטן יושב מולם, לעיתים כבול לכיסא, ורק אחרי שסיימו אפשרו לו לאכול שאריות.

"השוטרים שמעו רעש חלש והחליטו לפרוץ פנימה"

צוות שוטרי סיור שנתקל כאמור בדלת סגורה ובחלון קטן הגיע לבית המשפחה אחרי הדיווח על היעדרות הילדים ממוסדות החינוך. השוטרים השתלשלו דרך החלון ונכנסו לבית מאחר שנשקפה סכנה לחיי הילדים. פקד שרביל אסמיר, ראש משרד חקירות בכיר במרחב העמקים, שחזר: "השוטרים סרקו את הבית, לא גילו דבר ואז ראו שחדר השינה נעול. הם שמעו רעש חלש והחליטו לפרוץ פנימה ושם גילו את הילדים".
השוטרים זיהו מיד שמדובר בשלושה ילדים שנפלו קורבן לאלימות, והביאו אותם עם אביהם ואמם החורגת לתחנת המשטרה. במקביל, שירותי הרווחה הוזעקו לתחנה והתבקשו למצוא פתרון לילדים. בבית אותרו שתי מצלמות אבטחה, אחת בחדר השינה והשנייה בסלון. בחיפוש המקיף אותרו גם מחברות תיעוד המעשים, כולן בכריכה חומה דקה, מהסוג שמשמש ילדים בבית ספר יסודי.
3 צפייה בגלריה
פקד שרבל אסמיר, ראש משרד חקירות במרחב העמקים
פקד שרבל אסמיר, ראש משרד חקירות במרחב העמקים
"אני 18 שנה במשטרה ומעולם לא נתקלתי בתיק כזה". פקד אסמיר
(צילום: עידו ארז )
"החוקרים שלי צפו בעשרות שעות של הקלטות וידאו, צפינו בכל דקה אפשרית, לא הזנחנו אף שנייה", תיאר פקד אסמיר. "היו מקרים שרואים את ההורים עומדים ושמים מדבקה על המצלמות. אנחנו לא ידענו מה קרה באותו הזמן, ואז אחרי כמה דקות רואים אותם מסירים את המדבקה מהמצלמה". החוקרים מספרים כי הקורבן המרכזי, הילד הקטן, ביקש להיצמד לאביו בתחנת המשטרה, בזמן שאחיו הגדולים נצמדו לאם החורגת.
"אני 18 שנה במשטרה ומעולם לא נתקלתי בתיק כזה", סיפר פקד אסמיר שניהל את החקירה. "כהורה לילדים זה מטלטל אותו ומזעזע אותי. בערב אני חוזר למשפחה ולילדים שלי, לא מבין איך אדם מסוגל לעשות דברים כאלה ועוד כשמדובר בהורים לילדים שלהם. זה רוע שלא פגשתי מעולם".
עו"ד נוח רחאלעו"ד רחאל
עו"ד נוח רחאל, שמייצג את האם החורגת, מסר בתגובה: "היא כופרת בכל סעיפי האישום. היא לא התעללה באף ילד, היא הייתה אימא מסורה וטובה לשלושת ילדיו של בעלה, טיפלה בהם במסירות אין קץ. לאחרונה היא ילדה את בתם המשותפת. מדובר בצעירה נורמטיבית, ללא כל עבר פלילי. אנחנו נעתור בפני השופטת יפעת שטרית לשחרר את הלקוחה שלי לחלופת מעצר כדי שתוכל לשקם מחדש את חייה".
עו"ד אבי טל, שמייצג את האב, אמר: "מדובר באבא ללא כל עבר פלילי, אזרח נורמטיבי ושומר חוק. את תגובתי אמסור בבית המשפט, טרם השבתי לכתב האישום".