שנה אחרי שהצית עצמו מול משרדי אגף השיקום, נכה צה"ל איציק סעידיאן עשה את ליל הסדר מוקף בבני משפחתו בבית החולים שיבא בתל השומר שבו הוא מאושפז. "כולם שמחו. האחיינים קפצו עליו", סיפר אחיו אבי לאולפן ynet.
האח סיפר כי אחרי חג הפסח יעזוב איציק את בית החולים ויעבור לשיקום. "לא רציתי כל כך מהר להודיע את זה, אבל זה יצא כי אנשים באמת שמחו", אמר, "איציק נלחם ואנחנו איתו. זה גיהינום וכל יום הוא סיוט, אבל הגענו לתוצאות מדהימות. כל התפילות של עם ישראל עזרו, ויש תוצאה - אנחנו אחרי פסח בשיקום, זה דברים שלא נתפסים לנו בשכל. גם אם דמיינו שנהיה בטיפול נמרץ, אז זה ייקח שנתיים-שלוש להגיע לשיקום, וזה נס מטורף. כל יום מלחמות מאוד קשות".
2 צפייה בגלריה
איציק סעידיאן
איציק סעידיאן
איציק סעידיאן
איך איציק הרגיש בחג? "כולם שמחו. האחיינים קפצו עליו. עדיין קשה לו ללכת, הוא מנסה לזוז עם המון עזרה של הרפואה. עושים הכול שהוא יוכל להשתקם. כולנו מבינים שזה תהליך מאוד קשה וארוך, אבל אנחנו נלחמים בכל הכוח. איציק לא מוותר להם על שום דבר".
השיקום צפוי להיות ארוך? "לא אמרו לנו זמן, אבל זה תהליך. איציק צריך להתחיל הכול מאפס - צריך לשקם את השריר מחדש, שהעור יתאחה. זה המון סבל בדרך, עליות וירידות מטורפות. זה מצבים שלפעמים אתה נשאר ער שבוע, זה מלחמות בכל יום. אף רופא לא מבין איך הנס הזה קרה".
2 צפייה בגלריה
בני גנץ ואביב כוכבי
בני גנץ ואביב כוכבי
ביקרו השבוע אצל סעידיאן. שר הביטחון גנץ והרמטכ"ל כוכבי
(צילום: יאיר שגיא, גיל נחושתן)
עושה רושם ששר הביטחון, בני גנץ, מבקר אצלו הרבה פעמים. "הרמטכ"ל ושר הביטחון היו אצלו השבוע ודיברו אתו על זה. ייאמר לזכותם של כל האנשים במשרד הביטחון שכולם באים כי הם יודעים שפה הם שגו והכתובת הייתה על הקיר".
לסיום אמר אבשלום כי הוא מקווה שהרפורמה המתוכננת באגף השיקום של משרד הביטחון אכן תצא לפועל: "משרד הביטחון שינה את הגישה, אבל עדיין יש כל כך הרבה דברים שצריכים להשתנות ולא יפסיקו".