שר המשפטים ויו"ר מפלגת תקווה חדשה, גדעון סער, שלל אחר הצהריים (יום ג') את האפשרות שיחזור למפלגת הליכוד – אפשרות שהועלתה בקרב חברי המפלגה, שם נראה שפורץ כעת קרב ירושה בצל המגעים לעסקת טיעון שמקיים יושב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו.
"אנחנו צופים מהצד במחול החרבות בליכוד. יד איש באחיו", אמר סער. "השיטות המכוערות של הפצת פייק ניוז, שקרים, עלילות, הכפשה והכתמה בהם השתמשו ומשתמשים ביריבים פוליטיים, בראש ובראשונה נגדי ונגדנו, כעת כבר משתמשים בהם בגלוי אחד נגד השני".
2 צפייה בגלריה
גדעון סער בישיבת סיעת תקווה חדשה
גדעון סער בישיבת סיעת תקווה חדשה
סער, אחר הצהריים
(צילום: ערוץ כנסת )
סער הוסיף: "לנו אין כל עניין בזה. אנחנו לא צד לזה. נהלו נא את המלחמות הפנימיות שלכם ביניכם כאוות נפשכם, בלי לכרוך אותנו. אין לי כל כוונה לחזור לליכוד. אנחנו עסוקים בעשיה ובבניית תקווה חדשה. תיהנו אחד מחברתו של הזולת, בלי לכרוך אותנו. אנחנו תקווה חדשה, נישאר תנועה לאומית, ממלכתית, שפועלת על פי טובת המדינה ולא לפי הפוליטיקה".
בדבריו אחר הצהריים, בישיבת סיעת תקווה חדשה בכנסת, סער תקף גם את ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר הציונות הדתית, על הביקורת שהטיח בנשיאת בית המשפט העליון לשעבר מרים נאור אחרי ההודעה על פטירתה הבוקר. "נדהמתי מההתקפה של ח"כ סמוטריץ' על הנשיאה לשעבר, שעות ספורות אחרי פטירתה ועוד בטרם נקברה. זה לא יהודי וזה לא אנושי. איני מכיר שופט שהסכמתי לכל פסקי הדין שלו. אבל זה בדיוק העניין. צריך לשמור על יסודות הממלכתיות בישראל".
דברי סער בנוגע לליכוד הגיעו שעות אחדות אחרי שאחד מחברי הסיעה, ח"כ דוד אמסלם, התראיין לאולפן ynet ותקף את עמיתיו שכעת מתחבטים זה בזה לקראת האפשרות שנתניהו יפרוש. "כל הפירורים מאחוריו, שלא קיבלו רבע מ-35 המנדטים שהוא הביא, לא מתביישים", אמר אמסלם.
אחד המועמדים הבולטים להחליף את נתניהו כיו"ר הליכוד הוא השר לשעבר ישראל כץ, אך לדברי אמסלם, חרף ההצהרה של חברו ח"כ דוד ביטן שלפיה כץ יוכל להקים ממשלה באופן מיידי, גם אם ימונה רק ליו"ר זמני של המפלגה - "ישראל כץ הוא לא יו"ר הליכוד והוא לא נבחר על ידי הציבור להנהיג את המדינה".
אמסלם כיוון את עיקר חצי הביקורת על חבר סיעה אחר, ניר ברקת: "היחיד שעושה את הבלאגן הוא זה שיש לו מיליארד שקל. הוא עושה את כל הבלאגן בליכוד והוא עצמו לא ליכודניק. מר ברקת, עם כל כספו, מנסה להשתלט על שלד בורסאי, מפלגתי. הוא מפעיל כל מיני בוטים, שמוטים, כל מיני שכירי חרב. והוא עוד אומר שהוא חושק את פיו. על ראש הגנב בוער הכובע".
מתקפה מכיוון נוסף נשמעה מצדה של מירי רגב, שאתמול תקפה את כץ ואמרה: "אף אחד לא נתן לך את המנדט לדבר בשם הליכוד. הפסקנו להיות תמימים ופראיירים, אנחנו מפלגה עם עמוד שדרה ואידיאולוגיה שהיא מעל תפקיד או כסא. על כולנו להיות מאוחדים סביב נתניהו ולפעול יחד כדי להפיל את הממשלה המסוכנת הזאת".
2 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
ישראל כץ. רגב קראה לו "לעצור את חרושת השמועות"
(צילום: רפי קוץ)
היא קראה לכץ "לעצור את חרושת השמועות" ולהצהיר שלא קיים מגעים עם גורמים בקואליציה על הקמת ממשלה בראשותו – עוד בטרם נתניהו פרש. בתגובה לקריאה הזו כץ טען כי לא קיים משא ומתן שכזה, ותקף בחזרה: "אנו עדים לצערי בימים האחרונים למערכת משומנת היטב של גורמים עלומי שם שפועלת מסביב לשעון וממציאה פייק ניוז, מפיצה שמועות זדוניות ובעיקר משדרת לחץ אטומי".