1 צפייה בגלריה
זירת ניסיון הפיגוע בחוות גלעד
זירת ניסיון הפיגוע בחוות גלעד
זירת ניסיון הפיגוע
פלסטיני נורה בצהריים (שבת) בזמן שהאיץ לעבר ניידת משטרה סמוך למאחז חוות גלעד שבשומרון, בזמן שבמקום היו חיילים ושוטר שעצרו רכב פלסטיני. לוחם צה"ל שהיה במקום הבחין ברכב מגיע מהכיוון הנגדי, ירה לעבר הנהג ארבעה כדורים בשל החשד שמדובר במחבל ופצע אותו באורח אנוש. בצה"ל אמרו כי הלוחם סיכל ניסיון פיגוע.
לפי הפלסטינים, הנהג שנורה הוא תושב הכפר בית איג'זא שמצפון לירושלים. הפגיעה בניידת גרמה לפתיחת כריות האוויר ברכב, והשוטר נחבל באורח קל. תחילה סירב השוטר להתפנות לבית החולים וטופל בזירה על-ידי צוות של מד"א, אך בהמשך פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא.

בחמאס איימו שהפיגועים יתגברו אם תהיה עלייה של יהודים להר הבית במהלך חגי תשרי. "הדריסה היום בשכם וקודם לכן בג'נין, חברון ורמאללה הן חלק מהקרב להגנת מסגד אל-אקצא מפני עדרי המתנחלים", אמרו בארגון הטרור. "אל-אקצא הוא קו אדום שיצית הפיכה מהגדה המערבית ועד ירושלים בתגובה לפלישות והתוקפנות".
האירוע התרחש בזמן שבמערכת הביטחון נערכים לתקופה מתוחה במיוחד בזמן החגים ומתגברים את הגזרה בכוחות נוספים. שלשום התרחש אירוע דומה בגזרת שכם, כשלוחמים פתחו באש לעבר נהג רכב עם לוחית רישוי צהובה שפגע בחייל, ופצעו אותו באורח בינוני. עם זאת, בצה"ל לא קבעו אם מדובר בפיגוע או בתאונה וחוקרים את נסיבות האירוע.
זמן קצר לאחר מכן מחבל פלסטיני ניסה לפתוח דלתות של מכוניות בצומת מודיעין מערב, שלף סכין ותקף שני גברים שהיו במקום. לוחם מג"ב שעבר במקום עם אשתו עצר את רכבו וירה בו למוות.