פרשת מינויו של השופט בדימוס לתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב ממשיכה להסתעף: על-רקע הבדיקה שבה פתח אגף החקירות של המשטרה בעקבות פרסום הקלטות שיחות בין השופט לשעבר איתן אורנשטיין עם ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה, שבהן נחשפו לכאורה יחסים מפוקפקים בין בכירים במערכת, התפרסמו הערב (שלישי) הקלטות שבהן נשמעה שרת המשפטים לשעבר איילת שקד מציינת כי לא חשבה שאורנשטיין מתאים לתפקיד.

בחודש שעבר פרסם העיתונאי חיים לוינסון שורת הקלטות בין אורנשטיין לנוה מהחודשים מרץ עד אוגוסט 2016, כלומר בזמן שבו פעלה ועדת האיתור לתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב וגם אחרי מינויו של אורנשטיין. שיחות אלה חשפו את יחסי הקח-תן: מינוי נשיא לבית המשפט בתמורה להזזת שופטת שנוה סלד ממנה.
אחרי הפרסום של לוינסון, מסרה אז השרה לשעבר שקד כי "השופט אורנשטיין נבחר לתפקיד מהטעם הפשוט, שהוא המתאים ביותר". אלא שבהקלטות שהתפרסמו הערב בחדשות 12 עולה תמונה שונה לגמרי: שקד הייתה צריכה להכריע בין שני שופטים - אורנשטיין שנתמך על-ידי נוה או ישעיהו שנלר, איש הציונות הדתית שלדברי שקד עצמה זכה לביקורת מקצועית טובה יותר בוועדת האיתור.
1 צפייה בגלריה
שקד, אורנשטיין, נוה
שקד, אורנשטיין, נוה
שקד, אורנשטיין, נוה
(צילום: אלכס קולומויסקי, דנה קופל, שאול גולן)
שקד מינתה במאי 2016 את אורנשטיין בהסכמת נשיאת בית המשפט העליון דאז, השופטת המנוחה מרים נאור, לתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב. "אנחנו מראיינים אותם בשבוע הבא", נשמעה שקד אומרת בשיחת טלפון לנוה. הוא השיב: "נו בסדר, אני מניח שתתרשמי משניהם". שקד: "בוא נדבר אחרי הריאיון. אני לא עושה שום דבר בלי לעדכן אותך".
בשיחה נוספת נשמעה שקד אומרת לנוה: "אפי, אני רוצה להגיד לך משהו על אורנשטיין. תראה, לא היה שום סיכוי בעולם, שום סיכוי בעולם שהייתי ממנה אותו ולא את שנלר אחרי החומר שקיבלתי מוועדת האיתור. ברגע ששנלר עולה וברלינר (השופטת בדימוס דבורה ברלינר שכיהנה כנשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב) אומרת שלשנלר יותר מגיע, והוועדה...".
נוה קוטע את השרה שקד: "ברור שהיא תגיד. היא דתייה גם, מה את רוצה, בטלנית. יחסי אנוש הכי גרועים. אני יודע שאני חייב לך. הלו, אני הבנתי את זה". שקד: "לא, עזוב אפי. אתה באמת שם אותי בבעיה פה. זה הדבר הכי חשוב לך בעולם, אה?". נוה: "תראי, אנחנו מתפרנסים, אנחנו עובדים בבית המשפט הזה. נשבע לך, יותר קל לי להגיד לך 'מי את רוצה בעליון שיהיה מועמד שלי?' אני יותר חי עם זה בסדר".
למעשה, נוה חשף לכאורה בפני שקד בהקלטות את האינטרסים הכלכליים של משרדו הפרטי שמתמחה בתביעות ביטוח ונזיקין ומופיע מדי יום באותו בית משפט. נוה מעוניין לכאורה בנשיא שיבחר לתיקים שלו שופטים לטעמו. שקד, מנגד, מתארת לכאורה כי הייתה אמורה לבחור בשנלר, אבל לבקשתו של נוה קיבלה החלטה אחרת.
"תדעי לך שאני מאוד מעריך את העניין של אורנשטיין", אמר נוה לשקד. היא השיבה: "עוד לא החלטתי סופית. אני רק מסבירה לך". נוה פרץ בצחוק, שקד: "לא, תקשיב אפי, אני לא אומרת לך את זה בשביל לגבות (חוב), אני אומרת לך את זה באמת". נוה: "אז מה?". שקד: "הרגע בן דהן (השר לשעבר אלי בן דהן) סימס לי".
נוה המשיך: "בואנה, ההוא (שנלר) המניאק עובד טוב. מפעיל את כולם, אה?". שקד: "לא, למה אורנשטיין לא עובד טוב? מפעיל אותך עליי בבוסט, בפרויקט שאין דברים כאלה". נוה: "אורנשטיין הפעיל רק אותי, ההוא מפעיל את כל העולם ואשתו". שקד: "רק אותך, הוא הכי חכם, את מי הוא צריך להפעיל? חוץ ממך את מי אני עוד סופרת?".
שרת המשפטים לשעבר שקד מסרה בתגובה: "זה נכון שהיו לחצים של גורמים שונים סביב המינוי לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב בנוגע ליותר ממועמד אחד. אני מבהירה שהמינוי היה החלטה משותפת שלי ושל הנשיאה נאור ז"ל שהעדיפה את השופט אורנשטיין והוא נעשה משיקולים מקצועיים בלבד".
תגובת ראש לשכת עורכי הדין לשעבר נוה: "החומרים האלה הושגו בעבירה תוך הפרת צו איסור פרסום תלוי ועומד, על כל תכני הטלפונים הסלולריים שלי"