זהו החשוד במעשים מגונים בילדות וילדים קטנים, באחד ממלונות המפונים: בית משפט השלום בתל אביב האריך הבוקר (שישי) בשמונה ימים את מעצרו של ציון ונונו, בן 64 מקריית שמונה, החשוד בביצוע מעשים מגונים בשלושה ילדים בני 4 עד 7, במלון מפונים בגוש דן. החקירה נגדו בתחנת גלילות במרחב ירקון נפתחה בעקבות תלונה של אם לילדה בת 4.
1 צפייה בגלריה
ציון ונונו (64) החשוד במעשים מגונים בבית מלון למפונים בגוש דן.
ציון ונונו (64) החשוד במעשים מגונים בבית מלון למפונים בגוש דן.
החשוד, ציון ונונו
עו"ד ענבר קינן, המייצגת את ונונו, ביקשה לאסור את פרסום שמו ולקיים את הדיון בדלתיים סגורות, אבל רס"מ איגור רונפמן, נציג המשטרה, התנגד לבקשה, והסביר: "החשוד הטריד מינית ילדה קטנה בבית המלון. אנו חושדים שיש עוד קורבנות, כאשר בשלב זה החשד מתמקד בשלושה ילדים". לאחר שהחשוד נשאל על כך, הוא טען כי "הילדה באה אליו".
השופט עלאא מסארווה לא קיבל את הבקשה לאיסור פרסום וכתב בין היתר בהחלטתו: "אף שהבקשה מתייחסת לעבירה של מעשה מגונה בקטין עד גיל 14, מבלי לפרט, מדובר למעשה בחשד לפגיעות מיניות בשלושה ילדים בני 4 עד 7, מפונים בעקבות המלחמה".
בהחלטתו כתב השופט כי "בשלב זה קיים חשד לעבירות של מעשים מגונים, אך ייתכן שהחקירה תוביל לכיוונים נוספים. גרסת החשוד מאשרת מגע פיזי ואולם הוא טוען כי מדובר במגע פיזי תמים. אחת מהנפגעות שהתה עם החשוד בחדרו. אין חולק על המסוכנות". עו"ד קינן אמרה כי היא "ערה לחומרת המעשה, אבל ממה שלמדתי מהחשוד לא נראה שמדובר ברף גבוה בעבירות מין".

השבוע נחשף בכנסת המצב הקשה במלונות שבהם שוהים כבר ארבעה חודשים 56 אלף מפונים מהצפון ומיישובי העוטף. מאיה אוברבאום מאיגוד מרכזי הסיוע הציגה בוועדה לקידום מעמד האישה חלק מהתלונות שהגיעו אליהם: "מפונה התקשרה אלינו לקו מהמלון שאליו פונתה, וסיפרה בבכי שנאנסה על-ידי גבר ששהה גם הוא במלון. הם דיברו, הוא עלה אליה לחדר, ושם אנס אותה. היה מקרה של גבר שהשתכר והתערטל בבית המלון. ילדה סיפרה שנפגעה על-ידי נער בן 15 באותו מלון מפונים, מפונה חשף את עצמו והשתין בפני ילדים בפתח מלון".