במערכת הביטחון גוברת ההערכה כי מקור פיצוץ מטען החבלה הבוקר (שני) ברכב בצומת מגידו, שבו נפצע שרף אלדין (21) מהכפר סאלם באורח קשה, הוא פיגוע על-רקע לאומני. אלדין מאושפז בבית החולים רמב"ם בחיפה, ועל החקירה הוטל איפול.
במשך שעות ארוכות הכבישים באזור צומת מגידו נחסמו לתנועה על-רקע סריקות מחשש להימצאות מטעני חבלה נוספים או נוכחות של מעורבים בהנחת חומר הנפץ בשול כביש 65 שבו אירע הפיצוץ. לאלדין אין עבר פלילי, ולגורמי החקירה ובכללם שירות הביטחון הכללי לא ידוע על כוונה לפגוע בו - עובדות שמחזקות את החשד לפיגוע לאומני. הסימנים בזירה מעידים לפי שעה שאכן מדובר בפיגוע.
בתום הסריקות באזור לא אותרו מטעני חבלה נוספים. מדובר בזירה קרובה יחסית לקו התפר ולעיר הפלסטינית ג'נין. אם אכן יתברר שמדובר בפיגוע טרור, מדובר אפוא ברצף חריג ויוצא דופן בשנים האחרונות של שימוש במטעני חבלה על-ידי מחבלים ברכבים אזרחיים, לאחר פיגוע המטען בכניסה לירושלים בנובמבר שבו נרצחו אריה שצ'ופק (16) וטדסה טשומה (50) וניסיון פיגוע המטען שהונח באוטובוס בשבוע שעבר בביתר עילית.
2 צפייה בגלריה
שרף אלדין
שרף אלדין
שרף אלדין וזירת הפיצוץ
(צילום: ישראל מושקוביץ')
אלדין הצעיר היה בדרכו חזרה מהעבודה כמדי בוקר כשאירע הפיצוץ סמוך לכפר שבו הוא מתגורר. הוא פונה תחילה לבית החולים העמק בעפולה, אך לנוכח אופי הפציעות הוחלט להעביר אותו כאמור לטיפול בבית החולים רמב"ם.
מנהל המערך לרפואה דחופה וטראומה ברמב"ם, ד"ר האני באחוס, אמר כי "הפציעה הקשה ביותר שלו היא בפלג הגוף העליון, אבל לא נשקפת סכנה לחייו בשלב זה".

2 צפייה בגלריה
זירת הפיצוץ
זירת הפיצוץ
לא נמצאו מטענים נוספים באזור הפיצוץ
(צילום: שרון צור)
טאהא אלדין, אביו של שרף, אמר כי שכן שזיהה את הרכב שלו התקשר אליו וסיפר לו על מה שקרה. לדברי האב, "אומרים שיש לו כמה פציעות בידיים וברגלים, והכי קשה זו הפציעה בעיניים. יש לו גם קצת דימום בראש. אנחנו מקווים שיהיה טוב, שייצא מזה".
עוד סיפר האב: "הבן שלי היה בדרך הביתה, הוא עובד בלילה ולומד ביום. הוא לומד להיות הנדסאי בניין ועובד בכבישים באזור תל אביב". כשנשאל על החשד שמדובר בפיגוע, השיב האב: "אין לי מה להגיד באמת כי אני עכשיו - אני מרגיש את זה כמעט, כאילו, מה אני אגיד? אין לי מילים".