לא פחות מ-26 עדויות הצטברו במערכת "ידיעות אחרונות" ו-ynet נגד פרופ' מנחם אלקלעי, מנהל מחלקת אורוגינקולוגיה בבית החולים שיבא, שפגע לכאורה בעשרות נשים במהלך טיפול.
למרות הצטברות התלונות, הפרקליטות עדיין לא מאפשרת למשרד הבריאות לפתוח בהליך משמעתי נגד פרופ' אלקלעי. אמנם היום הוא יגיע לשימוע לפני השעיה דחופה במשרד הבריאות, אבל היא לא תהיה ליותר משבועיים, ובכל מקרה תהיה תקפה רק לעבודה בבתי חולים ציבוריים - מה שיאפשר לאלקלעי להמשיך לעבוד דרך קופות החולים ובאופן פרטי.
1 צפייה בגלריה
 פרופ' אלקלעי ונשים שהתלוננו
 פרופ' אלקלעי ונשים שהתלוננו
פרופ' אלקלעי ונשים שהתלוננו
(צילום: יריב כץ, אלכס קולומויסקי, יובל חן, מתוך אתר שיבא)
במשרד הבריאות טענו כי לא ניתן לקיים הליך משמעתי מבלי לקבל את אישורה של הפרקליטות. לטענתם, הפרקליטות לא אפשרה לקיים הליך שכזה, כדי למצות ראשית את ההליך הפלילי שמתקיים מולו.
מהפרקליטות נמסר בתגובה כי התלונה הראשונה נגד אלקלעי התקבלה עוד ב-2006: "ראשית נבהיר, כי להבנתנו מנכ"ל משרד הבריאות החליט לנקוט בהליך השעיה דחופה, מכוח סמכותו בחוק שירות המדינה (משמעת). מדובר בהליך מינהלי ולא משמעתי, ומשכך אין ואף לא הייתה בעבר כל מניעה לנקוט בו. במקביל, הפרקליטות מגבשת המלצה באשר לאפשרות שנציבות שירות המדינה תשעה את פרופ' אלקלעי מתפקידו. עוד נציין, כי הטענה כאילו הפרקליטות מנעה אפשרות לנקוט כל הליך בעניינו של פרופ' אלקלעי אינה נכונה. מאז 2006 טיפלה הפרקליטות, בזמנים שונים, בשלושה תיקי חקירה שעניינם תלונות על עבירות מין שביצע לכאורה פרופ' אלקלעי. בכל אותו זמן לא עמדה כל מניעה בפני משרד הבריאות לפעול בנושא".
בינתיים הצטברו עוד שלוש עדויות חדשות נגד אלקלעי. אחת מהן היא של עינת (44), שהייתה בת 20 כשפרופ' אלקלעי פגע בה מינית לטענתה בזמן ששירתה בצבא ב-1998 וסיפרה: "נשלחתי אליו. הוא לא נתן לאחות להיכנס לחדר. הוא שלח אותי להתפשט והסתכל עליי בעודי מורידה את הבגדים ולא היה מוכן לצאת מהחדר. הוא הפשיל את החולצה שלי למעלה כדי שגם הבטן שלי תהיה חשופה, הזיז את הרגליים שלי והסתכל על איבר המין שלי דקות ארוכות. הכניס שתי אצבעות פנימה לנרתיק שלי והזיז אותן במהירות, ללא כפפות, אמר לי להרפות כי אני נוקשה מדי וככה הוא המשיך דקות ארוכות עד שהאחות דפקה בחוץ הרבה זמן. הוא שלח אותי להתלבש".


אחרי המקרה התלוננה עינת לקצינת ח"ן, והתשובה של פרופ' אלקלעי לתלונה הייתה זהה לתגובה שלו היום, 24 שנים אחרי: "הוא אמר 'היא לא מבינה את הבדיקה'. קצינת ח"ן אמרה לי: 'את לא יפה מספיק כדי שמישהו ירצה לגעת בך', וסגרה את התיק. התלוננתי עליו שוב לקצין קבילות חיילים ב-1999, והתשובה של קצין רפואה ראשי הייתה: 'כל רופא רשאי להפשיט אותך ולעשות בך כרצונו', וסגר את התיק. כשראיתי את הכתבה על רופא גינקולוג בכיר ואת מה שאמר למתלוננת, ידעתי שזה הוא". מדובר צה"ל נמסר בתגובה למקרה: "האירוע המדובר התרחש לפני למעלה משלושה עשורים ואין באפשרותנו לבררו בטווח זמנים זה. צה"ל מגנה בתוקף כל מקרה של פגיעה על רקע מיני ופועל רבות על מנת למגר תופעות פסולות אלו משורותיו".
יעל הגיעה לטיפול אצל פרופ' אלקלעי לפני 20, לאחר שילדה את בתה השלישית. לאחר שקראה בתקשורת את העדויות עליו היא זיהתה מיד את דפוס הפעולה. "הוא היה רופא בקופת חולים מאוחדת וכבר אז הוא התחיל לפלרטט איתי בצורה מאוד-מאוד גלויה וברורה. אמרתי לו 'אני לא כל כך מבינה, אתה בן אדם נשוי, איך אתה בכלל מעז לדבר ככה', והוא אמר לי 'מה, את לא יודעת? גניקולוגים זה העם הכי חרמן שיש'", סיפרה לאולפן ynet.
לאחר כמה שנים חזרה אליו להליך רפואי נוסף: "בגלל שהוא הפך להיות מומחה באורוגניקולוגיה הגעתי אליו אחרי כמה לידות. עשה רושם מצוין, רואים גם שהוא ידע על מה הוא מדבר, יודע בדיוק מה לעשות, וגם עשה את הניתוח. ואז בביקורת אחרי הניתוחים פשוט דחף אצבעות, ואני לא הבנתי מה קורה שם בכלל. אני אומרת לו 'מה אתה מנסה בכלל לעשות?' הוא אמר אל תדאגי תרגעי הכל יהיה בסדר תהני. זה פשוט עשה לי בחילה מטורפת אמרתי לו אני חושבת שהגיע הזמן שזה פשוט לא יקרה הייתי בשוק וכמובן שלא חזרתי אליו מאז

ענבל (43) נפגעה לדבריה מפרופ' אלקלעי לפני 21 שנים, אחרי לידת בתה הראשונה. היא נשארה בטראומה כל השנים הללו והדחיקה את הפגיעה הקשה. בעקבות הפרסומים ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" היא הגישה ביום ראשון תלונה במשטרה: "באתי אליו מתוך מצוקה גדולה אחרי שהיה לי חשש לזיהום שבועיים אחרי הלידה. הייתי עם חום. סיפרתי לו שיש לי תפרים וכאבים. הוא ביקש לבדוק אותי וביקש גם שבעלי יישאר מעבר לווילון. הרגליים שלי רעדו מכאבים ולא הצלחתי לפתוח אותן מפחד כי הלידה הייתה טראומטית. הוא אמר לי 'תרפי', שם ג'ל על האגודל שלו והתחיל לעסות לי את הדגדגן כשאני שבועיים אחרי לידה. הוא קלט את המצוקה שלי וניצל את החולשה הכי גדולה שלי. אמרתי לעצמי, 'זה לא הגיוני שהוא עכשיו פוגע בי מינית'. קפאתי, התכווצתי ולא הצלחתי להבין מה הוא עושה לי".
סיגל (37) הגיעה לפרופ' אלקלעי לפני כשבע שנים לבדיקה שגרתית אחרי ששמעה עליו המלצות. לטענתה הוא ניצל אותה ופגע בה מינית במהלך הבדיקה: "נכנסתי אליו לחדר. הוא לא היה מאוד נחמד. אמר לי להתיישב. התביישתי נורא. הוא הסתכל עליי ודחף לי שתי אצבעות לנרתיק. עם אצבעות אחרות הוא שיחק לי בדגדגן תוך שהוא מסתכל עליי ושואל 'מה את מרגישה? זה עושה לך טוב?'. היו לו מבטים ממש סוטים. זה נמשך מספר דקות שהרגישו כמו נצח. הייתי נבוכה אבל שתקתי ולא אמרתי כלום. הלכתי משם, וזה חרוט בזיכרוני עד היום".
מפרופ' אלקלעי נמסר: "פרופ' אלקלעי הינו רופא גינקולוג ותיק ומוערך שטיפל עד כה באלפי מטופלות במסירות ובמקצועיות. עבודת הרופא הגינקולוג רגישה ואינטימית ומטעם זה חשוף העוסק בו לתלונות יותר מבכל תחום רפואי אחר. פרופ' אלקלעי לא ביצע מעולם מעשים מגונים במטופלות שלו. חשוב להבין כי התלונות בתחום זה הינן בדרך כלל תלונות סרק או כאלה הנובעות מחוסר הבנה של הנבדקות, ולא ממעשים פסולים של הרופא המטפל".
השתתפה בהכנת הכתבה: אלכסנדרה לוקש