אביה של דריה, שנרצחה הבוקר (שישי), לפי החשד בידי בעלה ג'וסיה דניאל לייטל, שכבר נאשם באיומים עליה, הגיע בצהריים לדירה שבה נרצחה בתו בחיפה - ואמר, כמו חבריה, שהרקע לרצח הוא רצונה להיפרד מהבעל. "כשהם רבו הוא יצא מהבית ועבר לגור בשכונה אחרת. היא הייתה אצלי לפני שבוע ולא אמרה לי שיש בעיה. היא הייתה הכי חייכנית בעולם. איזה אסון פקד אותנו", אמר האב אנטואן. מעצרו של הבעל החשוד ברצח, שהודה במעשה, הוארך עד ליום חמישי הקרוב.
לדברי האב, "אני לא מצליח להבין מה קרה לבת שלי. הגיעו שוטרים בבוקר ואמרו לי 'רצחו את הבת שלך'. היא לא אמרה לי שיש אלימות. היא רצתה להיפרד ממנו ובגלל זה רצח אותה. אין לי בת עכשיו, זה נורא".
5 צפייה בגלריה
משפחתה של דריה לייטל
משפחתה של דריה לייטל
דריה, ובני משפחתה בזירה
5 צפייה בגלריה
משפטו של בעלה של דריה לייטל
משפטו של בעלה של דריה לייטל
ג'וסיה דניאל לייטל, החשוד ברצח
(צילום: עידו ארז)
משפחתו של החשוד ברצח חוותה טרגדיה לפני כ-20 שנה, כשאחותו אביגיל נרצחה בפיגוע הרצחני בקו 37 בחיפה. האחות, אביגיל לייטל, הייתה אז בת 13 כשמחבל הפעיל מחבל מטען חבלה רב עוצמה שנשא על גופו באוטובוס שנסע בשדרות מוריה בעיר.
בתוך כך, הבעל נכנס לדיון בהארכת מעצרו כשהוא משפיל את מבטו, וסירב לנקוב בפרטים נוספים ובמניע למעשיו. כשנשאל על ידי כתב ynet אם ברצונו למסור דבר מה לבנותיו או להתנצל בפניהן, השיב: "אגיד להן את הדברים לא דרכך". לאורך כל הדיון ניצב החשוד על רגליו מבלי שהישיר מבט לעבר השופטת, עורך דינו והחוקר.
החשוד סיפר לחוקרים: "אני עובד במועדון לילה. חזרתי בסביבות חמש בבוקר, צלול לחלוטין. ישבתי ושתיתי בירה. אחת הבנות שלנו התעוררה ואשתי התעוררה גם. היא ראתה אותי שותה וכעסה עליי, שאלה 'אתה שוב שותה?'. התחיל ויכוח, היא דחפה אותי ואז דחפתי אותה בחזרה. לא התכוונתי להרוג אותה".
רב-נגד אלכס סווטקין, חוקר מהיחידה ללוחמה בפשיעה במרחב כרמל החוקרת את הרצח, אמר: "החקירה בראשית, החשוד מודה ברצח. ישנן תשע פעולות מורכבות שיש לבצע, הגופה תישלח למכון לרפואה משפטית באבו כביר לבחינת סיבת הרצח המדויקת". לדבריו, "יש לנו הערכה מדוע זה בוצע. בזירה נכחו הילדות והחשוד. הן ישנו, אבל חוקרת ילדים תדבר איתן כדי לוודא אם הן ראו משהו. הן הוצאו מהדירה מבלי שראו את מה שאירע בזירה".
עורך הדין נאג'י עאמר, המייצג את החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר כי לייטל לא רצה במותה של אשתו. "מדובר באירוע טרגי. הבעל משתף פעולה עם החוקרים. לא הייתה לו כוונה להמית את המנוחה, הוא אוהב אותה. כנראה שמדובר באירוע ספונטני ללא שום כוונה וללא שום תכנון. הוא כואב את מותה. נמתין שהמשטרה תסיים את חקירתה".
5 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה, הבוקר
(צילום: שרון צור)
5 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
(צילום: שרון צור)
בכתב האישום בגין איומים שהוגש נגד הבעל נכתב כי הוא אחז בצווארה, משך אותה, ואיים עליה באומרו: "אני ממש רוצה להרוג אותך. יש לך מזל שהבנות פה", בעודה אוחזת בבתם התינוקת.
דריה, כך נכתב, צילמה אותו בטלפון הנייד שלה - והוא לקח אותו מידיה וזרק על הרצפה. בדיון האחרון שהתקיים בפרשה, בינואר, הבעל הודה במעשה, אך ביקש שלא להרשיעו - ונשלח לקבלת תסקיר שירות מבחן.
גאולה וערן הולנדר, חבריה של דריה, שכונתה גם דאשה, סיפרו: "היא הייתה נשמה טובה. בכל אירוע הגיעה עם שלוש הבנות שלה. דחפה את הבית, גידלה את הבנות. כולנו בשוק פה, לא מעכלים. אדם אהוב, נשמה טובה, חברה חייכנית. איזה אסון פקד אותנו. לא ידענו בכלל שהיא במצוקה. תמיד דאגה לבנות שלה". לדברי החברה גאולה, "איבדנו מלאך, אישה נדירה עם לב זהב. כולנו דואגים עכשיו לשלוש הבנות הקטנות. זה פשוט זוועה, לא מעכלת".
5 צפייה בגלריה
גאולה הולנדר חברתה של דריה לייטל
גאולה הולנדר חברתה של דריה לייטל
גאולה הולנדר, חברתה של דריה: "איבדנו מלאך"
(צילום: שרון צור)

דריה, אם לשלוש ילדות קטנות, נרצחה הבוקר, לפי החשד, בידי בעלה - שהתקשר למשטרה והודיע שחנק אותה והכה אותה בפטיש. האירוע התרחש ברחוב דרך הים בעיר. לבני הזוג כאמור שלוש בנות קטנות, שישנו בזמן האירוע ופונו מהבית על ידי כוחות המשטרה. הילדות, שהועברו לניידת, אמרו לשוטרים את שמותיהן וגילן - כשהן אינן מודעות כלל למה שאירע. לאחר מכן הועברו בהסכמה להשגחה בבית משפחת הורי הבעל החשוד ברצח, ולוו בגורמי הרווחה.
דניאלה מזור, חברתה של הנרצחת, הגיעה לביתה של דריה ומיררה בבכי: "זה בלתי נתפס. אני לא מבינה מה קרה, למה? אתמול היא הייתה אצלי בבית עד שבע בערב עם שלוש הבנות שלה. היא למדה ספרדית ופסיכולוגיה, הייתה בצומת דרכים ושקלה מה לעשות בחייה".
לדבריה, "היא הייתה אישה מדהימה וחברה טובה, אמא מסורה. היה לה רצון לחיים טובים, היא רצתה להיפרד מבעלה ולעבור עם הילדות למקום אחר - אבל לרגע לא חשדה שהוא ירצח אותה, לא היה רמז לאלימות. שמעתי על זה הבוקר והגעתי לכאן. אני לא מעכלת, זה נורא. אנחנו חייבים לעזור לילדות שלה. זה מזעזע, למה רצחו את החברה הטובה שלי? היא רצתה להיפרד מבעלה. היא חשה ייאוש ממנו ואמרה לי 'אבחר את התזמון הנכון להיפרד ממנו', ועכשיו היא נרצחה".

הדיווח על האירוע התקבל בשעה 06:03 במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל. חובשים ופרמדיקים של הארגון דיווחו כי דריה אותרה מחוסרת הכרה וללא סימני חיים, וקבעו את מותה.
פרמדיק מד"א שחר עטיאס סיפר: "כשהגענו למקום חברנו לכוחות המשטרה ונכנסנו לדירה. האישה הייתה מחוסרת הכרה עם חבלות בגופה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".
לזירת הרצח הגיעו מפקד מרחב כרמל במשטרה ניצב משנה אלי מגן ומפקד תחנת חיפה סגן ניצב חיים אזרד. רב פקד יוסי אטיאס, קצין אגף חקירות מודיעין בתחנת חיפה, סיפר: "קיבלנו הודעה למוקד 100 של המשטרה, דיווחו לנו על מקרה מוות ראשוני. השוטרים הגיעו לזירה, שם הם הבחינו בגופתה של המנוחה. הבעל נעצר והובא לתחנה להמשך טיפול וחקירה". לדבריו, "בני הזוג מוכרים לגורמי הרווחה והמשטרה. התיק האחרון משנת 2021, הוא נמצא בהליך משפטי". במקביל, חוקרי הזיהוי הפלילי אספו ממצאים בדירה שבה אותרה דריה ללא רוח חיים, הממוקמת סמוך לבית ספר.