טעות אנוש, או רוח המפקד? מדי יום מתפרסמים באתר הממשלה הודעות משטרת ישראל בדבר הסדרי התנועה בשל הפגנות ותהלוכות אשר מתקיימות ברחבי הארץ, ואושרו על ידי המשטרה. לנוכח המצב במדינה, ההפגנות הן רבות וחולשות על פני נושאים רבים, אך חדי העין שנכנסו בימים האחרונים לאתר המשטרה לא יכלו שלא להבחין בתיאור ההפגנה השבועית בצומת קפלן בתל אביב, שעורר כעס רב.
3 צפייה בגלריה
מתוך אתר המשטרה: תיאור ההפגנה בקפלן כהפגנה נגד הכיבוש
מתוך אתר המשטרה: תיאור ההפגנה בקפלן כהפגנה נגד הכיבוש
מתוך אתר המשטרה: תיאור ההפגנה בקפלן כהפגנה נגד הכיבוש בעזה

ההפגנה שנערכה במוצאי השבת תוארה ברישיון שהופץ לתקשורת כמחאה נגד הממשלה. תחת הכותרת ״נושא המחאה״, נכתב כי ״מגיע לנו יותר. עוצרים את הממשלה - בחירות עכשיו״. עם זאת, שיטוט מהיר באתר המשטרה לגבי ההפגנה, שכזכור אושרה על ידיה, גילה כותרת אחרת ומפתיעה תחת תיאורה: ״הפגנת ארגוני השמאל נגד הכיבוש בעזה״.
גם בהיעדר השפעה אפשרית מצד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הגדרה שכזו להפגנה שכוונה כולה נגד הממשלה, ללא כל קשר לנעשה ברצועת עזה, היא במקרה הטוב טעות אנוש - ובמקרה הרע והמפחיד יותר - הדבקת תווית של גורמים משטרתיים נגד המוחים. כל זאת, כאשר בשבועות האחרונים, וכן בהפגנה שהתקיימה אמש, המשטרה נקטה בכוח רב יותר מכפי שנהגה במהלך המחאות נגד המהפכה המשפטית, וההפגנות בקפלן הפכו עד מהרה לעימות בין המפגינים לבין השוטרים, שהיה לעיתים אלים.
3 צפייה בגלריה
מחאה נגד הממשלה בקפלן, תל אביב
מחאה נגד הממשלה בקפלן, תל אביב
מכת"זית במחאת קפלן, לראשונה מאז 7.10
(צילום: דנה קופל)
3 צפייה בגלריה
משטרת ישראל מונעת ממפגינים להגיע לאיילון במחאה נגד הממשלה בקפלן
משטרת ישראל מונעת ממפגינים להגיע לאיילון במחאה נגד הממשלה בקפלן
פרשים במחאת קפלן
(צילום: מאיר תורג'מן)
בתנועת ״חופשי בארצנו״, ממארגני ההפגנה אמש, הביעו זעזוע מההגדרה שניתנה להפגנה על ידי המשטרה, ואמרו ל-ynet לנוכח הגילוי כי "ברוח שר החורבן הלאומי בן גביר, ואל מול שלטון האימה שהוא מפעיל, צריכים כל אזרחי ישראל לחשוש מהמשמעויות של ההשתלטות העוינת שלו על המשטרה. האופן שבו בוחרת המשטרה להתבטא מעורר דאגה לא רק מפני שהם אינם מבינים את המציאות, אלא מפני שהם הפכו לחלק מהותי ממכונת הרעל וההסתה של ממשלת האסון. קולם של אזרחי ישראל הדורשים להחליף את ההנהגה הכושלת בתולדות המדינה לא יושתק, הוא רק יילך ויתגבר. יותר מתמיד, הציבור כולו מוזמן להצטרף להפגנה בשבת - בחירות עכשיו״.
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בשל טעות אנוש ולאור ריבוי מחאות בתא שטח המדובר, הוזנה כותרת שאינה תואמת למסמך הבקשה שהוגש למשטרת ישראל. הכותרת תוקנה ואנו מצרים על הטעות".
גורם במשטרה הוסיף: "מבדיקה מעמיקה שעשינו עולה כי ריבוי של מחאות באותו המקום הובילה לטעות אנוש. באותו המקום מתקיימת הפגנה נגד הכיבוש ואיש המשטרה התבלבל בהזנה של הרישיון לתוך האתר. מיד עם גילוי התקלה היא תוקנה".