1 צפייה בגלריה
אנטולי ויקטורוב  בטקס השואה הבינלאומי במכון משואה, תל יצחק
אנטולי ויקטורוב  בטקס השואה הבינלאומי במכון משואה, תל יצחק
השגריר אנטולי ויקטורוב. "לא נלחמים באזרחים"
(צילום: עידו ארז)
שגריר רוסיה בישראל אנטולי ויקטורוב טען היום (חמישי) כי הסיקור העולמי והמקומי של מלחמת רוסיה-אוקראינה כולל שקרים, עיוותים ולוחמה פסיכולוגית נגד מדינתו, בניסיון להציג אותה ואת הנשיא ולדימיר פוטין בצורה מפלצתית.
במסיבת עיתונאים שקיים בשגרירות בתל אביב הוא הזכיר את הדיווח השגוי על כך שרוסיה הפציצה את אנדרטת השואה בבאבי יאר והוסיף: "ישנה הסתה לשנאה כלפי רוסים בכל העולם. כל דבר שאנו אומרים - ישר מוגדר כתעמולה. אמצעי תקשורת רוסיים נחסמו במערב ובאוקראינה".
הוא יצא נגד הדרישה של שגריר אוקראינה בישראל לחסום גם בארץ את השידורים של התחנות הרוסיות ואמר: "הדרישה למנוע משני מיליון דוברי רוסית בישראל גישה לתקשורת הרוסית היא בעייתית".


השגריר חזר על ההצהרה הרשמית של רוסיה שלפיה אין לה עניין לכבוש את אוקראינה, לשלוט בה או לפגוע באוכלוסייה: "אנו פועלים נגד מי שלקח את אוקראינה בת ערובה. צבא רוסיה לא נלחם באזרחים ולא יורה על מתקנים אזרחיים שלווים. אני מתחייב שרוסיה תשמור על זכויות אדם מלאות".
לשאלה אם יישקל תיווך ישראלי בין שתי המדינות הוא ענה: "זה מוקדם מדי". על ההשפעה של האירועים על מנגנון התיאום בין ישראל לרוסיה בסוריה הוא אמר שהמשכו הוא אינטרס של שתי המדינות.
לשאלה כיצד טוענת רוסיה שמטרתה לבצע "דה נאציפיקציה" של אוקראינה, שנשיאה הוא יהודי, השיב השגריר ויקטורוב: "ממשלת אוקראינה תומכת בנאו-נאצים".
הוא התחמק משאלות על סגירת כלי תקשורת אופוזיציוניים ברוסיה, מעצר של עיתונאים ושל אלפי מפגינים נגד המלחמה. הוא טען שהוא לא מאמין לדיווח ולתיעוד של הקשישה שנעצרה בסנט פטרסבורג שנעצרה כי הפגינה נגד הפלישה. "אנו מקווים לסיום מהיר של הקרבות", סיכם. "המשלחת שלנו מחכה כרגע לאוקראינים שיגיעו לסבב השיחות השני".