גורם מדיני בכיר אמר אתמול (יום שלישי) כי המתיחות בשייח ג'ראח עלולה להוביל ללחימה בעזה, ומתח ביקורת על חברי כנסת כמו איתמר בן גביר ועופר כסיף שמגיעים לשכונה ומחממים את האווירה. בריאיון הבוקר לאולפן ynet מחה ראש העיר שדרות אלון דוידי על הדברים: "מישהו חושב שבראשון לציון ישרפו בתים והממשלה תגיד 'חמאס מאיים אז נעזוב את התושבים היקרים האלה?'". הגורם, יש לציין, אמר אתמול גם כי "האחריות שלנו כמדינה להחזיר הביטחון לכל המדינה ואת זה אנו עושים עם המשטרה".

3 צפייה בגלריה
 ישיבת ממשלה
 ישיבת ממשלה
בנט, דוידי והבית השרוף בשייח ג'ראח
(צילום: AP, חיים גולדיטש, יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
צבע בשייח ג'ראח
צבע בשייח ג'ראח
"אם חמאס יגיד לא לנסוע באיילון, נסגור את הכביש?". הלשכה של בן גביר בשייח ג'ראח
(צילום:יואב דודקביץ')
לדברי דוידי, "כל תושב יהודי צריך לקבל הגנה בשטח מדינת ישראל, וצריך לדאוג לו גם לניקיון ולחשמל. שרפו לבן אדם שי בישראל את הבית (הצתת ביתו של טל יושבייב בשייח ג'ראח, א"ל), ואנחנו מתעסקים בבן גביר? מה שראש הממשלה והשר בר-לב צריכים לעשות זה ללכת ולהסתכל לתושבים בעיניים".
דוידי, שבעבר היה מספר 3 ברשימת ימינה של נפתלי בנט, מתח ביקורת על ראש הממשלה: "הוא צריך לזכור מאיפה הוא בא, מה הוא אמר לפני ולא להתבלבל. אני לא הייתי מוכן לשבת בממשלה שנשענת על רע"מ, אני חושב שזו טעות, אבל בלי קשר אני חושב שצריך להעניק לכל תושב בישראל - ולא משנה מאיזו עדה או לאום ואיפה הוא גר - שירותים של חינוך, רווחה וקהילה. אם מחר חמאס יבוא ויגיד 'אם תיסעו באיילון נירה על שדרות', אז מה, נסגור את איילון? מחר בבוקר הוא יגיד 'כולכם תלבשו חולצות צהובות', אז כולנו נלבש חולצות צהובות?".
3 צפייה בגלריה
גילה גמליאל
גילה גמליאל
"אי אפשר להאשים גורם כזה או אחר, כולם צריכים לקבל ביטחון". גילה גמליאל
(צילום: יובל חן)
לדברי דוידי, "אני חושב שבסופו של דבר, בן גביר בצעד הזה עושה משהו. הוא אומר, 'רבותיי, השכונה הזו זו שכונה'. צריך להבין גם איפה שייח ג'ראח נמצאת - בירושלים, איפה שנמצאים משרד השיכון והמטה הכללי של המשטרה".
ראש העיר שדרות התייחס לחשש מהסלמה ואמר כי "לא בנט ולא נתניהו, אף אחד לא שינה את הפרדיגמה. אני מאוד רוצה שיהיה שקט לתושבי העוטף, ולכן אני חושב שצריך לצאת באמירה ברורה, לא לפחד. אני אומר לבנט - תגיד בצורה ברורה 'אני ראש הממשלה, אגן על כל מקום שיהיה בו אזרח ישראלי'".

חברת הכנסת גילה גמליאל מהליכוד מתחה ביקורת גם היא, והתעלמה מדברי הגורם שהבטיח להשיב את הביטחון לשכונה: "צריך להבין שאנחנו מדברים כאן על ירושלים, על אזרחי מדינת ישראל. כל אזרח במדינה צריך להרגיש ביטחון אישי, לא ניתן להאשים גורם כזה או אחר אלא פשוט לדאוג ליישם את זה בכל מקום - בנגב, בגליל, בלוד, ברמלה ובירושלים".
על כך שנתניהו עצמו פנה כראש ממשלה לבן גביר כדי שיפנה לשכה שהקים בשייח ג'ראח, בדיוק מאותה סיבה של חשש להסלמה, אמרה גמליאל: "אני לא מדברת על הלשכה, אם היא צריכה להיות או לא, אלא על העיקרון. צריך לשים בצד את בן גביר והסיפורים סביבו".
כשנשאלה אם לדעתה ממשלת בנט לא רוצה שיהיו יהודים בשייח גראח, השיבה: "את זה צריך לשאול את בנט. עושה רושם שגמלה ההחלטה בליבו לפנות את התושבים, ככה הוא מתנהל. אם אתה מפקיר את חייהם של תושבי מדינת ישראל במקום כזה או אחר, זה אומר שמבחינת המדיניות של הממשלה הכושלת הזו זה פשוט לפנות אזרחים מירושלים. אני לא באה לדבר בשם בנט, אלא טוענת שבהתנהלות שלו, המדיניות שהוא מוביל, היא לפנות אזרחים מירושלים".
"בנט צריך להחליט אם הוא מתנהל לפי האיומים של חמאס או מקבל את המדיניות שהייתה עד היום, שאזרחי מדינת ישראל יכולים לגור בכל מקום", תקפה גמליאל. "עושה רושם שכרגע חמאס מתווה את המדיניות".
בן גביר עצמו שב גם הבוקר לשייח ג'ראח, ובהתייחסות לדברי הגורם המדיני אמר לאולפן ynet: "הסכנה לא באה ממני. לא אני הצתתי את הבית של משפחת יושבייב, לא זרקתי בקבוקי תבערה ולא הצתתי רכב תשע פעמים. המשטרה לא טיפלה בכל זה ולכן באתי". לדברי בן גביר, הוא יעזוב אם תהיה "התחייבות שתהיה ניידת ליד הבית, שישמרו על הילדים כשהם יוצאים ממנו ושאף אחד לא יתקוף אותם".