טרור הטיקטוק: חיסולו בשכם של איברהים אל-נבולסי, המחבל שחמק פעמיים מידי כוחות הביטחון והפך ל"כוכב רשת" אצל הפלסטינים, העלה לסדר היום את זירת המאבק החדשה - הרשתות החברתיות. אלו, ובמיוחד הטיקטוק, הפכו לזירת "מוקאוומה" (התנגדות עממית) שבה מועלים סרטונים של מבוקשים, לצד מסרים של מאבק בישראל.
אל-נבולסי, שכונה "המבוקש העיקש", היה חבר בחוליה שביצעה בתחילת השנה שישה פיגועי ירי, לעבר ישובים וכלי רכב צבאיים בשומרון. שלושת חברי החוליה האחרים חוסלו בפברואר בעת שתכננו פיגוע ירי נוסף, אבל אל-נבולסי לא היה ברכב, וניצל. בצה"ל הגדירו את פיגועי הירי שביצע כ"יחסית פחדניים" - הוא נהג לירות לעבר עמדות צבאיות ולהימלט בחזרה - אך ככל שחלפו הימים הופצו סרטונים שהאדירו אותו על אף הפער מול המציאות.


מלבד פיגועי הירי ירה גם אל-נבולסי לעבר מתפללים שהגיעו לקבר יוסף, ובאחד המקרים אף נפצע מח"ט שומרון, אל"מ רועי צוויג. ב-24 ביולי חוסלו שני מחבלים בפעולה אחרת בשכם, שהפלסטינים טענו כי אל-נבולסי היה היעד שלה. אתמול (שלישי) בבוקר הוא חוסל לצד שניים נוספים, בפעולה של ימ"מ ושב"כ, שבה נהרג כלב הימ"מ זילי, שנקבר הערב בבית הקברות לכלבים ביחידה.
ברשתות החברתיות פורסמה הקלטה שיוחסה לאל-נבולסי ושאותה הקליט בזמן שהתבצר בבית. בהקלטה הוא נשמע אומר: "אני אוהב אתכם, אני הולך למות כשהיד חברים. אני אוהב את אמי, תשמרו על המולדת. אל תעזבו את הרובה, אני במצור והולך למות מות שהיד".
א-נבולסי לא היה המבוקש היחיד שהפך ל"כוכב רשת". חליל כבהא מג'נין הפך גם הוא לכזה, וצולם עם הסלולרי שלו כשברקע השיר "הו, מי שמפחיד את הישות הציונית מג'נין, אתם הגברים שמרימים את הראש שלנו".



2 צפייה בגלריה
הכלב זילי
הכלב זילי
הכלב זילי שנהרג בפעולה, לצד קברו
( צילום: דוברות מג"ב)
בסרטון אחר נראה יאסר קרש, בן 17, ועליו נכתב כי הוא "הפחיד את צבא הכיבוש, שבר את היס"מ, הימ"מ ומשמר הגבול, גולני ושב"כ. כולנו עם יאסר קרש". בסרטון נוסף נראה מבוקש בשם אלרימאווי, ומגיבים כתבו: "שאלוהים ישמור עליו, הוא אריה". מועאד עלעאוני מהכפר ג'בע שליד רמאללה, שמגדיר את עצמו כחבר גדודי חללי אל-אקצה, הקדיש את החשבון שלו לפלסטיני שנהרג בעימות עם צה"ל - ופרסם סרטון שבו הוא וחבריו משליכים אבנים.
סרטון אחר שהפך לפופולרי הוא סרטון של הקלטת שיחה לכאורה בין קצין מודיעין למבוקש בשם מחמוד. הקצין נשמע אומר למבוקש בערבית: "תבוא מחר ליחידת המינהל האזרחי, מסכנה אמא שלך, כל היום בוכה". המבוקש ענה לו: "אם היית גבר, אם אתה מגדיר את עצמך כגבר, אתה לא בא עם חיילים באמצע הלילה ושובר לי את הבית. תבוא אליי פנים מול פנים בשביל שאני אדרוך על הכבוד שלך".
פורסם לראשונה: 23:54, 09.08.22