כוחות צה"ל וימ"מ חיסלו הבוקר (שלישי) בשכם את איברהים אל-נבולסי - החבר הרביעי בחוליית המחבלים שחוסלה בפברואר האחרון - אחרי שכיתרו את הבית שבו התבצר. הוא היה מעורב בכמה פיגועי ירי לעבר אזרחים ולוחמי סיירת גבעתי באזור שכם ובמתחם קבר יוסף. במקום התפתחו חילופי אש בין חמושים לכוחות הביטחון, וסייען של אל-נבולסי שהיה עמו בבית נהרג. אין נפגעים בקרב כוחות הביטחון. כמות גדולה של מטעני חבלה ואמצעי לחימה נמצאו בבית שבו הסתתר.
המידע על מיקומו של אל-נבולסי הועבר משב"כ לימ"מ לאחר שמודיעין לגביו נאסף במשך תקופה ארוכה. צה"ל איבטח את הצירים שמסביב למקום שבו הסתתר המבוקש ובודד את הזירה עבור כוחות ימ"מ, שכיתרו את הבית. אל-נבולסי ירה ביחד עם חמושים נוספים לעבר הלוחמים מתוך הבית, והכוחות קראו לו להסגיר את עצמו לפני שחוסל. לוחמי ימ"מ ירו לעבר הבית והשתמשו באמצעים מיוחדים שכללו טילי כתף.
6 צפייה בגלריה
איברהים אל נבולסי , המבוקש שהפלסטינים טוענים שהצליח להימלט
איברהים אל נבולסי , המבוקש שהפלסטינים טוענים שהצליח להימלט
איברהים אל-נבולסי. חוסל בשכם, כמה חודשים אחרי חיסולם של חברי החוליה שלו

הפרת סדר אלימה התפתחה במקום בהשתתפות עשרות פלסטינים שיידו אבנים והשליכו מטענים לעבר הלוחמים, שהשיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי. בסך הכול נפצעו כ-30 חמושים ומפרי סדר פלסטינים, לפחות שלושה מהם באורח קשה.
אל-נבולסי, צעיר בן 18 מהקסבה של שכם שאינו מזוהה עם אף ארגון, נחשב ל"גיבור רשת" בקרב הצעירים בשכם בעקבות ירי שביצע כמה פעמים לעבר עמדות צבאיות, וסרטוני גבורה רבים נוצרו בהשראתו. למרות שכאמור הוא אינו משויך לארגון מסוים, בצה"ל מגדירים אותו כ"ארכי-מחבל".

6 צפייה בגלריה
העימותים בשכם
העימותים בשכם
העימותים בשכם, הבוקר
ברשתות החברתיות פורסמה הקלטה שמיוחסת לאל-נבולסי, שאותה הקליט בזמן שהתבצר בבית, ובה הוא נשמע אומר: "אני אוהב אתכם, אני הולך למות כשהיד חברים. אני אוהב את אמי, תשמרו על המולדת. אל תעזבו את הרובה, אני במצור והולך למות מות שהיד".
זו לא הפעם הראשונה שכוחות הביטחון ניסו לשים את ידיהם עליו: לפני יותר משבועיים, כחמישה חודשים אחרי חיסול חברי החוליה שבה היה חבר בפברואר, נעשה ניסיון לעצור את המבוקש בשכם. גם אז התפתחו חילופי אש בין כוחות הביטחון לחמושים פלסטינים, כמה מחבלים נהרגו - ואל-נבולסי הצליח לחמוק. כמה ימים לאחר אותו ניסיון לעצור את אל-נבולסי ירו מחבלים לעבר עמדה צבאית בכניסה לשכם, ולוחמי גדוד 636 שהיו בפעילות במקום השיבו באש ופגעו בכמה מהם.
6 צפייה בגלריה
כניסת כוחות הביטחון לשכם
כניסת כוחות הביטחון לשכם
שכם, הבוקר
6 צפייה בגלריה
כניסת כוחות הביטחון לשכם
כניסת כוחות הביטחון לשכם
מפנים פצועים בשכם
לפני כשבוע כוחות הביטחון עצרו בג'נין את בסאם א-סעדי, ראש הג'יהאד האיסלאמי במחנה הפליטים ג'נין, מעצר שהחל את המתיחות שהובילה למבצע "עלות השחר". הפעילות, שאותה ביצעו מסתערבי משמר הגבול איו"ש ולוחמי סיירת נח"ל, לוותה בחילופי אש בין הכוחות לבין חמושים פלסטינים שירו מקרבת המבנה שבו התבצר א-סעדי. במהלך הפעילות נתפסו גם אמצעי לחימה רבים, בהם אקדח, מחסניות וכדורי M-16, וכן כסף מזומן רב.
א-סעדי התנגד למעצר, ונפצע באורח קל מכלב שהשתתף בפעילות יחד עם הלוחמים. במהלך מבצע המעצרים הושלכו מטעני חבלה לעבר הלוחמים. לא היו נפגעים בקרב הכוחות, חמוש פלסטיני אחד נהרג בחילופי האש.
פורסם לראשונה: 07:21, 09.08.22