3 צפייה בגלריה
בולען שנפתח בכביש איילון ביציאה לדרך השלום
בולען שנפתח בכביש איילון ביציאה לדרך השלום
הבולען הגדול שנפער, אמש
(צילום: נדב אבס)
היציאה למחלף השלום בתל אביב תישאר סגורה גם היום (שני) במהלך מרבית שעות היום, בעקבות הבולען שנפער אתמול בנתיבי איילון וגרם לבהלה באחד הכבישים המרכזיים בישראל. זאת לאחר שכבר הבוקר חברת נתיבי איילון הודיעה כי רמפת העלייה במחלף צפויה להיפתח בתוך 48 שעות.
הבולען הגדול נפער אמש בנתיבי איילון לכיוון דרום, סמוך למחלף השלום בתל אביב - ככל הנראה בעקבות העבודות לבניית מגדל הספירלה בעזריאלי. איש לא נפגע, אבל עקב קריסת הנתיב הימני בכביש נחסמה הרמטית היציאה למחלף השלום.

3 צפייה בגלריה
בולען שנפתח בכביש איילון ביציאה לדרך השלום
בולען שנפתח בכביש איילון ביציאה לדרך השלום
גרם לבהלה באחד הכבישים המרכזיים בארץ. הבולען שנפער
3 צפייה בגלריה
בולען כביש נתיבי איילון תל אביב ליד מחלף השלום עזריאלי
בולען כביש נתיבי איילון תל אביב ליד מחלף השלום עזריאלי
הבולען לאחר שנאטם וכוסה באספלט
(צילום: נתיבי איילון)
העבודות למילוי החור שיצר הבולען הסתיימו למעשה כבר אתמול בצהריים, ובשעות הערב המאוחרות כבר הושמה שכבת אספלט חדשה במקום, כך שהכביש עצמו, לפחות למראית עין - כבר תקין ומוכן. בחברת נתיבי איילון הביעו אמש תקווה שאולי הפתיחה תוקדם בכמה שעות, אך על כך יוחלט רק לאחר הערכת מצב הנדסית שתתקיים היום בחמש בערב.
מלוא תשומת הלב נמצאת כעת באתר הבנייה של חברת עזריאלי, שממנו ככל הנראה זלגו מי התהום ויצרו את הבולען. כעת מקווים כל הנוגעים בדבר כי בבדיקות שייערכו היום יתגלה שמי התהום אינם חודרים שוב לאותו אזור, וכך הם יהיו בטוחים שהמקרה לא יחזור.
כבר שלשום בלילה עובדי חברת נתיבי איילון התקינו חיישנים באזור שבו נפער הבולען, שמהווים מערכת ניטור לתנודות מתחת לפני השטח. המערכת תפעל רק באזור שקרוב לבולען שנפער, והחיישנים שמונחים על הכביש ישדרו כל הזמן את ממצאי התנודות לחמ"ל של נתיבי איילון. גורמים בכירים בנתיבי איילון סיפרו ל-ynet כי על אף העלות הגבוהה של החיישנים, הם יפעלו במקום בתקופה הקרובה.

ל-ynet נודע כי קבוצת עזריאלי תישא בעלויות תיקון הבולען והפעילויות שנערכו לחיפוש בולענים נוספים. על כך דווח לראשונה בתוכנית "כסף חדש" ב-ynet radio. עזריאלי העמידה אתמול בלילה לרשות נתיבי איילון את צוותי סולל בונה שבונים את הפרויקט כדי לסתום את הבולען, בפיקוח צוותי החזקה של חברת ניהול התנועה הממשלתית. בנוסף תישא הקבוצה בעלויות הזמנת חברות ההנדסה שהוזעקו הלילה לסרוק את קטע הכביש ולחפש בולענים נוספים. בכך חסכה עזריאלי גם עלויות כבדות להליך משפטי אם נתיבי איילון היו תובעים ממנה את נזקיה.
בשלב זה קשה להעריך עדיין את עלות העבודות לפתיחת רמפת העלייה במחלף השלום, שבמהלכן בדקו שלוש חברות שונות את כלל המסלולים בכביש 20 באזור. כל חברה עשתה בדיקה ססמית על פני השטח במטרה לגלות האם יש חללים נוספים מתחת לכביש, שמהווה אחד מצירי התנועה המרכזיים בארץ. במספר מוקדים שונים נמצא חוסר איזון וקרקע לא הומוגנית, ובשל כך הן קדחו בכביש מעט והכניסו בו חומר כדי לוודא שאין ריק, אלא רק קרקע לא אחידה.
הבולען שנפער שלשום בנתיבי איילון הוא ללא ספק הגדול ביותר שראה הכביש המרכזי של מרכז הארץ, אך בעבר כבר היו מקרים בהם נפערו בו בורות. בפברואר 2006 נחסם הנתיב הימני באזור מחלף קק"ל בגלל בור בכביש, שש שנים אחר כך נחסם הכביש ממחלף שבעת הכוכבים ועד מחלף בגין בעקבות קריסת חלק מהכביש.
גם בנובמבר 2014 נחסם מחלף השלום לכיוון דרום בעקבות בור שנפער. אז זה קרה בעקבות עבודות בניית פרויקט מידטאון. ביולי 2020 נחסמו נתיבי איילון בגלל בור בכביש, אז החסימה הייתה ממחלף שבעת הכוכבים עד מחלף גלילות.
פורסם לראשונה: 22:23, 18.09.22