שמעון רביבו בן ה-48 הוא העבריין שחוסל אתמול (שלישי) בפיצוץ אופנוע בכניסה לשכונת בית בפארק החדשה באור יהודה. רביבו היה מוכר למשטרה מעבירות של אמל"ח, אלימות, סמים וקשרים עם ארגוני הפשיעה. הוא אף היה מצוי בקשרים עם ארגוני פשע בחברה הערבית.

בנובמבר 2022 נעשה ניסיון לפגוע ברביבו, כאשר אלמוני יצא מרכב ברחוב יצחק שדה בתל אביב וירה לעבר רביבו ורעייתו. רביבו ניצל ויצא ללא פגע, ואילו אשתו נפצעה באורח בינוני ופונתה לבית החולים איכילוב. במשטרה סבורים כי הרקע הוא סכסוך בין כנופיות פשע על סחר בסמים.
רק לפני חודש עצרה המשטרה את רביבו בחשד לניסיון חיסול של העבריין האשדודי אלירן חובה בחודש אוגוסט האחרון, שנפצע באורח קשה מירי. המשטרה שיחררה אותו לאחר מספר ימים שבהם הוא היה עצור מאחר ובמהלך החקירה לא נמצאו די ראיות שהצדיקו את השארתו במעצר.
אתמול זה ככל הנראה הצליח למתנקשים שחיסלו את רביבו. במשטרה עדיין בוחנים את האפשרות שמדובר ב"תאונת עבודה", אך כיוון החקירה המרכזי כעת הוא שמדובר בחיסול בעולם התחתון. במשטרה בודקים האם הרצח הוא על רקע יריבות סוחרי סמים, או שלרביבו היה סכסוך אחר שהביא את המתנקשים לחסל אותו אמש. החקירה הוטלה על ימ"ר תל אביב.
1 צפייה בגלריה
זירת החיסול באור יהודה
זירת החיסול באור יהודה
רביבו וזירת החיסול באור יהודה
(צילום: יאיר שגיא)
תושבי אור יהודה סיפרו אתמול כי אין זו הפעם הראשונה שהטרור הפלילי מגיע לאזור, אך הם עדיין היו בהלם, בין היתר בשל עוצמת הפיצוץ ש"הרעיד" את השכונה. הילה שחר הייתה ברכבה כשפתאום שמעה "בום מטורף", כפי שהיא תיארה אותו בשיחה עם ynet. "באתי לצאת מהשכונה, חלפתי מול האופנוע ושמעתי בום מטורף. פגע לי רסיס ברכב והייתי בטוחה שירו בי, עצרתי את הרכב ורעדתי", היא שחזרה זמן קצר לאחר החיסול.
"הסתכלתי אחורה במראה וראיתי להבה ענקית, חשבתי שאולי זה פיגוע או מטען חבלה. באתי ללכת לכיוון האש ולראות מה קורה שם ופתאום אישה הגיעה מבפנים ואמרה לי 'לא להתקרב, יש שם גופה'. יש לי דם על הרכב, אני בשוק". היא סיפרה על ההלם, אך ציינה כי כאמור לא מדובר בפעם הראשונה שאירועים שכאלה קורים באזור: "לצערי זאת כבר הפעם החמישית נראה לי שזה קורה פה, אבל בחיים לא חשבתי שאהיה כל כך קרובה לזה".

נעצר חשוד ברצח האזרח הסודני בת"א

המשטרה עצרה אמש אזרח סודני בן 37, החשוד ברצח האזרח הסודני בן ה-33, שנורה למוות ביום שבת בשעות הבוקר בשדרות הר ציון בתל אביב. בית המשפט האריך היום את מעצרו עד לרביעי הבא.

במצלמות האבטחה מהאירוע נראה היורה עם קסדה, מגיע רכוב על אופניים חשמליים ועם תיק של חברת השליחויות "וולט", שולף אקדח ויורה יותר מארבע יריות - גם בזמן שהקורבן נמלט. הירי התרחש שעות אחדות לאחר קטטה גדולה נוספת בדרום תל אביב, בין נתינים אריתריאים, שבה נפצעו 11 בני אדם, בהם שניים במצב קשה.
תחילה דווח שגם ההרוג הוא אזרח אריתריאי, אבל במשטרה עדכנו כמה שעות לאחר מכן כי מדובר באזרח סודן וכי החשד הוא שהרצח בוצע בעקבות סכסוך בין עבריינים בנוגע לסמים.