שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי מיש עתיד, התייחסה הבוקר (יום חמישי) באולפן ynet למצעד הדגלים המתוכנן ביום ראשון בירושלים ואמרה כי "לגיטימי שיהודים צועדים בירושלים, גם בשער שכם. השר לביטחון הפנים והמשטרה עשו הערכת מצב ואמרו שזה תקין". היא התייחסה לאמירות של שרים וחברי כנסת מהקואליציה, בהם של השרה תמר זנדברג שטענה שהמצעד מהווה התרסה, ואמרה: "למתוח את הקו עוד פעם לקצה, ולהגיד שאסור לישראלים, ליהודים, להסתובב עם דגלי ישראל בעיר הבירה שלהם - זאת אמירה קיצונית".
לדברי ברביבאי, דווקא האמירה שהצעדה היא התרסה - היא התרסה בעצמה. "יש לנו זכות לגיטימית, תלוי הערכת מצב ביטחונית", אמרה. "אנחנו לא רוצים חלילה לגרום נזק, ואם השר קיים הערכת מצב ומבחינתו זה תקין - אז בשמחה ובאהבה".
3 צפייה בגלריה
אורנה ברביבאי, תמר זנדברג
אורנה ברביבאי, תמר זנדברג
"מקווה שהצועדים יביאו מסר של אהבה". ברביבאי, צעדת דגלים וזנדברג
(צילום: AFP, הדר יואביאן, קובי קואנקס)
3 צפייה בגלריה
חברי הכנסת שהגיעו לביקור בחומש
חברי הכנסת שהגיעו לביקור בחומש
"החלטה של בית משפט צריך לכבד". חברי אופוזיציה בחומש
(צילום: מועצת שומרון )
לצד דברים אלה, הדגישה ברביבאי שהיא מקווה שהמצעד - שעובר גם ברובע המוסלמי ומדי שנה נשמעים בו לצד שירי ירושלים גם קריאות גזעניות - לא ינוצל לפרובוקציות "שיפגעו חלילה במישהו". לדבריה, "מבחינתי יום ירושלים הוא יום חג, ששם את ירושלים על ראש שמחתנו, ואני מאוד מקווה שהצועדים יביאו מסר של אהבה ושמחה".
ברביבאי התייחסה גם לנושא פינוי חומש, שמהווה מחלוקת מרכזית בין צידי הקואליציה, ואמרה כי "אפשר להסתכל על המהות ואפשר להסתכל על הציר הפוליטי - במהות, את חומש צריך לפנות, כי זה החוק בישראל. אי אפשר שכל קבוצה תעמוד אחת מול השנייה ותיקח לידיה את החוק. על איך מפנים ומתי אמון שר הביטחון, שיפרסם את תשובתו לבית המשפט בשעות הקרובות. עניינית, החלטה של בית המשפט צריך לכבד, גם אם היא לא מוצאת חן בעיני קבוצה זו או אחרת".
3 צפייה בגלריה
מיכאל ביטון באולפן ynet
מיכאל ביטון באולפן ynet
"זו טעות, יפסיד את התכלית שבעבורה אנחנו בפוליטיקה". מיכאל ביטון
(צילום: הדר יואביאן)

על המשבר החדש בקואליציה, שבמסגרתו יו"ר ועדת הכלכלה חבר הכנסת מיכאל ביטון החליט שלא להצביע עמה יותר ולא לכנס את הוועדה בראשותו, אמרה ברביבאי: "אני חושבת שוועדת הכלכלה עושה עבודה מצוינת. יש חשיבות מאוד גדולה לשמר את הקואליציה הזו, ומי שלא מבין את המשמעות הזאת פוגע בעצמו ובנו. האלטרנטיבה הרבה יותר גרועה".
כשנשאלה מה דעתה על הצעד של ביטון השיבה: "כל חברי הכנסת צריכים לעשות מאמץ כדי להבין מה המשמעות של שיתוף הפעולה בנסיבות האלה. גם לי יש נושאים שאני מופקדת עליהם ורוצה לעשות שינויים כאלה ואחרים. בנסיבות מסוימות אני מבינה שאני לא יכולה לקדם את כל האג'נדה שלי, אלא רק את חלקה, אבל אני מעריכה את הקואליציה. כל חבר כנסת או שר באשר הוא, שיחשוב שהוא ייקח את הדברים עד הקצה ובכך יתרום לעצמו או לאג'נדה שהוא מקדם, יפסיד את התכלית שבעבורה אנחנו בפוליטיקה - לקדם סדר יום חברתי במדינת ישראל. זו טעות וחבל לי אם זה יקרה".
על יוקר המחייה אמרה ברביבאי: "זה לא סיפור רק של ישראל, אלא גם בינלאומי - בהקשר של שנתיים של קורונה, שרשראות האספקה ומה שקורה במלחמת רוסיה-אוקראינה. אני לא מתייחסת לזה כרעה חולה ואומרת שנסתפק בזה שזה גלובלי, אנחנו רוצים למצוא פתרונות כדי לראות מה עושים אחרת. יש יבואנים שאומרים תודה שאחרי כל-כך הרבה זמן של רגולציה וביורוקרטיה, הורדנו את החסמים במסגרת רפורמת הייבוא - ואני קוראת להם לגלגל את הרווח לצרכן ולהביא יותר מוצרים".
שרת הכלכלה הדגישה גם את העובדה שהממשלה שמרה על המשק פתוח גם בשיא תחלואת הקורונה. לדבריה, הרפורמות שנועדו להוזיל עלויות לא ישפיעו אמנם כבר "מחר בבוקר" - אך "בחודשים הקרובים נראה יותר יבואנים שנכנסים כשחקנים למגרש הייבוא, בגלל הרגולציה המופחתת, ומגלגלים את זה לצרכן". היא גם הדגישה שחרף המלחמה באוקראינה, לא צפוי בחודשים הקרובים מחסור בחיטה בישראל.