"ראינו איך סוף סוף הצדק נעשה": חבר המושבעים באוסטרליה הרשיע הבוקר (ב') את מלכה לייפר (55) באונס ובעבירות מין שביצעה באחיות דסי ארליך ואלי סאפר, שתיים מתלמידותיה בבית ספר שניהלה במלבורן. ניקול מאיר, אחותן של השתיים שהתלוננה בעצמה נגד לייפר, סיפרה היום ל-ynet על התחושה שאחרי ההחלטה: "נלחמנו כל כך הרבה שנים, לא ייאמן שהיום הזה הגיע. זה היה מסע מפרך".
3 צפייה בגלריה
מלכה לייפר
מלכה לייפר
מלכה לייפר
(צילום: עמית שאבי)
3 צפייה בגלריה
"האחיות שלי קיבלו צדק". (מימין) דסי ארליך, ניקול מאיר ואלי סאפר
"האחיות שלי קיבלו צדק". (מימין) דסי ארליך, ניקול מאיר ואלי סאפר
"האחיות שלי קיבלו צדק". (מימין) דסי ארליך, ניקול מאיר ואלי סאפר
(צילום: AFP)
"האחיות שלי ואני ממש בהלם", אמרה מאיר. "כשקיבלנו את הכרעת הדין הסתכלנו אחת על השנייה ואמרנו שלא ייאמן שזה קורה. חיכינו כל כך הרבה זמן בשביל זה. אנחנו בהחלט מרגישות שהצדק נעשה. למרות שהיא לא הורשעה בכל הסעיפים אלא רק ב-18 מתוכם, היא נמצאה אשמה. לא משנה כמה היא נלחמה כדי לצאת זכאית, נלחמנו יותר והיא נמצאה אשמה היום".
מאיר סיפרה על המסע שעברה מאז שהגישה את התלונה נגד לייפר, יחד עם אחיותיה: "זה היה מפרך. אנחנו לא כועסות או מאוכזבות שזה לקח כל כך הרבה זמן, אבל קיווינו שזה יקח פחות. זה לקח מאיתנו כל כך הרבה שנים מהחיים שלנו שלא נקבל בחזרה, אבל אנחנו לא מצטערות על זה. העובדה שהיא התחמקה לאורך כל כך הרבה שנים היא תוצאה של המערכת שעזרה לה, וזה המחיר שהיינו צריכות לשלם על מה שהמערכת עשתה. לא ויתרנו, אנחנו כאן עומדות, וראינו איך סוף סוף הצדק נעשה".
לגבי האם היא מאוכזבת שהתלונה שלה לא נכללה בכתב האישום, אמרה מאיר: "לשמוע שמלכה לייפר הורשעה בהרבה מהאישומים, למרות שאף אחד מהם לא נגע במקרה שלי, היה מאכזב. אבל העובדה שהיא אשמה הייתה שווה את הכול. האחיות שלי קיבלו צדק, אבל אני מרגישה שגם אני. זה הסיפור והאמת שלי, ואני יודע שהיא אשמה".
לייפר נמלטה לישראל לאחר שהתלמידות התלוננו נגדה, וב-2021 הוסגרה לאוסטרליה אחרי שש שנים של הליכים משפטיים. בפני חבר המושבעים הובאו 27 אישומים נגד לייפר, והוא החליט להרשיע אותה ב-18 מהם. לפי האישומים, לייפר ביצעה את המעשים בשתי התלמידות בין השנים 2003 ל-2007, כשהיו נערות. לייפר זוכתה מכל האישומים בנוגע לתלמידה שלישית.
3 צפייה בגלריה
מלכה לייפר עולה על מטוס בדרך לאוסטרליה
מלכה לייפר עולה על מטוס בדרך לאוסטרליה
לייפר עולה על מטוס בדרך לאוסטרליה, ב-2021
בעקבות התלונות של התלמידות נגדה הושעתה לייפר ב-2008 מבית הספר ונמלטה לישראל. במרץ 2012 הוצא נגדה צו מעצר בבית משפט באוסטרליה, וב-2014 החלו הליכי ההסגרה מישראל. לייפר נעצרה, אך שוחררה למעצר בית. ב-2016 קבע הפסיכיאטר המחוזי כי לייפר אינה כשירה לעמוד לדין, אך לאחר שחוקרים פרטיים חשפו כי היא מתחזה, חודשו הליכי ההסגרה.
בפרשה נקשר גם שמו של יעקב ליצמן, שלפי החשד ניצל את מעמדו כשהיה סגן שר הבריאות כדי להשפיע על חוות הדעת הפסיכיאטרית שניתנה ללייפר.