3 צפייה בגלריה
חדר הנהגים שהושחת
חדר הנהגים שהושחת
חדר הנהגים שהושחת. "רואים שלקח להם זמן לעשות את זה"
(צילום: כוח לעובדים)
חדר המשמש למנוחת נהגי אוטובוס ביישוב גבעת זאב הסמוך לרמאללה הושחת הלילה. הנהגים שהגיעו הבוקר (ראשון) למקום, המשמש עשרות נהגים מדי יום, חלקם ערבים, מצאו שהריהוט ניזוק, החלונות נופצו ושטיח תפילה מוסלמי שמשמש את הנהגים נקרע והושלך לשירותים. הבוקר פתחה המשטרה בחקירת האירוע.
רמזי רשבי, נהג בחברת "אלקטרה אפיקים", תיאר: "הגענו למסוף בחמש וחצי בבוקר וראינו דם מרוח על דלת הכניסה. כבר אז הבנו מה יהיה בפנים. פתחנו את הדלת וכל החדר היה הפוך, כלים וקפה על הרצפה, חלון שבור ושטיח התפילה שלנו היה בשירותים. רואים שזה לא עניין של דקות, לקח להם זמן לעשות את זה וחבל כי שיפצו רק לפני שבועיים".
רשבי סיפר כי בעקבות המקרה והפיגועים בסוף השבוע חלק מהנהגים הערבים החליטו להודיע שהם חולים היום ולא להגיע לעבודה. "גם לי יש חשש אבל יש לי ניסיון, כבר קיללו אותי ושתקתי כי אני איש שלום", אמר. רשבי שיתף בכך שהוא כואב את הפיגועים שהיו, אבל קשה לו עם התגובה אליהם: "זה מסר שלא רוצים אותנו פה, אני 11 שנים נוהג בגבעת זאב ובחיים לא נתקלנו בשנאה וגזענות כזו".
תמר אוחנה ראש ענף תחבורה בירושלים בארגון "כוח לעובדים" אמרה בתגובה: "אלה ימים קשים לכולנו. הנהגים כבר מתודרכים כיצד לנהוג במצב של תקיפת אוטובוס. אסור לתת פרס לטרור ולתקוף את הנהגים שבסך הכל רוצים לבצע את עבודתם. כואב הלב לראות את התחנה במצב הזה. נמשיך לעמוד לצד הנהגים, יהודים וערבים, מול כל גילוי של אלימות". באיגוד ועדי התחבורה ב"כוח לעובדים" קראו לציבור לנהוג באיפוק: "אסור שהטרור יהווה צידוק לפגיעה בנהגים בשל מוצאם".

מוקדם יותר דיווחו הפלסטינים על הצתה של בית בעיירה תורמוס-עיא שליד רמאללה "על ידי מתנחלים". לפי הדיווחים, קבוצת מתנחלים הגיעה לעיירה, הציתה בית ורכב, גרמה נזק לבית אחר - והשחיתה גם עצי זית. בהמשך, ברחו חברי הקבוצה. בתיעוד ממצלמות אבטחה שפורסם נראים שלושה רעולי פנים מטפסים על הבית ומציתים אש. המשטרה פתחה בחקירה.
האירועים התרחשו על רקע רצף הפיגועים בסוף השבוע, שהביא למותם של שבעה ישראלים - כולם נרצחו בשכונת נווה יעקב בירושלים בערב שבת. חמישה ישראלים נוספים נפצעו בפיגוע הזה ובפיגוע ליד עיר דוד בשבת בבוקר.
3 צפייה בגלריה
הנזק לבית בתורמוס-עיא
הנזק לבית בתורמוס-עיא
הנזק לבית בתורמוס-עיא
מלבד החשש מהתפתחות גל פיגועים וממפגעים בודדים חקיינים, במערכת הביטחון נערכים למנוע גם אירועים של "תג מחיר" ופשיעה לאומנית של יהודים נגד ערבים כנקמה על הפיגועים בירושלים. בשב"כ משתפים פעולה עם המפלג לפשיעה לאומנית של מחוז ש"י ועם מחוז ירושלים במשטרה, כשהחשש הוא מסוגים שונים של אירועים - החל מתקיפת ערבים בצירים, גם ביו"ש וגם בירושלים, דרך גרימת נזק והצתת מבני קודש ועד פגיעה ממשית בחיי אדם.