הפלסטינים מדווחים הבוקר (ראשון) על הצתה של בית בעיירה תורמוס-עיא שליד רמאללה "על ידי מתנחלים". לפי הדיווחים, קבוצת מתנחלים הגיעה לעיירה, הציתה בית ורכב, גרמה נזק לבית אחר - והשחיתה גם עצי זית. בהמשך, ברחו חברי הקבוצה. בתיעוד ממצלמות אבטחה שפורסם נראים שלושה רעולי פנים מטפסים על הבית ומציתים אש. המשטרה פתחה בחקירה.
ראש מועצת תורמוס-עיא, לאפי שלבי, אמר ל-ynet כי "אנחנו חיים בפחד איום. אתמול לקראת השעה 1:00 בלילה נכנסו מתנחלים צעירים והשחיתו בית ראשון ושרפו בית שני וגרמו לנזקים רבים. בעלי הבתים הם בעלי אזרחות אמריקנית שלמדו על שריפת בתיהם דרך הרשתות החברתיות. התלוננו, אבל דבר לא התפתח".
4 צפייה בגלריה
תיעוד מהצתת הבית
תיעוד מהצתת הבית
הבית הבוער - ורעולי הפנים שתועדו מציתים את האש
4 צפייה בגלריה
הנזק לבית בתורמוס-עיא
הנזק לבית בתורמוס-עיא
הנזק לבית בתורמוס-עיא
4 צפייה בגלריה
הנזק לבית בתורמוס-עיא
הנזק לבית בתורמוס-עיא
הנזק לבית בתורמוס-עיא
מארגון תג מאיר נמסר כי "הצתת הבית בתורמוס-עיא מעלה חשש כבד לפיגועי נקם מצד טרוריסטים יהודים בתגובה לפיגוע המזעזע בנווה יעקב. על הממשלה וכוחות הביטחון למנוע בכל מחיר שחזור של שריפתם בחיים של הנער מוחמד אבו חדיר ומשפחת דוואבשה, להרגיע את הרוחות ולטפל ביד קשה בכל ניסיון לטרור יהודי".
האירוע מתרחש על רקע רצף הפיגועים בסוף השבוע, שהביא למותם של שבעה ישראלים - כולם נרצחו בשכונת נווה יעקב בירושלים בערב שבת. חמישה ישראלים נוספים נפצעו בפיגוע הזה ובפיגוע ליד עיר דוד בשבת בבוקר.
באירוע אחר שהתרחש הלילה בגבעת זאב, הושחת חדר נהגי אוטובוס, שבו עושים שימוש בין היתר נהגים ערבים. חלונות החדר נופצו ושטיח תפילה מוסלמי נקרע והושלך לשירותים. תמר אוחנה, ראש ענף תחבורה בירושלים מארגון "כוח לעובדים", אמרה כי "אלה ימים קשים לכולנו. הנהגים כבר מתודרכים כיצד לנהוג במצב של תקיפת אוטובוס. אסור לתת פרס לטרור ולתקוף את הנהגים שבסך הכול רוצים לבצע את עבודתם. כואב הלב לראות היום תחנה שנאבקנו לשיפוצה במצב הזה. נמשיך לעמוד לצד הנהגים, יהודים וערבים, מול כל גילוי של אלימות".
מלבד החשש מהתפתחות גל פיגועים וממפגעים בודדים חקיינים, במערכת הביטחון נערכים למנוע גם אירועים של "תג מחיר" ופשיעה לאומנית של יהודים נגד ערבים כנקמה על הפיגועים בירושלים. בשב"כ משתפים פעולה עם המפלג לפשיעה לאומנית של מחוז ש"י ועם מחוז ירושלים במשטרה, כשהחשש הוא מסוגים שונים של אירועים - החל מתקיפת ערבים בצירים, גם ביו"ש וגם בירושלים, דרך גרימת נזק והצתת מבני קודש ועד פגיעה ממשית בחיי אדם.
בשב"כ ובמערכת הביטחון זוכרים היטב את חטיפתו ורציחתו של הנער מוחמד אבו חדיר ביולי 2014, כנקמה על חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים. האירוע הוביל לגל אלימות רחב במזרח ירושלים ובמקומות נוספים בארץ. אירוע זכור נוסף הוא הפיגוע בדומא, אז עמירם בן אוליאל הצית את ביתם של משפחת דוואבשה וגרם לרציחתם של שלושה מבני המשפחה - בהם תינוק בן שנה וחצי ושני הוריו.
המחלקה לסיכול טרור לא ערבי (המחלקה היהודית) בשב"כ ערוכה בהתאם, וההנחה היא שסוכניה פרוסים החל מאתמול בשטח במוקדי העימותים כדי לאתר חשודים פוטנציאליים. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לכך בעצמו, כשקרא שוב ושוב לאזרחים "לא לקחת את החוק לידיים" - והדגיש כי לישראל יש צבא ומשטרה שיטפלו במצב הביטחוני.